Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Haperend WiFi

Pagina: 1
Acties:

• landy1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-11 21:07
Hoi,

Ik heb achter mijn connectbox van Ziggo mijn TP link 1043nd V2 in bridge staan.

Snelheid op de vaste aansluiting is snel en stabiel (300mb/s), maar wifi erg wisselend. Ik kan of wifi zitten en ineens de aansluiting verleizen, of het wordt opeens langzamer. Het komt ook voor dat ik goed op wifi zit te werken, maar mijn vrouw, die dan naast met zit, de grootste moeite heeft op haar iPad of iPhone om op wifi te komen. Ook als ik met de pc via LAN op internet zit, komt het regelmatig voor dat wifi draadloos op sommige apparaten uitvalt.

Het stomme is, als ik dan met bijvoorbeeld mijn IPhone 6s of de iPad air een speed etst doe, die waardes op zich best goed zijn (tussen de 50 en 80 mb/s), maar data overdracht in de zin van openen nieuwsapps, Facebook, internet, email niet wil.

Zit dit in mijn router (zit overigens de laatste firmware op, naar mijn idee is het sindsdien zelfs verslechterd) en zou ik naar een nieuwe router moeten kijken, of is een accespoint zoals de ubiquiti de oplossing?

Alvast bedankt

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Gaat dit dan om het WiFi netwerk van de TP-Link, de Connectbox of beide?

• landy1
Wifi van de TP link, Connectbox staat in Bridge, dus wifi werkt daar dan niet van.

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-11 16:41

Plainside

I browse when I'm at work

Hoeveel devices zijn al standaard aangesloten op de router via Wifi?
Wat je eventueel ook kan proberen is het signaal uitzenden op een ander kanaal.
Dit dat andere wifi signalen niet met die van jou storen

• RobinF
  • Laatst online: 04-10 19:21
landy1 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:27:
Wifi van de TP link, Connectbox staat in Bridge, dus wifi werkt daar dan niet van.
Dus dan neem ik aan dat de TP-Link niet in bridge staat? (i.t.t. wat je topicstart suggereert)

Je noemt een voorbeeld over dat je vrouw haar iPad moeite heeft om op WiFi te komen. Gaat dit dan om het verbinden met het netwerk?
Wat je sowieso kan doen is kijken of het met de Connectbox in router-mode wel werkt, direct op de Connectbox. Dan kom je er wel achter of het de TP-Link is die dit veroorzaakt.

• landy1
Op de router staat via netwerkkabels 1 pc, 1 NAS en 1 maal poweradapter van TP link.
Op de wifi gebruiken we alleen alletwee onze iPhone (6S), of allebei de iPad air (nog vorig model, van 2014).

Router kan alleen op 2.4 GHz, staat vast ingesteld op kanaal 13 omdat daar bijna niemand van de buren zit, breedte ingesteld op 40 in plaats van 20.

• landy1
En nee, de TP link staat niet in bridge, alleen de connectbox, sorrie als dat onduidelijk was.

• Theo74
  • Laatst online: 20-11 12:57
Ik ben toch benieuwd hoe het 2.4GHz spectrum er in jouw omgeving er uit ziet, want als ik het zo lees lijkt het misschien toch op interferentie. Doe je zelf een plezier en probeer toch eens wat andere kanalen.
Hoe is het Wifi signaal uit de Ziggo Connectbox zonder gebruik van TP link Wifi router? Beter of veel slechter?

En heb je de Ziggo Connectbox ook al eens direct op de hoofdaansluiting van Ziggo geprobeerd, zonder tussenkomst van splitters en TV's?
Ik zie steeds vaker dat Ziggo het CAI hoofdsignaal eerst in tweeën splitst met een 2 voudige splitter. 1 uitgang voor het modem en 1 uitgang voor de volgende splitter naar de TV's. Om het signaal naar het modem zo goed als mogelijk te houden.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• landy1
Kan de connectbox niet zelf uit bridge halen, moet Ziggo helaas doen.

