TV, 40" of meer, max €400,-

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenjol
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-08 00:44
Ik zoek een?
Voor mijn broertje ben ik op zoek naar een TV van 40" of meer voor maximaal €400,-.

Wat is je budget?
Maximaal €400,- is de richtlijn. Als er een veel betere optie is voor iets meer hoor ik dat natuurlijk graag. Suggesties die onrealistisch ver over het budget gaan heb ik echter weinig aan.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk voor TV, films en series kijken. In de toekomst zou er weleens een Playstation of PC aangehangen kunnen worden om te gamen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zie een hoop TV's voor de goede prijs in de goede maat, maar het is gissen naar de meeste beeldeigenschappen via de Pricewatch. Beeldkwaliteit is belangrijkste, groter formaat, goed geluid en smart-TV features zijn mooi meegenomen. Inputlag moet snel genoeg zijn voor casual gaming, meer ook niet.

Welke vragen heb je hier nog over?
Vorige keer kwam ik met behulp van jullie uit op een 55" Sony met contrastrijk 100Hz VA-paneel, maar dat was voor €1000,-. Ik weet niet waar ik op moet letten bij dit prijspunt. Valt er veel te kiezen wat betreft kwaliteit of kan ik het beste gewoon de voor de goedkoopste Philips gaan bijvoorbeeld.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alle TV's met beoordeling van 3 sterren of meer met een budget van maximaal 450 Euro

Aangezien inputlag aan meerdere factoren kan liggen, mag je die zelf even opsnorren in reviews/handleidingen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenjol
Sorry maar hier schiet ik denk ik weinig mee op. De meeste gebruikers reviews zijn kort door de bocht van mensen die weinig verstand hebben van beeldkwaliteit en geen referentiekader hebben van wat goed en slecht is. Bovendien vallen zo alle schermen af die misschien wel goed zijn maar niet door een willekeurige Tweaker een beoordeling hebben gehad.

De vorige keer kwam ik uit op een Sony X85C, die geen gebruikers reviews had en ooit een 5/10 gehad had op Tweakers vanwege buggy software (later verholpen in update). Dat terwijl er genoeg panelen met 4-5 sterren tussen de alternatieven zaten die volgens het forum een IPS paneel hadden met een zeer slechte zwart waarde en dus een laag contrast en ook nog eens een enorm hoge inputlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:12
Je kan ook eerst zelf een aantal types in de PW uitzoeken. Dan even een aantal reviews/tests zoeken via Google. Ook kun je die types zoeken in het Tweakers forum, via de merkpagina's. Daar staat dan ook evt één en ander.
Een tv beoordelen op een paar gebruikerreviews moet je nooit doen.

[ Voor 21% gewijzigd door DeBaroN op 10-01-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenjol
baronruud schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:43:
Je kan ook eerst zelf een aantal types in de PW uitzoeken. Dan even een aantal reviews/tests zoeken via Google. Ook kun je die types zoeken in het Tweakers forum, via de merkpagina's. Daar staat dan ook evt één en ander.
Een tv beoordelen op een paar gebruikerreviews moet je nooit doen.
Nou ja, als ik ongeveer mijn prijsrange pak met de bekende merken 40" of hoger heb ik een aardige lijst staan. Het soort paneel, aantal Hz, contrast etc. staan er allemaal eigenlijk niet bij. Website van de fabrikant wordt ik eigenlijk ook niet heel erg veel wijzer van. Ik dacht even dat een Sony 100Hz was, maar blijkbaar zijn het gewoon 50Hz panelen met een software truc genaamd "Motionflow XR 100".

Iemand nog tips? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:12
Zenjol schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:50:
[...]

Nou ja, als ik ongeveer mijn prijsrange pak met de bekende merken 40" of hoger heb ik een aardige lijst staan. Het soort paneel, aantal Hz, contrast etc. staan er allemaal eigenlijk niet bij. Website van de fabrikant wordt ik eigenlijk ook niet heel erg veel wijzer van. Ik dacht even dat een Sony 100Hz was, maar blijkbaar zijn het gewoon 50Hz panelen met een software truc genaamd "Motionflow XR 100".

Iemand nog tips? 8)7
Als je dan in je lijst ook even de refresh rate op min 100Hz zet dan krijg je dit:
categorie: Televisies

Tip: budget omhoog of 100Hz laten varen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenjol
baronruud schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:47:
[...]

Als je dan in je lijst ook even de refresh rate op min 100Hz zet dan krijg je dit:
categorie: Televisies

Tip: budget omhoog of 100Hz laten varen...
Ja, maar als je hem op 50Hz zet dat hou je er ook maar vier over, omdat het aantal Hz voor de rest van de modellen simpelweg niet is ingevoerd in de Pricewatch. :/
Pagina: 1