Excel verschillende formaten cellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:10

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Ik weet niet of het kan, maar ik krijg het in ieder geval niet gevonden;

Kan je, door middel van een scheiding aan te geven o.i.d., 2 cellen op dezelfde rij een verschillende rijhoogte geven? Zelfde geldt voor de kolommen.

Ik ben namelijk een controle sheet aan het maken met verschillende vakken waar informatie moet worden ingevuld, in het ene vak is meer ruimte nodig (datum/tijd/informatie notitie) dan in een ander (enkel een waarde aankruisen).

Ik wil dus eigenlijk op dezelfde pagina op meerdere plaatsen kunnen slepen in de numerieke balk met kolom/rij groottes.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:56
Een enkele rij heeft maar 1 hoogte.
Verschillende kolommen in een rij kunnen niet verschillende hoogtes hebben.

Je kunt wel cellen samenvoegen.

Kun je plaatje sturen van wat je zou willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Voor zover ik weet is dit niet mogelijk. Je zou velden kunnen samenvoegen, maar ik denk niet dat het jouw gewenste resultaat zal bevatten.

https://answers.microsoft...d2-440c-bf77-3944407bce38
No, all cells in a row have the same height, and all cells in a column have the same width.

You can change the way the text is aligned vertically - by default, Excel uses bottom alignment, which looks odd with wrapped text of different lengths. You might prefer top alignment (Home tab of the ribbon, click the little arrow in the lower right corner of the Alignment group).

You can simulate different cell heights to some extent by merging cells vertically, but I don't know whetger that would suit your purpose.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:50:
Voor zover ik weet is dit niet mogelijk. Je zou velden kunnen samenvoegen, maar ik denk niet dat het jouw gewenste resultaat zal bevatten.

https://answers.microsoft...d2-440c-bf77-3944407bce38

[...]
Hmm dat is balen, dat maakt het wel verrekte lastig om m'n layout netjes te krijgen.

Ik houd nog even hoop dat er iemand een trucje weet waardoor dit te omzeilen is :)

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Misschien kan je een besturings-/formulierelementen invoegen die buiten het raster van je werkblad valt en dat je daar de benodigde info in zet?

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Thompson schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:44:
[...]

Hmm dat is balen, dat maakt het wel verrekte lastig om m'n layout netjes te krijgen.

Ik houd nog even hoop dat er iemand een trucje weet waardoor dit te omzeilen is :)
Antwoord was al gegeven: cellen samenvoegen. Dat doe je dan alleen waar nodig (icm randdikte) en niet voor de rest vd rij. Of idd bovenstaande tip. Al zou ik me afvragen of een op tabellen geënt tool als Excel wel geschikt is voor dergelijke afwijkende opmaak. Dat zal de gebruiksvriendelijkheid geen goed doen (want onverwacht gedrag).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:14:
[...]

Antwoord was al gegeven: cellen samenvoegen. Dat doe je dan alleen waar nodig (icm randdikte) en niet voor de rest vd rij. Of idd bovenstaande tip. Al zou ik me afvragen of een op tabellen geënt tool als Excel wel geschikt is voor dergelijke afwijkende opmaak. Dat zal de gebruiksvriendelijkheid geen goed doen (want onverwacht gedrag).
De sheets die ik aan het maken ben worden uiteindelijk geprint en hier kunnen mensen waardes in noteren.
In sommige gevallen hoeven ze alleen maar in een kolom een kruisje te zetten bij een vooraf gedefinieerde waarde, in sommige gevallen moeten ze zelf waardes invullen en hier een notitie bij maken.

Ik heb inderdaad even zitten spelen met een boel extra rijen en hiervan de rij-breedte heel smal zetten en dan cellen samenvoegen waar je het breder wil. Dat lijkt vooralsnog de enige optie.

Probleem is dan dus dat ik al volledig zeker moet zijn waar ik bepaalde dingen wil hebben en op welke breedte etc. Want een keer een lijn schuiven en je verpest je layout weer.

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het lijkt me dat je dan vooral geen Excel wilt hebben, maar bijv een DTP programma.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:15:
Het lijkt me dat je dan vooral geen Excel wilt hebben, maar bijv een DTP programma.
Ik zit helaas vanwege bestaande databases/queries/werksheets e.d. gebonden aan excel.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:56
Dan moet je een formulier (VBA) maken ipv proberen vanuit een matrix van cellen een invoer scherm met een specifieke layout te maken.

Of een goede opmaak in Word en dan een aantal velden via Mail-Merge vullen?

[ Voor 22% gewijzigd door ArnoutV op 12-01-2017 14:03 ]

Pagina: 1