Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2ehands ex-werkpaard

Pagina: 1
Acties:

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Voor een kleine administratie ben ik op zoek naar een laptop, hier zal 2 uur per week gebruik van gemaakt worden, dus hoge eisen naast lage kosten zijn er eigenlijk niet. wel graag een 15,6" of 17" laptop ivm schermformaat.
waarom geen desktop? daar is over nagedacht, maar gezien de flexibiliteit van een laptop liever dit en eventueel een extra monitor op den duur voor er bij.

Wat ga je met je laptop doen?
Excel op Windows, meer dan 10 meter zal hij niet verplaatst worden, en die paar keer dat ie mee naar huis gaat is niet erg.

Wat is je budget?
ik hoop eigenlijk voor rond de 150 euro klaar te zijn voor de laptop opzich, garantie wordt gewaardeerd en hier willen we best een beetje extra voor neerleggen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
zie boven, nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf heb ik een 2ehands Dell E5420 gekocht, en een E6420 voor m'n zusje, hier staat ook nog een 6530 en een Inspiron 17" thuis. Dell is dus bekend, maar niet direct een Pré.
een ex-business laptop met een i5 2nd gen lijkt me meer dan voldoende, vandaar dat ik ook naar dergelijke HP's, Lenovo's en Dell's
V&A aangeboden: Dell Latitude E6320 13,3" i5/4gb/160gb/Win10 aangeboden is bijvoorbeeld mooi (als voorbeeld)
maar via webshops zie ik bijzonder weinig 17" of zelfs 15 inch modellen van die generaties, of vooral schrikbarend duur (>250)
https://www.locomputers.n...nvidia-hdmi-numeriek.html is ook erg mooi, maar ik had toch wel op iets goedkopers gehoopt, is dat redelijk, of moet er gewoon wat geld bij?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• noobz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-08-2021
Misschien raar. Maar waarom kijk je niet naar een Chromebook?

Administratie kun je dan doen in Google Docs.

Op Coolblue zijn mensen echt heel enthousiast over dit ding: https://www.laptopshop.nl...omebook-cb3-531-c2zv.html

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En dan staat je administratie bij Google. Lekker is dat ;). Ik zou daar wel even heel goed over nadenken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ff gauw gerommeld, maar zoiets is al leuk, jaartje garantie erbij

https://www.asbascomputer...-128-gb-ssd-156-windows-7

Iperf

• noobz
Boudewijn schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:02:
En dan staat je administratie bij Google. Lekker is dat ;). Ik zou daar wel even heel goed over nadenken.
Dan gebruik je office 365 online...

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ah ja dan staat je administratie bij Microsoft... Dan is het wel goed ja.

Je mist mijn punt. Moet je zoiets nou online willen?

• noobz
Boudewijn schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:07:
Ah ja dan staat je administratie bij Microsoft... Dan is het wel goed ja.

Je mist mijn punt. Moet je zoiets nou online willen?
Ik snap je punt wel. Maar je email staat toch ook online? Inclusief wat je tegenwoordig allemaal niet aan veel persoonlijkere informatie dan financiële gegevens deelt via de mail.

Alternatief voor Google dat - en daar interpreteerde ik je misschien verkeerd - een databedrijf is, is dan mogelijk Microsoft. Juist omdat die wel een naam in de zakelijke markt hoog te houden hebben.

Maar, je hebt gelijk. Als je hecht aan offline/off the cloud documentopslag, dan is een Chromebook misschien niet voor jou (al dacht ik dat je wel degelijk offline dingen kon opslaan - maar goed).

[ Voor 6% gewijzigd door noobz op 11-01-2017 00:27 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou ja de TS moet die overweging vind ik bewust maken. Als hij dan tot de conclusie komt, de risico's en voordelen in ogenschouw nemende, dat het geen kwaad kan is het een prima keuze.

Dat was vooral mijn punt.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Een chromebook wordt eigenlijk niet gewenst, maar ik zal 't voorstellen, offline opslaan moet mogelijk zijn (en kan volgens mij ook wel met een chromebook)
aangezien MS-office toch fijn is voor het bedrijf, net als een numeriek gedeelte op 't toetsenbord.

die van Asbascomputers houd ik even in de gaten, bedankt!

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• noobz
NLBUURMAN schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:57:
Een chromebook wordt eigenlijk niet gewenst, maar ik zal 't voorstellen, offline opslaan moet mogelijk zijn (en kan volgens mij ook wel met een chromebook)
aangezien MS-office toch fijn is voor het bedrijf, net als een numeriek gedeelte op 't toetsenbord.

die van Asbascomputers houd ik even in de gaten, bedankt!
Ms office gaat dan wel via de browser of via een app (als je Chromebook Android apps ondersteund). Je moet dat, en het offline opslaan, wel even goed checken: ik weet het niet zeker.
Pagina: 1