Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Men9079
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-01 01:14
Goedemiddag iedereen,

Normaal gebruik ik alleen het reviews onderdeel van deze website. Nu heb ik een vraag omtrent het upgraden van mijn pc. Ik hoop dat er genoeg expertise hier te vinden is om mij te helpen. :)
Ik wil graag naar een pc die om de GTX 1060 3gb/6gb heen gebouwd is.

Nu wil ik dit graag in stappen doen om de kosten te verspreiden.

Mijn idee:

1. Upgrade mijn Videokaart samen met iets kleins zoals een goede fan voor mijn cpu. Ik dacht dat met deze upgrade er al een fikse sprong word gemaakt.
2. Upgrade mijn moederbord/cpu + cooler (I5)/extra memory een maand of 3 later voor de finishing touch. Ik weet niet precies wat mijn moederbord aan kan, maar volgens mij is een upgrade wel belangrijk.

Heb jij tips? Heeft het zin om dit in stappen te doen? Welke informatie heb ik nodig om hier een goede beslissing in te maken?

...
Mijn build:

https://pcpartpicker.com/list/pVFKNN

Mijn target:

- GTA V op Ultra spelen
- The Witcher 3 op Ultra spelen
- Escape from Tarkov op Ultra spelen (wanneer hij uitkomt)

[ Voor 14% gewijzigd door Men9079 op 10-01-2017 18:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 17:55
Dat moet wel werken, als je bijvoorbeeld graag wilt upgraden maar niet in één keer het bedrag bij elkaar hebt voor alles. Eerst de GPU upgraden en een tijdje later je moederbord, cpu en geheugen.

Ik zou met dingen als nieuwe fans/coolers even wachten tot je deze grote upgrades achter de rug hebt, tenzij je al zeker weet dat je niet de stock cooler van je nieuwe cpu wilt gebruiken (maar ik zou die eerst even uitproberen, zo slecht zijn ze niet).

Denk er wel aan dat je je oude geheugen niet kan blijven gebruiken als je een Skylake/Kabylake/Ryzen cpu+moederbord gaat gebruiken, omdat je dan DDR4-geheugen nodig hebt.

Pin je niet gelijk vast op de volgende stap. Bepaal eerst wat je budget is voor een GPU en vertel ons wat je ermee gaat doen. Tegen de tijd dat je stap twee wilt uitvoeren kan je je oriënteren op wat er dan beschikbaar is, aangezien er zowel bij Intel als AMD nieuwe processors en moederborden voor de deur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Men9079
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-01 01:14
Ik heb vanmiddag mijn pc losgekoppeld en grondig schoon gemaakt om een goede test te doen.

Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met CAM en een goede Benchmark. Mijn CPU komt al snel op de 85 graden wanneer ik deze Benchmark op ultra zet en verchillende programma's heb open staan. Hij staat ook ingesteld op beste performance. Ik zou een gtx 1060 kunnen kopen, maar misschien is de bottleneck voor mijn CPU groter dan ik in eerste instantie voor ogen had. Hierdoor zat ik ook aan een cpu cooler te denken.

De temperatuur van mijn GPU komt niet boven de 50 graden uit (wel telkens 100% capaciteit) en mijn moederbord word niet warmer dan 38 graden.

Ik vraag me af of het upgraden/vervangen van al deze componenten wel verstandig is. Het enige wat ik uiteindelijk bespaar is 8 gb memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Die AMD CPU is geen strepentrekker, maar voor de meeste games is dat geen beperking. Meeste games belasten de GPU veel meer dan de CPU. Je loopt kans dat de CPU de GPU uiteindelijk gaat beperken, maar er zit toch wel rek in.

Let erop dat als je nu de CPU koeler vervangt je die hoogstwaarschijnlijk niet mee kan nemen naar een nieuwe PC. De koelers zijn ook afgestemd vaak op socket/CPU familie. Een koeler voor een oudere Athlon gaat niet passen op een nieuwe AMD cpu en al helemaal niet op een nieuwe Intel CPU.