Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc weigert de WiFi te accepteren

Pagina: 1
Acties:

• iJAMAYLA
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-11-2019
Goedemiddag,
Ik vraag dit namens een vriend van mij.
Zijn desktop is ongeveer 5 jaar oud. Werkt nog prima. Daar ligt het ook niet aan.
Het probleem is dat de pc het regelmatig opgeeft qua WiFi.

Het ligt niet aan de router/modem, de icters in de buurt snappen er ook niets van. Niemand kan iets vinden waardoor dit gebeurd.
Hij zelf heeft de moed al opgegeven.

Hij is al naar veel winkels geweest, niemand weet hoe of wat. Het merk zelf heeft hij proberen te bereiken, en die wuiven hem weg alsof het zijn eigen schuld is.

Drivers updaten, andere drivers, via cmd, andere netwerkkaart etc, heeft hij al geprobeerd. Niets werkt.

De rest in huis hebben prima verbinding, wifi valt niet weg op de andere apparaten. Alleen op zijn desktop.

Hebben jullie misschien een idee hoe dit zou komen?
Enige tips etc.?

Alvast hartelijk dank voor de hulp

(al wil je meer info, zou ik het na kunnen vragen)

Verwijderd

Is het een PC of een laptop? En als het een PC is, gebruikt hij een USB WiFi stick? Of nog een PCI WiFi kaart?

En wat betekent "regelmatig opgeven"? Betekent het verbinding verliezen?

• iJAMAYLA
Desktop, USB WiFi stick hielp ook niets. Zijn WiFi valt random weg, en wilt niet meer verbinden. Blijft zeggen dat er geen netwerk beschikbaar is. Maar op de desktop van zijn broer is er niets te merken, die heeft nergens problemen. Hij heeft nog een PCI kaart

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 17:46
iJAMAYLA schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:51:
Desktop, USB WiFi stick hielp ook niets. Zijn WiFi valt random weg, en wilt niet meer verbinden. Blijft zeggen dat er geen netwerk beschikbaar is. Maar op de desktop van zijn broer is er niets te merken, die heeft nergens problemen. Hij heeft nog een PCI kaart
Vermeld even de Specs pc, wifi kaart, en OS, en Drivers?
En hoe valt het precies weg, en wat is de melding

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 10-01-2017 12:54 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 15:53
Ergens een dubbel NAT probleem met twee routers of extenders die beiden IP-adressen uitgeven wellicht? Na IP-conflict kun je inderdaad niet meer connecten nadat je er uit bent gegooid.

Hoe ziet zijn netwerk overzicht er uit? Bijv: modem -> router -> extender -> PC? Of router -> router -> PC.

[ Voor 25% gewijzigd door Barns op 10-01-2017 12:55 ]

• iJAMAYLA
Als hij thuis is geeft hij het door, hij weet het namelijk niet uit zijn hoofd. Ik probeer zsm te reageren. Bedankt voor je reactie. Qua melding. Word geen melding weergegeven. De WiFi valt weg en kan soms een dag duren tot hij weer kan verbinden, of een maand
mell33 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:53:
[...]

[ Voor 14% gewijzigd door iJAMAYLA op 10-01-2017 12:56 ]

• iJAMAYLA
Je hoort het zsm van me!
Barns schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:54:
Ergens een dubbel NAT probleem met twee routers of extenders die beiden IP-adressen uitgeven wellicht? Na IP-conflict kun je inderdaad niet meer connecten nadat je er uit bent gegooid.

Hoe ziet zijn netwerk overzicht er uit? Bijv: modem -> router -> extender -> PC? Of router -> router -> PC.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 17:46
iJAMAYLA schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:55:
Als hij thuis is geeft hij het door, hij weet het namelijk niet uit zijn hoofd. Ik probeer zsm te reageren. Bedankt voor je reactie. Qua melding. Word geen melding weergegeven. De WiFi valt weg en kan soms een dag duren tot hij weer kan verbinden, of een maand

[...]
Oke we horen het wel dan, ook of het zijn eigen wifi is?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• iJAMAYLA
Als hij wel verbinding heeft kan hij niet eens YouTube filmpjes bekijken op 144p. Mijn gevoel zelf zegt dat het niet aan de WiFi ligt. Lijkt me dat de rest van het gezin er ook last van zouden moeten hebben.

Als ik meer weet horen jullie van me.
In ieder geval, hartelijk dank voor jullie reacties

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:34

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Je kan ook eens proberen om in de properties van die wifi adapter alle energiebesparingsopties uit te zetten. Het kan namelijk zijn dat hij in een of andere energiebesparingsmodus schiet en daar niet goed meer uit komt? En uiteraard driver updates (voor de wifi adapter en voor de usb chipset), bios updates, de hele rataplan. Standaard onderhoud dat best wel eens vage problemen kan oplossen.

