• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-01 21:20
Hallo allen,

Sinds een aantal jaren heb ik een aantal Boxee's staan die een hybrid versie van Kodi 14.2 draaien. Nu draait dit ansich nog wel goed, maar de spelers mogen binnenkort wel met pensioen. Nu zijn mijn eisen gelukkig niet al te hoog, dus zat ik te kijken naar Windows 10 mini pc's(Cenovo, Voyo, Wintel etc...)

Hebben jullie enige ervaring met dit soort boxen? Ik heb een Asus T200 met Atom 3775 waar kodi vlekkeloos op draait, dus qua soc(Z8300) zit het wel snor. Het gaat me eerder om de wifi e.d.

Her en der kom ik wel wat globale reviews tegen, maar helaas weinig diepgaands.

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:04
Veel heb je niet nodig om kodi te draaien. Zelf heb ik nu een I3 nuc maar daarvoor zo'n chinese htpc van 40 euro en dat werkte ook goed.
Voor 40 - 50 euro koop je in China een htpc met windows 10 en 2GB ram en 32GB schijf. Ruim voldoende voor kodi. Je kan ook een htpc kopen op android.
Wifi kan ja nog als stick kopen. Zelf heb ik deze http://www.vandenborre.be...ac1200-usb-3-0-archer-t4u . Is wel heel groot uitgevoerd :-).
Stel je gewoon de vraag, wil ik nu of in de toekomst meer gaan doen ermee dan kodi.

• MartijnAbel
Yarisken schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:16:
Veel heb je niet nodig om kodi te draaien. Zelf heb ik nu een I3 nuc maar daarvoor zo'n chinese htpc van 40 euro en dat werkte ook goed.
Voor 40 - 50 euro koop je in China een htpc met windows 10 en 2GB ram en 32GB schijf. Ruim voldoende voor kodi. Je kan ook een htpc kopen op android.
Wifi kan ja nog als stick kopen. Zelf heb ik deze http://www.vandenborre.be...ac1200-usb-3-0-archer-t4u . Is wel heel groot uitgevoerd :-).
Stel je gewoon de vraag, wil ik nu of in de toekomst meer gaan doen ermee dan kodi.
Voor 40 a 50 euro koop je ze alleen in china zelf hoorde ik al van mijn broertje, maar gelukkig gaat die meerdere keren per jaar zelf naar china toe en kan hij ze meenemen voor ons. Op Ali zijn ze wel een stukje duurder zag ik wel.
Uiteindelijk ga ik er niet eens megaveel mee doen, behalve mijn filmbibliotheek bijhouden, films kijken, een aantal addons draaien(retrospect, rtlxl, uitzendinggemist e.d.)
Ik ben zelf feen fan van de android boxjes, heb er nl zelf al 1 staan en valt mij behoorlijk tegen. Nu ze bij de ontwikkelaars van Kodi ook al aangeven zich wat meer te gaan richten op Windows, dan geniet dat mijn voorkeur.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Gezien wat je ermee wil gaan doen zou een Raspberry Pi 3 ook al prima volstaan

iRacing Profiel

• MartijnAbel
kroegtijger schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:34:
Gezien wat je ermee wil gaan doen zou een Raspberry Pi 3 ook al prima volstaan
I know, maar ik ben voor een PI met een nette behuizing net zoveel, als het niet nog meer is, kwijt. Gezien de ondersteunde codecs e.d. zijn de intel boxen ook beter voorbereid(Celerons e.d.) dus mijn voorkeur gaat toch daar naar uit.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is vlekkeloos? Ik denk dat je even moet gaan bedenken

a) wat mag het gaan kosten?
b) hoe lang moet het meegaan?
c) welke codecs, resoluties en bitrates wil je afspelen?

Ik ben een simpel iemand maar als ik nu een future-proof systeem wil inzetten als HTPC, dan komt voor mij persoonlijk de volgende lijst eruit rollen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GB-BKi3HA-7100 (rev. 1.0)€ 346,-€ 346,-
1Kingston HyperX Impact HX421S13IBK2/8€ 68,95€ 68,95
1Intel 600p 256GB€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 511,90

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MartijnAbel
MAX3400 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:34:
Wat is vlekkeloos? Ik denk dat je even moet gaan bedenken

a) wat mag het gaan kosten?
b) hoe lang moet het meegaan?
c) welke codecs, resoluties en bitrates wil je afspelen?

Ik ben een simpel iemand maar als ik nu een future-proof systeem wil inzetten als HTPC, dan komt voor mij persoonlijk de volgende lijst eruit rollen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GB-BKi3HA-7100 (rev. 1.0)€ 346,-€ 346,-
1Kingston HyperX Impact HX421S13IBK2/8€ 68,95€ 68,95
1Intel 600p 256GB€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 511,90
Vlekkeloos, ja, ik vergelijk het nu al snel met de boxee's, die een single core atom hebben uit het jaar 0. Dus ik ben snel tevreden :p
Het liefst pak ik wel de 4k ondersteuning mee, in iedergeval op 30fps.
De config die jij aangeeft is prachtig mooi, maar veel te prijzig om er 2 van neer te zetten.
Ik zit toch meer te denken aan een 100 a 125 max per speler.

