Chromecast/Airplay transmitters

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Als een ware tweaker heb ik al flink wat rond gezocht naar een oplossing voor mijn probleem hier op tweakers en google, maar helaas heb ik nog geen concrete antwoorden gevonden.

Situatie, ik heb twee eerste generatie Synq draaitafels (zonder line out) aangesloten op een mengpaneel. Ik ben in bezit van een Geneva Aerosphere speaker. Deze speaker heeft o.a als ingang,jack in, bluetooth en airplay.

Graag zou ik mijn mengpaneel willen voorzien van een audio transmitter. Nu heb ik zelf niet zulke goede ervaringen met bluetooth (geluid klinkt minder helder, onderbrekingen van signaal). Het verbaasd mij dat er niet heel veel apparaten te vinden zijn die een jack/tulp ingang hebben met een chromecast/airplay stream mogelijkheid. Wellicht dat een iOs app dit ook zou kunnen maar die heb ik nog niet kunnen vinden?

Bij voorkeur weinig latency, maar dat is bijna niet mogelijk met streamen denk ik.

Iemand een verlossende tip wat ik kan toepassen om wireless mijn audio van mengpaneel bij mijn speaker te krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 20:48

switchboy

-ruimte te huur-

Je hebt in ieder geval een computer nodig die het signaal van line-in kan encoden en streamen naar chromecast/airplay.

Een laptop met bubbleUPNP zou je tijdelijk kunnen gebruiken. Dan zou je de microfoonpoort als line-in kunnen gebruiken. En dit geluid moet je dan streamen. Je kan dit het simpelst doen door aan te zetten dat je line-in altijd over de speakers weergeven moet worden. En dit zou je dan met Stream what you hear moeten kunnen streamen naar je chromecast. Hou er wel rekening mee dat je wel aardig wat latency op deze manier introduceerd.

Om via bubbleUPNP je chromecast als DNLA apparaat zichtbaar te krijgen doe je dit:
- installeer bubbleUPNP
- ga je naar: http://localhost:58050/#main
- hier ga je naar 'media renderers'
- hier klik je op je chromecast of op je chromecast groep
- vink nu 'create a DLNA renderer' aan
- druk op ok

Voor de geek:
bubbleUPNP is er ook voor Linux, dus met een beetje handigheid en een linux app om line in te kunnen streamen naar een DLNA apparaat moet je denk ik ook met een raspberryPI iets wat zoiets dedicated doet in elkaar kunnen flansen. Een kant en klare oplossing hiervoor ben ik nog nergens tegen gekomen.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
switchboy schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:18:
Je hebt in ieder geval een computer nodig die het signaal van line-in kan encoden en streamen naar chromecast/airplay.

Een laptop met bubbleUPNP zou je tijdelijk kunnen gebruiken. Dan zou je de microfoonpoort als line-in kunnen gebruiken. En dit geluid moet je dan streamen. Je kan dit het simpelst doen door aan te zetten dat je line-in altijd over de speakers weergeven moet worden. En dit zou je dan met Stream what you hear moeten kunnen streamen naar je chromecast. Hou er wel rekening mee dat je wel aardig wat latency op deze manier introduceerd.

Om via bubbleUPNP je chromecast als DNLA apparaat zichtbaar te krijgen doe je dit:
- installeer bubbleUPNP
- ga je naar: http://localhost:58050/#main
- hier ga je naar 'media renderers'
- hier klik je op je chromecast of op je chromecast groep
- vink nu 'create a DLNA renderer' aan
- druk op ok

Voor de geek:
bubbleUPNP is er ook voor Linux, dus met een beetje handigheid en een linux app om line in te kunnen streamen naar een DLNA apparaat moet je denk ik ook met een raspberryPI iets wat zoiets dedicated doet in elkaar kunnen flansen. Een kant en klare oplossing hiervoor ben ik nog nergens tegen gekomen.
Dit is inderdaad wel een goede oplossing, maar wel vrij log. Daar ik dan een laptop speciaal hiervoor moet optuigen. Vandaar dat ik liever een klein kastje koop die weinig stroom gebruikt en puur voor dit probleem een oplossingbeidt.

Ik be inmiddels iets verder, ik ben de TaoTronics op Amazon.de tegen gekomen. die kan als bluetooth receiver/transmitter fungeren. Deze schijnt hogere kwaliteit overdracht te kunnen bieden. Ik zal zodra deze binnen is even een kleine review plaatjes voor de liefhebbers hier.