Toon posts:

Bios update mobo voor Kaby Lake: automatisch HDMI 2.0?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me afvroeg, de huidige 1151 moederborden (behalve de Z270 want die zijn nieuw), zijn die na een Bios-update voor Kaby Lake processors ook meteen voorzien van HDMI 2.0 i.p.v. 1.4 die er al op zat?

Want ik heb dit moederbord op het oog: pricewatch: Asus H170I-PRO
De BIOS update zie je hier: https://www.asus.com/Motherboards/H170I-PRO/HelpDesk_CPU/

Anders zit je aan zoiets vast vrees ik: pricewatch: MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC maar dat is dan ook de enige in de Pricewatch. Het gekke is dat als je op Z270 mini-ITX bordjes zoekt, dat er bij hoogste HDMI versie dan bij allemaal behalve die ik hier aanhaal gewoon nog HDMI 1.4 staat. Dat is wel heel vreemd/dom/een gemiste kans toch, als de Kaby Lake CPU standaard wel HDMI 2.0 heeft, om dan het mobo hooguit 1.4 te geven?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
Ik denk het niet, HDMI 2.0 wordt nu met een aparte controller geïmplementeerd.

Helaas staan nog lang niet alle moederborden in de Pricewatch, er is namelijk nog een hele lijst aan B250 en H270 moederborden die nog niet verwerkt zijn. Er zullen ongetwijfeld goedkopere B250 of H270 moederborden met HDMI 2.0 komen.

Verwijderd

Topicstarter
Balance schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:20:
[...]

Ik denk het niet, HDMI 2.0 wordt nu met een aparte controller geïmplementeerd.

Helaas staan nog lang niet alle moederborden in de Pricewatch, er is namelijk nog een hele lijst aan B250 en H270 moederborden die nog niet verwerkt zijn. Er zullen ongetwijfeld goedkopere B250 of H270 moederborden met HDMI 2.0 komen.
Aha, okee. Mooi, krijg nou wat, da's al een aardige lijst ja. :) En H210 als ze consequent doornummeren.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
H210 zal er niet komen. De H110 is de enige chipset van het Skylakeplatform die niet een vervanger krijgt.

Is er eindelijk een cpu die hardwarematig hvec kan doen, zit er standaard geen HDMI 2.0 op :-( Moet er weer een relatief dure DisplayPort >HDMI 2.0-adapter los of op het bord gebruikt worden.

De goedkoopste socket 1151-bordjes beginnen bij € 40, maar met HDMI 2.0 of DisplayPort is de goedkoopste gelijk € 80.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
Gewoon ff een week wachten op de B250 en H270 borden. Die zullen vanaf 70 verkrijgbaar zijn.

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:45:
Is er eindelijk een cpu die hardwarematig hvec kan doen, zit er standaard geen HDMI 2.0 op :-(
Ja, bizar! Als ik even filter op B250, H270 en Z270 categorie: Moederborden dan krijg je 66 resultaten. Waarvan 49 met HDMI 1.4 en slechts 6 met HDMI 2.0 (en de rest niet ingevuld). Wat een gemiste kans...

Of neem nou zo'n nieuw bordje als dit: pricewatch: Gigabyte GA-B250M-D2V
Wat is dit voor een flutbord? Er zit helemaal niets op, zelfs niet eens HDMI. Wel aardig aan de prijs, vanaf 73 euro. Dan kan je toch beter een oud MSI ECO bordje nemen van 52 euro?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:11:
[...]
Of neem nou zo'n nieuw bordje als dit: pricewatch: Gigabyte GA-B250M-D2V
Wat is dit voor een flutbord? Er zit helemaal niets op, zelfs niet eens HDMI. Wel aardig aan de prijs, vanaf 73 euro. Dan kan je toch beter een oud MSI ECO bordje nemen van 52 euro?
Geen M2, bejaarde geluidschip (uit 2008), vga en DVI (niet eens dual-link, dus beperkt tot 1920x1080), Realtek netwerkkaart (geen betere Intel). Wel erg slecht voor die prijs inderdaad.
Pagina: 1