[edit]Ik zie nu de post hier vlak boven... Dus ook slechte verbinding als hij wel verbinding heeft. Al geprobeerd om met een USB-verlengkabeltje dat wifi-stickje op een betere plek te leggen?

[ Voor 19% gewijzigd door Mx. Alba op 10-01-2017 13:08 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• iJAMAYLA
Ik heb alle vragen etc. Doorgegeven, jullie horen van me als ik meer weet. Bedankt!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Vermoedende dat hij Windows gebruikt, heeft hij al geprobeert om via een linux live cd/usb te booten en daarna zijn wifi gecheckt??

Are you a one or a zero

• iJAMAYLA
In ieder geval heeft hij Windows 10, drivers zijn van Nvidia.

Weet de specs nog niet, moest hem eerst uitleggen over de chat hoe je je specs kan zien. Dit is nu nog de enige info die ik heb
mell33 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:53:
[...]

• iJAMAYLA
Ik heb het gevraagd, je hoort van me zodra ik iets weet!
Bedankt voor je reactie!
iTeV schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:16:
Vermoedende dat hij Windows gebruikt, heeft hij al geprobeert om via een linux live cd/usb te booten en daarna zijn wifi gecheckt??

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-11 10:35
Staat de PC niet op een locatie waar slecht bereik is? Misschien stoort er iets in de buurt van de PC? Gebruik eens WiFi analyzer op een Android telefoon om te kijken wat de signaalsterkte is. Leg de telefoon dat ook echt op de PC, zodat het signaal min of meer hetzelfde binnenkomt.

Misschien even een dualboot maken met Windows 7 om te checken dat het niet aan de installatie ligt.

• iJAMAYLA
De pc heeft ongeveer elke plek in het huis al gezien. Maakt niet uit of hij naast de router/modem staat of boven. En ik xal het doorgegeven! Dankje!
Montaner schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:10:
Staat de PC niet op een locatie waar slecht bereik is? Misschien stoort er iets in de buurt van de PC? Gebruik eens WiFi analyzer op een Android telefoon om te kijken wat de signaalsterkte is. Leg de telefoon dat ook echt op de PC, zodat het signaal min of meer hetzelfde binnenkomt.

Misschien even een dualboot maken met Windows 7 om te checken dat het niet aan de installatie ligt.

• iJAMAYLA
Toen hij nog Windows 7 had, had hij het zelfde probleem. Dus ligt niet aan Windows 10 denk ik
Montaner schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:10:

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:00

Nox

Noxiuz

Wat is het enige constante in zijn troubleshooting? M.a.w. wat heb je niet vervangen? En de netwerkkaarten die je hebt gebruikt werken wel in andere computers?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• iJAMAYLA
Enige wat vervangen was, om te kijken of het aan de PCI lag, maar ze werken beide in andere pc's.
Nox schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:52:
Wat is het enige constante in zijn troubleshooting? M.a.w. wat heb je niet vervangen? En de netwerkkaarten die je hebt gebruikt werken wel in andere computers?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:00

Nox

Noxiuz

Probeer het eens met een USB-adapter.

En een linux usb sticky.

En een bekabelde netwerkkaart ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Neem a.u.b. de volgende keer even de moeite om je laatste bericht te wijzigen als je zelf de laatste poster bent. Dat komt minder opdringerig over :)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Probeer als het kan eens met een andere HD een versie W10 installatie of hij het probleem nog heeft.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:33
Probeer het volgende.
Plug deze netwerk adapter in op een andere computer. Zelfde probleem? Dan ligt het aan de netwerk adapter.

Eigenlijk denk ik dat iets in je windows dit veroorzaakt. Het is vanaf hier moeilijk te zeggen, maar raad je daarom aan om de pc gewoon opnieuw te installeren.

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Zijn er veel netwerken in de buurt te vinden? Misschien is er teveel drukte in de omgeving en is het verstandig om het kanaal waarop uw wifi-netwerk opereert aan te passen. Op android telefoons is er de app wifi-analyzer die dit probleem goed in beeld kan brengen.

• iJAMAYLA
Sorry dat ik niet meer gereageerd heb, hijzelf weet niet hoe hij het kan vinden. Zijn broer heeft geen zin om het even voor hem op te zoeken. Dus ik ga morgen zelf langs om te kijken wat de specs zijn etc.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:34

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Altijd lastig van die gevallen "ik vraag het wel even aan mijn neefje wat die weet veel van computers." :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1