Feedback ongewenst in feedback-topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:46
In dit topic, wat volgens mij toch specifiek bedoeld is om feedback te geven, wordt zonder waarschuwing vooraf (de tekst over 'verdere discussie zal worden verwijderd' is als ik mij niet vergis pas later toegevoegd) gegeven feedback verwijderd. Er wordt vervolgens expliciet gevraagd om in dit feedback-topic geen feedback meer te geven over een beslissing die toch op zijn minst dubieus is.

Ben ik de enige die zich daar aan stoort? Waar heb je dan feedback-topics voor, als je blijkbaar geen feedback wilt wanneer dat even niet uitkomt? Je kunt er altijd voor kiezen om alleen te reageren met iets als 'dank voor jullie feedback, verschillende mensen dragen goede punten aan die we meenemen in ons interne overleg, maar we kunnen er op deze plek helaas verder niet op ingaan'. Dan geef je mensen tenminste (wellicht ten onrechte, maar dat doet er dan verder minder toe) in ieder geval het idee dat hun mening gehoord wordt. In plaats daarvan steek je een dikke middelvinger op naar je community: jullie mening zal ons worst wezen en verdwijnt ongelezen in de trashcan. Dat mag, want het is hier geen democratie, maar netjes is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Anakha schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:42:
Ben ik de enige die zich daar aan stoort?
Blijkbaar wel. Dan zal ik iets anders moeten zoeken om me onnodig druk om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er is feedback gekomen, daar is op gereageerd. Toen kwam er weer feedback, en is daar weer op gereageerd. Op een gegeven moment houdt het een keer op natuurlijk. Ik snap dat de antwoorden die je op feedback krijgt niet altijd bevredigend zijn, maar dat is geen reden om de discussie maar eindeloos te laten circuleren natuurlijk. Dat betekent niet dat feedback niet gewenst is, maar dat op een gegeven moment discussies worden gesloten.

In het topic waar aan wordt gerefereerd is een besluit genomen, die (in ieder geval voorlopig) gewoon blijft staan. Helaas moet je het daar mee doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik snap de TS wel. In het genoemde topic heb ik een bepaalde vraag gesteld (en ook degene boven mij) over de afhandeling van het topic. Dat het topic werd gesloten snap ik helemaal, de reden naar TC en niet als gesloten laten staan in PFSL snap ik dan niet. Er is echter ook geen reactie geweest op mijn verzoek, wat ik zelf prettig had gevonden :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
Anakha schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:42:
Ben ik de enige die zich daar aan stoort? Waar heb je dan feedback-topics voor, als je blijkbaar geen feedback wilt wanneer dat even niet uitkomt? Je kunt er altijd voor kiezen om alleen te reageren met iets als 'dank voor jullie feedback, verschillende mensen dragen goede punten aan die we meenemen in ons interne overleg, maar we kunnen er op deze plek helaas verder niet op ingaan'. Dan geef je mensen tenminste (wellicht ten onrechte, maar dat doet er dan verder minder toe) in ieder geval het idee dat hun mening gehoord wordt. In plaats daarvan steek je een dikke middelvinger op naar je community: jullie mening zal ons worst wezen en verdwijnt ongelezen in de trashcan. Dat mag, want het is hier geen democratie, maar netjes is anders.
Ik heb alles gezegd wat er op dit moment over te zeggen is. Dat is duidelijk aangegeven. Om het nou via een omweg nog eens te proberen gaat niets veranderen. Ik begrijp dat het niet prettig is en het is zeker iets dat ik niet prettig vind. Het is alleen even niet anders. Dus dan maak ik het niet mooier dan het is.

For the record, de waarschuwing voor verwijdering stond er zo'n half uur (13:28) voor je verwijderde bericht (13:58). Maar dan nog, ik geef daarvoor al duidelijk aan dat we er niet over willen discussiëren.

Dat wil niet zeggen dat we jullie feedback niet waarderen. Dat is absoluut het geval. Alleen soms is er geen ruimte voor discussie en moeten we beslissingen nemen door de omstandigheden waarin we dan verkeren.

Voor alle duidelijkheid, dit is geen uitnodiging om verder op de inhoud te gaan.

[ Voor 82% gewijzigd door zeef op 11-01-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Ik heb blijkbaar mijn punt niet duidelijk opgeschreven. Dat je geen verdere inhoudelijke reactie kunt geven, begrijp ik. Wat ik niet begrijp, is waarom daar op zo'n onprettige manier over wordt gecommuniceerd. Waarom kies je er voor om mensen lomp af te kappen, zodat ze het gevoel krijgen dat hen de mond gesnoerd wordt, wanneer je met net zoveel moeite mensen het gevoel kunt geven dat hun feedback wél serieus genomen wordt?

In de tijd die je bezig bent om die posts naar de trashcan te verplaatsen, kun je ook een berichtje plaatsen zoals ik hierboven suggereerde: "dank voor jullie feedback, verschillende mensen dragen goede punten aan die we meenemen in ons interne overleg, maar we kunnen er op deze plek helaas verder niet op ingaan". Wat maakt voor jullie de nu gekozen benadering beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Anakha schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:15:
Ik heb blijkbaar mijn punt niet duidelijk opgeschreven. Dat je geen verdere inhoudelijke reactie kunt geven, begrijp ik. Wat ik niet begrijp, is waarom daar op zo'n onprettige manier over wordt gecommuniceerd. Waarom kies je er voor om mensen lomp af te kappen, zodat ze het gevoel krijgen dat hen de mond gesnoerd wordt, wanneer je met net zoveel moeite mensen het gevoel kunt geven dat hun feedback wél serieus genomen wordt?

In de tijd die je bezig bent om die posts naar de trashcan te verplaatsen, kun je ook een berichtje plaatsen zoals ik hierboven suggereerde: "dank voor jullie feedback, verschillende mensen dragen goede punten aan die we meenemen in ons interne overleg, maar we kunnen er op deze plek helaas verder niet op ingaan". Wat maakt voor jullie de nu gekozen benadering beter?
Grotendeels omdat lomp de manier is waarop Zeef werkt vaak met dat soort situaties. En dat is echt niet als kritiek naar hem bedoelt, maar soms is het gewoon nodig. Als je het netjes post gaan mensen zitten zeveren, als je het niet netjes post ook. Dan is het gewoon handiger de discussie af te kappen en er klaar mee te zijn.

Vind ik het goed dat het zo wordt geplaatst? Soms wel soms niet, vaak wil Zeef het volgens mij niet zo hard brengen, maar komt het wel over. Dat heb je wel eens. Ik heb dat soms ook.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
Anakha schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:15:

Soms moet je de boodschap niet sugarcoaten om het duidelijk te laten zijn. Maar ik neem je feedback hierover echt mee een volgende keer. (waarbij ik hoop dat dat nog heel lang gaat duren voor 't aan de orde is).
Pagina: 1