Automatische .pdf file extension bij downloaden in Chrome

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutsx
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-05 02:25
Hallo allen! Als ik PDFs download (met Chrome), dan is de file extension van het gedownloadde bestand ofwel .PDF of .pdf, afhankelijk van het origineel.

Echter, het systeem op mijn werk waar ik deze bestanden dan weer in moet uploaden accepteert alleen maar .pdf bestanden, en weigert .PDF bestanden. Dit is natuurlijk makkelijk te verhelpen door handmatig .PDF in .pdf te veranderen, maar efficient is dat uiteraard niet.

Ik vroeg me daarom af of het mogelijk is om Chrome zo in te stellen dat hij .PDF files automatisch als .pdf files opslaat?

Ik heb Google en verschillende fora al geraadpleegd, maar zo ver ben ik nog geen topic (met antwoorden) voor hetzelfde 'probleem' tegengekomen.

Alvast dank!

...

Relevante software en hardware die ik gebruik: Chrome (Version 55.0.2883.87) en Windows 10

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:42
Ik heb niet echt een nette oplossing, maar je zou kunnen kijken of je ff een bat scripje in elkaar kan frutselen waarmee je alle .PDF bestanden hernoemt naar .pdf. Als je de PDF bestanden altijd in dezelfde folder download moet dat niet al te ingewikkeld zijn. Hoef je na het downloaden alleen maar even dat scriptje te draaien om alle files die .PDF heten te renamen naar .pdf.

Desktop | Server | Laptop