Aansluiting is goed, alles is pas nieuw aangesloten vanwege nieuw abonnement met connectbox en Horizonbox. Signaal was in eerste instantie iets te zwak, reden waarom de monteur er een versterker bij heeft gezet.
Alles heeft ook een tijd goed gewerkt, tot ik de TP link niewue firmware gaf (had ik vanaf installatie nog niet gedaan). Naar mijn idee zijn toen de problemen op gaan spelen.
Daarvoor heb ik wel op andere kanalen gezeten, en ook wisselende kanalen (geen vast kanaal ingesteld), was toen ook niet erg stabiel, vandaar uiteindelijk de keuze kanaal 13. Als ik met mij oude Android kdan ga kijken met wifi analyzer, en dit op mijn pc met een soortgelijk programma doe (PC heeft ook een goede wifi-dongel), kom ik steeds op kanaal 13 uit als betse kanaal en beste signaal.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 16:10
landy1 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:11:

Alles heeft ook een tijd goed gewerkt, tot ik de TP link niewue firmware gaf (had ik vanaf installatie nog niet gedaan). Naar mijn idee zijn toen de problemen op gaan spelen.
Daarvoor heb ik wel op andere kanalen gezeten, en ook wisselende kanalen (geen vast kanaal ingesteld), was toen ook niet erg stabiel, vandaar uiteindelijk de keuze kanaal 13. Als ik met mij oude Android kdan ga kijken met wifi analyzer, en dit op mijn pc met een soortgelijk programma doe (PC heeft ook een goede wifi-dongel), kom ik steeds op kanaal 13 uit als betse kanaal en beste signaal.
Als naar jou idee het probleem begonnen is na een firmware upgrade zou je natuurlijk een oudere versie kunnen proberen, eventueel met hulp van de support als de router dit standaard niet leuk vind.

en als 2e kanaal 13 is niet altijd handig, zal losstaan van jouw probleem maar kanaal 13 wordt niet door alle landen gebruikt en het kan dus voorkomen dat je een nieuw apparaat koopt wat je wifi niet kan vinden :)
Wikipedia: IEEE 802.11

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• landy1
Ik zal het straks thuis eens gaan proberen of ik mijn router terug krijg in de oude instellingen. Zal dan ook nog eens wat gaan spelen met de kanalen, wie weet of daar de oplossing in schuilt.
Het zal denken jullie niet komen omdat de router niet overweg kan met meerdere devices tegelijk en een wisselende positie hiervan?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

lier

MikroTik nerd

Interferentie blijft het meest voor de hand liggend, zeker als je ook nog eens HT40 ingesteld hebt.
Zou je deze op HT20 in willen stellen en dan eens kijken hoe dat werkt?

Naast (zichtbare) WiFi netwerken zijn er op de 2,4GHz band nog veel meer storingsbronnen. Maar daar is lastiger achter te komen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• landy1
Ik heb 'm nu op kanaal 11 en HT20 ingesteld.
Weet iemand hoe ik in een reactie een afbeelding kan plaatsen, van de wfi analistics tool van inssider?

• landy1
Als ik nu meet op zowel ipad als iphone wisselt de download tussen max 65mb/s tot een terugval naar nog geen 20 mb/s, gemeten naast de router, op beide apparaten 5-6 maal achter elkaar getest. Ping 17-30 ms.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 16:10
Plaatjes moet je ergens uploaden en dan kan je ze tussen de img tags plaatsen
code:
1
[img]link_naar_image[/img]

Heb je ook al geprobeerd de firmware te downgraden naar de vorige versie?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• landy1
Signaal blijft volgens wifi inssider met kop en schouder boven andere netwerken uitsteken, maar de snelheid blijft fluctueren. Zelfs als ik er maar 1 wifi apparaat aan heb hangen en op dezelfde plaats blijf zitten.
Ben bang dat ik toch iets moet gaan vervangen, maar wat is dan de beste keus: nieuwe router of een goed acces point? Wil graag ook goed bereik hebben, maar de huidige generatie routers is dacht ik al een stuk beter dan mijn router. Nu valt signaal 1 verdieping hoger al weg. Modem staat nu in meterkast, staat in bridge, router hangt daar bekabeld aan, en die staat in de huiskamer. Ik kan 'm eventueel in kast onder de trap plaatsen, als ik 'm dan net onder de bovenste trede heb, gaat dan het signaal via het trapgat ook beter naar de bovenverdieping? Die vraag geldt natuurlijk ook voor plaatsing nieuwe router of acces point.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Neem de volgende keer even de moeite om je laatste bericht te wijzigen als je zelf de laatste poster bent. Dat komt minder opdringerig over :)

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 21:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ieder obstakel is er feitelijk 1 teveel, een kast, muur, wand, kast etc. Een betonnen vloer met wapening is vrijwel ondoordringbaar. Een clear line of sight is aan te bevelen. Een paar foto's of plattegrond kan veel duidelijker maken. de AP liefst zo hoog mogelijk plaatsen zodat het signaal over kasten planten e.d. heen gaat. Hoe is het bereik waar je vrouw zit? TP link is niet direct een A merk. Hoeveel devices zitten er verder nog op? Surven de buren ook mee? Heb je andere devices op 2.4 Ghz zoals babyfoon? Of de buren? Aan/uit kan een heel verschil maken.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Pagina: 1