Toon posts:

Lege partitie aan time machine toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe hardeschijf met 3 partities:
-Elements staat vol data waar niks mee mag gebeuren
-Backup wordt gebruikt door Time Machine
-Untitled, lege ruimte die aan de TM partitie toe moet worden gevoegd.

Wanneer ik de lege partitie selecteer en onderin op - druk, wordt deze aan de verkeerde partitie toegevoegd (Elements). Hoe zorg ik dat deze ruimte bij m'n Backup partitie terecht komt?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UVPfphQ.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XeY3S3A.png

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:58
Als er zulke belangrijke data opstaat, dan snap ik überhaupt niet waarom je het in zoveel partities wilt opdelen. Dat gezegd hebbende is wat jij wil niet mogelijk zonder hem opnieuw te formatteren en opnieuw een partitieschema te maken.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij erom dat ik ruimte heb om zelf data op te zetten en dat er tegelijkertijd een backup van m'n laptop wordt gemaakt.

Als ik de Time Machine partitie verwijder, kan ik dan van die 400GB + Untitled een nieuwe partitie maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-10 20:31
Dat gaat niet. Je kunt geen ruimte die voor de partitie staat toevoegen. Je kunt een partitie alleen uitbreiden naar achteren omdat anders de complete file allocation niet meer staat waar hij hoort.

Op jouw harde schijf staan nu 3 vlaggetjes die aangeven dat er een nieuwe partitie begint en wat de bytes betekenen die straks volgen.

Voeg je hier iets in dan klopt de locatie van die bytes niet meer. In theorie zou je ze kunnen verplaatsen, maar dat is erg foutgevoelig.

Wat je het beste kunt doen is de backup controleren en ergens anders storen om dan vervolgens die partitie ook te verwijderen en met die andere samen te voegen.

Dus backup data er af. Beide partities verwijderen. 1 nieuwe partitie toevoegen en dan de data weer terug.

Echter zou ik wel iets ruimte overhouden voor het 1,47TB gedeelte om wat headroom te houden.