• kroegtijger
MartijnAbel schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:31:
[...]

I know, maar ik ben voor een PI met een nette behuizing net zoveel, als het niet nog meer is, kwijt. Gezien de ondersteunde codecs e.d. zijn de intel boxen ook beter voorbereid(Celerons e.d.) dus mijn voorkeur gaat toch daar naar uit.
Pi 3: €36,-
SD-kaartje class 10: €10,-
Adapter: €10,-
Behuizing: €10,-

Alles bij elkaar ben je dus grofweg tussen de €65,- en €70,- kwijt, maar heb je wel een device wat een aantal voordelen kent. Ten eerste is het een 100% stil systeem gezien er geen bewegende onderdelen in zitten. Daarnaast is het supercompact, is het stroomverbruik laag, en (misschien wel de grootste meerwaarde) wordt standaard CEC ondersteund en kan je dus Kodi bedienen met de remote van je TV of receiver. Geen aparte afstandsbediening meer nodig, geen zicht-lijn nodig, maar alles met 1 knoppendoos regelen. Naar mijn mening de bijna perfecte oplossing

iRacing Profiel

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 13:54

houthakker

Poehé

De topicstarter vraagt om Windows 10, die gaat een Raspberry Pi niet geven. Nu is het wel interessant om te vragen waarom Linux geen optie is, want Kodi draait immers ook goed met libreelec / openelec op Intel/AMD hardware.

Ik heb geen ervaring met Chinese Intel Boxen. Ik zou zelf voor Skylake of nieuwer gaan (Apollo Lake) met Intel Graphics G5xx of G6xx.

VOYO VMac Mini PC V1 Intel Apollo N3450 = 152 euro.
Shuttle XPC Nano NC02U: pricewatch: Shuttle XPC Nano NC02U (moet nog een SSD en Geheugen bij).

Specs

• MartijnAbel
houthakker schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:59:
De topicstarter vraagt om Windows 10, die gaat een Raspberry Pi niet geven. Nu is het wel interessant om te vragen waarom Linux geen optie is, want Kodi draait immers ook goed met libreelec / openelec op Intel/AMD hardware.

Ik heb geen ervaring met Chinese Intel Boxen. Ik zou zelf voor Skylake of nieuwer gaan (Apollo Lake) met Intel Graphics G5xx of G6xx.

VOYO VMac Mini PC V1 Intel Apollo N3450 = 152 euro.
Shuttle XPC Nano NC02U: pricewatch: Shuttle XPC Nano NC02U (moet nog een SSD en Geheugen bij).
Ik ben ook van plan om de officiele Netflix en Ziggo Go apps te gebruiken uit de store. Dit is met linux niet te doen.
Hiermee kan ik kijken of ik van de Horizon af kan van Ziggo, die is dan niet meer nodig.
Die Voyo ziet er idd wel heel netjes uit qua specs en is ongetwijfeld in china zelf nog goedkoper te krijgen.

• houthakker

houthakker

Poehé

De prijs voor de Voyo was al van aliexpress...

Ik zou ook even goed hier kijken: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916:
Q. I need a Kodi box that can play 720/1080p or 4K DRM copy protected video streams such as Netflix, HBO etc. ?
nVIDIA Shield (4K + HDR)
Xiaomi Mi Box (4K + possibly HDR Netflix? )
Amazon Stick/FTV1 + FTV2 (4K)
Intel machines running Win10, using either dedicated Apps or a Web Browser (Eg. Amazon Prime), very likely other OS's as well.
WeTek's Core , Hub, Play2 (audio is 2.0 only, unless you use this ROM on the Play2)
Apple TV4
Xiaomi Mi Box is dan de meest voordelige keuze.

Specs

• MartijnAbel
houthakker schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:00:
De prijs voor de Voyo was al van aliexpress...

Ik zou ook even goed hier kijken: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916:

[...]

Xiaomi Mi Box is dan de meest voordelige keuze.
Had de Xiaomi Mi Box idd voorbij zien komen, maar helaas geen bedraad internet mogelijk, of weer via een verloopje :(

• MartijnAbel
Ik zit nog enigzins in twijfelen tussen de Beelink BT3(waar deze maand een nieuwe versie van uit komt met de X5 Z8350) of de Tronsmart Ara X5 Plus. Wat zou jullie voorkeur hebben?

• houthakker

houthakker

Poehé

hier al gekeken? http://forum.kodi.tv/show...ight=Tronsmart#pid2294514

Netflix gaat, ook bij Kodi via de browser volgens mij.

Als je out of the box Netflix wil, met ethernet, zou ik naar een Wetek HUB kijken.

[ Voor 40% gewijzigd door houthakker op 12-01-2017 11:04 ]

Specs

• Question Mark
  • Laatst online: 17:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MartijnAbel schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:09:
[...]
Hiermee kan ik kijken of ik van de Horizon af kan van Ziggo, die is dan niet meer nodig.
Dan lever je wel flink in aan resolutie, via de App kijken is nl. geen Full HD maar 720P. Aangezien je aangegeven hebt ook te willen kijken naar 4K is dit misschien wel een aandachtspuntje.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• kroegtijger
Question Mark schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:57:
[...]

