Toon posts:

data van werkende interne hdd afkrijgen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal.

Ik was in de bios van een computer aan het klooien en heb het redelijk verkloot. |:(

De pc heeft 2 hardeschijven die in raid stonden. (waarbij de ene schijf van de andere schijf een back up maakte of spiegelde)

Nu had ik dus de bios instellingen veranderd (volgens mij terug gezet naar standaard) waardoor de pc niet meer opstart.
Ik heb ze geprobeerd in raid terug te zetten wat niet lukte. Daarna heb ik de pc proberen op te starten met beide hardeschijven apart.

resultaat: bij 1 schijf krijg ik het windows foutherstel met opstartherstel.(werkt niet). bij de andere schijf krijg ik een melding dat ik een cd/usb met windows moet aansluiten om te herstellen.

Nu boeit me de raid opstelling niet zoveel, en is deze ook niet meer nodig. Wel zou ik graag de data die op de hdd's staat er af krijgen. Dus voordat ik ze reset en windows opnieuw installeer wil ik de data er af krijgen.

Dit heb ik geprobeerd door de hdd's met een kabel op de usb aansluitingen van een andere pc aan te sluiten. Maar ik kom op geen enkele manier in de hdd of bij de bestanden.
Mijn vraag dus: hoe krijg ik die data van de hdd af?

Alvast dank voor de hulp!

gr wiljan

Alle reacties

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Toen je zocht op "recover data from raid 1" vond je vast een heleboel, wat heb je geprobeerd en wat lukte er niet?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:09
Je hebt ze waarschijnlijk via zo'n kabeltje aan je USB poort gehangen? Dan snap ik dat hij het niet doet - hij krijgt niet genoeg voeding.

Kan je de HDD misschien aansluiten in je andere PC? Dan zou de schijf genoeg voeding moeten krijgen en kan je misschien via het Windows van de andere pc de schijf benaderen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:10:
Je hebt ze waarschijnlijk via zo'n kabeltje aan je USB poort gehangen? Dan snap ik dat hij het niet doet - hij krijgt niet genoeg voeding.

Kan je de HDD misschien aansluiten in je andere PC? Dan zou de schijf genoeg voeding moeten krijgen en kan je misschien via het Windows van de andere pc de schijf benaderen.
Bedankt voor je snelle reactie!

het is inderdaad zo'n soort kabbeltje alleen dan met 2 usb aansluitingen voor voeding en data overdracht.

Maar ik kan hem inderdaad aansluiten in de pc, maar is er geen gevaar voor die pc waarin ik hem aansluit? aangezien de software op de hdd toch is beschadigd.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:59
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:19:
[...]
het is inderdaad zo'n soort kabbeltje alleen dan met 2 usb aansluitingen voor voeding en data overdracht.
Dat werkt prima voor 2,5" HDD's maar niet voor 3,5" HDD's, die hebben meer stroom (en 12V) nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door LordSinclair op 10-01-2017 14:23 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Verwijderd

Topicstarter
Herby schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:09:
Toen je zocht op "recover data from raid 1" vond je vast een heleboel, wat heb je geprobeerd en wat lukte er niet?
ik heb niet specifiek op die term gezocht. Ga ik straks gelijk even doen.

Verwijderd

Topicstarter
LordSinclair schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:22:
[...]

Dat werkt prima voor 2,5" HDD's maar niet voor 3,5" HDD's, die hebben meer stroom (en 12V) nodig.
Oke, dat wist ik niet. dan zou dat het probleem kunnen wezen.
Ga ik hem aansluiten via de voeding van de pc, en kijken of ik op de schijf kan komen.

Bedankt!

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-12-2025
Zelf heb ik zoiets als deze: http://www.selftechgenius...luable-pc-repair-tool.jpg

Verder kan een docking station ook een oplossing zijn.
Pagina: 1