Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Onlangs heb ik een nieuwe game PC samengesteld van meer dan 1300 Euro. Nadat ik alles in elkaar heb geknutseld blijkt de PC niet te booten. Na wat troubleshooten is het volledig duidelijk dat 1 van de RAM slots defect is en er voor zorgt dat de PC niet eens bij de BIOS komt.

Met 1 slot in gebruik wel.

Ik heb het moederbord geretourneerd als defect. Ik wilde niet wachten op oordeel en reparatie, dus heb een zelfde gekocht met het idee geld voor het defecte mobo retour te ontvangen.

Met het nieuwe mobo werkt de PC naar behoren.

Na retourneren bljjkt de CPU socket beschadigd. Ik erken dat het zou kunnen dat ik dat gedaan heb bij het terugplaatsen van de bescherming, omdat ik deze eerst verkeerd had zitten. Dom, onhandig. My bad.

Ze bieden aan het te repareren tegen kosten. Ik denk: Als ze garantie geven dat ik na reparatie een werkend mobo heb dan vind ik het okay. Dan kan ik er nog wel wat mee. Maar ik ging er ook van uit dat ze het niet konden repareren, omdat het defect niet aan die paar kromme pinnetjes lag. Dat is namelijk gebeurd nadat ik het defect heb geconstateerd.

Nu is er inderdaad sprake van het tweede scenario: Men zegt het moederbord toch niet te kunnen repareren. Echter wordt het defect aan mij verweten en kan ik naar mijn geld fluiten.

Eigenlijk weet ik niet wat ik hier mee aan moet. Heb ik gewoon vette pech? (door mijn onhandigheid) Of kan ik hier nog verdere stappen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:15
harlekein schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:50:
Ik heb het moederbord geretourneerd als defect. Ik wilde niet wachten op oordeel en reparatie, dus heb een zelfde gekocht met het idee geld voor het defecte mobo retour te ontvangen.
Je bied je oude moederboard als defect aan, dus na reparatie krijg je hem gewoon netjes terug gestuurd.
Je had je koop moeten ontbinden om Wet koop op afstand, je had dan alsnog de reparatie moeten betalen, vanwege beschadigingen, maar daarna had je wel je geld terug gekregen.

Nu heb je een reserve moederboard liggen O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Dat was ook mijn eerste ingeving. Men zei dat dat niet kon omdat ik het al in gebruik had genomen.

Overigens zit ik nog steeds binnen de 14 dagen termijn, dus ik ga het alsnog over die boeg gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:53
Het bewijs last licht bij de Winkelier. Die moet bewijzen dat het defect door jou toedoen is gekomen.
CPU socket is door jou toedoen. Maar de meeste Computerboeren vragen hier 50 euro voor. Ik persoonlijk ou het fair vinden als er ongeveer 50 euro van het moederbord af gaat. Maar aan de andere kant als je een deugdelijk product had gekocht had je hem niet beschadigt(je heb immers de zelfde gekocht). Ik zou eens contact op nemen met https://www.consuwijzer.nl/
Zover ik weet kunnen zij alleen geld vermindering in rekening brengen(door onhandig gebruik van jou kant). En jou onhandigheid kunnen gewoon repareren. Dat hun het geheugenbankje niet kunnen repareren is hun probleem niet de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Ja, dat dacht ik ook. Ik ben er nog niet klaar mee voorlopig.

Het gaat overigens om Megekko. Verleid door lage prijs en snelle levering, wat uiteindelijk veel langer werd en een hoop gezeik achteraf. Ik ben nu heen en weer aan het mailen. Volgende stap is reviews schrijven, klachten indienen via consuwijzer en mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

harlekein schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:31:
Volgende stap is reviews schrijven, klachten indienen via consuwijzer en mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen.
Waar wil je precies over klagen?

Ik begrijp de winkel wel een beetje. Die krijgen een defect mobo retour, waarvan jij al aangegeven hebt dat je zelf pinnen verbogen hebt. Ik begrijp dan wel wat dat de winkel zegt dat jij zelf het moederbord defect gemaakt hebt.

Heb je de winkel al eens gevraagd waarom ze exact het moederbord niet kunnen repareren?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Ze hebben het socket vervangen en het mobo blijft stuk. Wat er precies aan scheelt is nu niet verteld, maar ik vermoed dat het exact het probleem is wat ik eerder heb beschreven. Dat is natuurlijk heel lastig te bewijzen, zowel van mijn kant als van hen.

Mijn klacht is het volgende: https://webwinkelrecht.nl...van-retour-vanaf-13-juni/
Uitpakken en uitproberen
Om aan alle fabeltjes een einde te maken: Het retourrecht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd. Een gesloten of oorspronkelijke verpakking kan derhalve geen harde eis zijn in uw retourvoorwaarden.

Als er echter slijtage of schade is opgetreden die u kunt aantonen, dan bent u gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag. Deze schade moet ontstaan zijn doordat de consument meer heeft gedaan met het product dan nodig is om te beoordelen of hij het wil houden en om de belangrijkste kenmerken te controleren. Vaak verkopen webwinkels dergelijke retouren als demomodel of aan een handelaar. De vergoeding is dan gelijk aan het verschil tussen de nieuwprijs van het product en het bedrag waarvoor u het kunt doorverkopen.
Zij zouden dus inderdaad de reparatiekosten in rekening mogen brengen, maar niet meer dan dat.

Ik heb nu de reparatiekosten voldaan en ze gaan mij als coulantie een ander gerepareerd board sturen. Eerlijk gezegd wil ik hier ook niet meer tijd en energie in steken dan nodig, dus ik ben daar mee akkoord gegaan. Zolang het werkt en er garantie op zit. Dan kan ik mijn huidige retourneren of deze tweedehands verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ze hebben de socket vervangen? Gaat dat zomaar? Moet je daarvoor niet alles lossolderen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een dergelijke socket vervang je niet zomaar en daar heeft een webwinkel als Megekko al helemaal niet het gereedschap of aparatuur voor. Maar ik snap hun standpunt wel. Een moederbord met verbogen pinnen kunnen zij niets meer mee. Deze kunnen zij ook niet meer claimen bij hun leverancier. Bij een garantie claim zou dit voor de consumenten niet mogen uitmaken, maar hier is user abuse gaande en dan gaat een garantie claim ook niet meer op. Ik vrees dat dit gewoon een dure leerschool zal zijn. Verlies nemen en weer door.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1