Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPN op asusrouter achter xperiabox v8 in bridgemode

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RobTinga
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:50
Ik heb een xperiabox V8(telfort 100mbit vdsl) in bridgemodus staan met op lan1 aangesloten de WAN van de Asus AC87U Router, deze regelt ook het DHCP verkeer. Tot hier werkt het goed.

Op een andere locatie heb ik een Asus AC68U router staan achter het Cisco modem(150/60mbit) welke in bridge modus staat, op deze locatie heb ik een Synology NAS staan.

Ik wil via VPN client van de AC87U verbinding maken met de vpn server op de AC68U, of de VPN Server op de Synology, zodat ik de mediaserver die in de NAS zit via telfort verbinding kan benaderen.

Via de computer/smartphone werkt dit via zowel PPTP als OpenVPN alleen op het de AC87U krijg ik dit niet aan de praat, op de één of ander manier wordt al het VPN verkeer geblokkeerd. Terwijl via een laptop/smartphone aangesloten op dezelfde router dit wel werkt.

Ik kan wel port forwarding instellen maar ik moet de port forwarden naar het modem zelf wat je niet kan selecteren. Op de AC68U staan er diverse porten geforward richting de NAS. Maar werkt ook de ddns van de Asusrouter gewoon.

Wat doe ik verkeerd?