Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XPS15 - Nu kopen, of wachten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-11 22:22
Beste Tweakers,

Graag jullie advies voor het volgende:

Ik wil graag een XPS15 kopen. De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor grafische doeleinden (Photoshop/Illustrator), films, browsen en gamen wanneer mijn oog valt op een leuk spel.

- Een Full HD scherm is voldoende. Ik moet namelijk niet denken aan een glanzend touchscreen (iewk, vieze vingers!)
- 256 gig SSD is voldoende. Ik werk voornamelijk in de cloud/externe opslag.
- Mijn huidige (desktop) heeft 8gig geheugen. Dat is voor nu nog prima.

In dat geval zou ik kunnen gaan voor de € 1.629,00 varient.

Ik heb op verschillende fora gelezen dat de huidige serie het eerste jaar veel problemen gaf bij gebruikers. Blue screens, vastlopers etc. Ik geloof dat dit nu redelijk is opgelost door Dell.

Wat zouden jullie doen? Nu kopen, of wachten op de nieuw serie? We weten natuurlijk niet of deze in het begin ook bugs/problemen heeft. Ook weten we nog niet precies wat de nieuwe serie gaat kosten. Daarnaast vraag ik me af of ik het verschil in de specs echt ga merken? Naar mijn weten is de videokaart bijvoorbeeld van hetzelfde niveau, toch?

Ik hoor graag jullie mening! Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

Verwijderd

Mijn vraag is eigenlijk dezelfde :) Ben zelf aan het wachten tot de XPS 15 met Kaby Lake beschikbaar wordt maar ik vroeg me dan ook af wat er voor hetzelfde budget nog te vinden valt, mede door de problemen met de eerste reeks.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2017 13:32 ]

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Alternatief (niet in NL te koop vzv ik weet): http://www.lg.com/us/lapt....AA75U1-ultra-slim-laptop

[ Voor 16% gewijzigd door Bruin Poeper op 10-01-2017 14:11 ]

• turbomartini
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:33
Jammer genoeg heeft de LG laptop een dual core processor, tegenover de quad core in de XPS 15. Alsook geen dedicated graphics card.

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Wellicht kan de zojuist op de CES gepresenteerde HP Spectre x360 15.6" het alternatief worden, als het om het ranke beeldscherm gaat.
http://www8.hp.com/us/en/...launch.html#!spectre-x360

Datasheet: http://www.www8-hp.com/us...385012_tcm245-2386953.pdf
Prijs $1499

[ Voor 24% gewijzigd door Bruin Poeper op 10-01-2017 18:05 ]

• Nielster
Ik zie zojuist dat op de Amerikaanse website van Dell de nieuwe serie te bestellen is. Ik verwacht dat het dan ook niet lang meer zou duren voordat deze in Nederland verkrijgbaar is. Toch nog maar even wachten dus... :o

http://www.dell.com/en-us...etails/xps-15-9560-laptop

[ Voor 6% gewijzigd door Nielster op 11-01-2017 14:41 ]

Verwijderd

Nice! Zal in dat model die 32GB SSD en HDD makkelijk zelf te vervangen zijn? Die van $1,199.99 vind ik wel interessant. Maar heb er liever een SSD van 256 GB en eventueel nog eentje van 128GB in i.p.v. die 32GB. En om nou weer 200 euro extra uit te gaan geven voor die SSD en de Core i7 die maar 0.3 GHz sneller is dan die Core i5...

• Adriaan X
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03-2018
Ik overweeg ook een XPS 15. Ook heb ik dezelfde informatie als TS voorbij zien komen. Eigenlijk ben ik zeer benieuwd naar gebruikerservaringen van gebruikers die het apparaat al een jaar gebruiken.

@Bruin Poeper
Ik weet niet echt met HP. In het verleden scoorden hun laptops slecht in de statistieken, iets wat wel correspondeerde met wat ik hoorde over HP's. Dell lijkt me iets degelijker, al wordt ik graag bevestigd in dat oordeel.

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:38
Ik heb sinds 2-3 maanden deze: pricewatch: Dell XPS 15 9550 D8NK4

Hij is echt perfect, en ik ben aardig kritisch. Reviews: pricewatch: Dell XPS 15 9550 D8NK4

• Nielster
KhaZ schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:10:
Ik heb sinds 2-3 maanden deze: pricewatch: Dell XPS 15 9550 D8NK4

Hij is echt perfect, en ik ben aardig kritisch. Reviews: pricewatch: Dell XPS 15 9550 D8NK4
Ik twijfel dus sterk. Ik denk dat de huidige XPS15 op dit moment nog prima voldoet aan mijn eisen. Zeker nu alle bugs eruit zijn is dat fantastisch. Aan de andere kant kan je natuurlijk net wat langer doen met de nieuwe serie door de verbeterde specs, maar heb je net wat meer risico op een niet helemaal lekker werkende laptop...

Overigens is er tot uiterlijk vandaag een kortingsactie waarmee je €100,- korting krijgt. Wellicht dus later deze week de nieuwe verkrijgbaar?

Dilemma dilemma! 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Nielster op 11-01-2017 15:19 ]

• Adriaan X
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03-2018
@Nielster

Waarom wachten op de nieuwste? De enige reden dat ik wacht is vanwege het feit dat mijn huidige laptop minimaal 5 jaar mee moet gaan. (En wellicht dat ik nog langer wacht, omdat er kennelijk bugs te verwachten zijn met nieuwe releases van Dell!?). Anders gezegd zijn die nieuwe specs het waard?

• Nielster
Dat is precies wat ik zeg. :)

1: De huidige serie kopen die ontdaan is van bugs, maar wellicht iets korter mee kan dan de nieuwe serie.
2: Wachten op de nieuwe serie. Deze kan uiteindelijk langer mee maar de kans dat de laptop niet helemaal lekker werkt is aanwezig. Dit was bij de huidige generatie een probleem het eerste jaar. Daarnaast weet je natuurlijk nog niet wat de nieuwe serie gaat kosten.

Wellicht had ik mijn vraag anders moeten formuleren. Ik ben gewoon benieuwd ik hoeverre het verschil tussen de huidige serie en de nieuwe merkbaar zal zijn tijdens mijn gebruik.

Waarschijnlijk niemand daar op dit moment nog echt antwoord op geven.. 7(8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Nielster op 11-01-2017 19:50 ]

Pagina: 1