Dan lever je wel flink in aan resolutie, via de App kijken is nl. geen Full HD maar 720P. Aangezien je aangegeven hebt ook te willen kijken naar 4K is dit misschien wel een aandachtspuntje.
Volgens mij worden de uitzendingen in 1080i aangeboden en niet in 1080p. Daar schiet je dus niet zo gek veel mee op wat dat betreft. Wel is de interfacing natuurlijk een dingetje. Je kan niet alles binnen 1 grafische schil houden, maar je zal continue moeten wisselen tussen applicaties. Iets wat naar mijn idee geen prettige HTPC-ervaring biedt.

iRacing Profiel

• Question Mark
  • Laatst online: 17:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

kroegtijger schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:52:
[...]

Volgens mij worden de uitzendingen in 1080i aangeboden en niet in 1080p.
Nope, da's normale TV via DVB-C. Via de app is de maximale resolutie 720P.
De kwaliteit van het beeld wordt bepaald op basis van de verbinding van de klant. Hoe beter de kwaliteit van de verbinding, hoe beter het beeld. De maximale resolutie voor live televisie in HD-kwaliteit op Horizon Go zal straks 1280x720 zijn, ongeacht de schermresolutie. De bitrate is 3.5 Mbps voor alle kanalen. De maximale beeldresolutie in SD0kwaliteit is 704x396 op 1.4 Mbps.
Gelet op de bitrates wordt er bij de app dus ook een veel hogere compressie toegepast (1280*720 progressive op 3,5 Mbps vs 1920x1080 Interlaced bij ong. 15 Mbit/s).

[ Voor 11% gewijzigd door Question Mark op 12-01-2017 15:06 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• kroegtijger
Question Mark schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:04:
[...]

Nope, da's normale TV via DVB-C. Via de app is de maximale resolutie 720P.
[...]

Gelet op de bitrates wordt er bij de app dus ook een veel hogere compressie toegepast (1280*720 progressive op 3,5 Mbps vs 1920x1080 Interlaced bij ong. 15 Mbit/s).
Daarnaast is het natuurlijk nog wel interessant om te weten welke audio-formaten er worden mee gestuurd op de app. Ik vermoed dat je er geen 5.1 audio mee zal binnen krijgen, en dan is het daarmee dus toch een behoorlijke achteruitgang voor een aantal kanalen.

Wil je dus de best mogelijke kwaliteit op basis van het aangeboden signaal, dan ontkom je nog steeds niet aan eigen tuners gebruiken. Neem je genoegen met iets minder kwaliteit, maar een aanzienlijk makkelijkere setup, dan is de app een heel aantrekkelijk alternatief. Nu alleen nog een goede integratie in Kodi en het wordt nog wel wat :)

iRacing Profiel

• MartijnAbel
Dat de resolutie lager is in de app dat klopt, al moet ik zeggen dat ik dat niet een immens grote ramp vind.
Het is in iedergeval het proberen waard.
Ik vond het eerlijk gezegd niet slecht op de android box die ik laatst nog gebruikt heb.
De integratie is Bas Rieter wel mee bezig omdat voor elkaar te krijgen in retrospect, dus hopelijk dat daar binnenkort wat stappen te zetten zijn.
Qua audio ben ik ook vrij makkelijk, ik maak namelijk gebruik van een stereo setup waar 5.1 niet echt nodig is :D

• Vr4nckuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06-2025
Toevallig ook voor een win10 bakkie aan het kijken. Ik kwam deze toevallig tegen, misschien ook een leuke keuze :) https://www.sossolutions.nl/up-board-2gb-32gb-emmc

• MartijnAbel
timmuh schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:36:
Toevallig ook voor een win10 bakkie aan het kijken. Ik kwam deze toevallig tegen, misschien ook een leuke keuze :) https://www.sossolutions.nl/up-board-2gb-32gb-emmc
Zijn zeker geinige bordjes, maar wat een prijs zeg. Geen licentie, geen behuizing etc. Dan zou ik toch liever voor een NUC gaan als je toch die kan op moet qua prijs.

• Vr4nckuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06-2025
Sterker nog
Dan ga ik liever voor een himedia Q5 of Q10

• houthakker

houthakker

Poehé

MartijnAbel schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:42:
[...]

Zijn zeker geinige bordjes, maar wat een prijs zeg. Geen licentie, geen behuizing etc. Dan zou ik toch liever voor een NUC gaan als je toch die kan op moet qua prijs.
Voor minder heb je een PC Z83S stick of iets met een behuizing er omheen.
Voor 169 heb je nu een Voyo V1, is inmiddels ook getest bij cnx-software: http://www.cnx-software.com/tag/voyo/

Q5/Q10 heeft geen officiële Netflix support...

Specs

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
timmuh schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:47:
Sterker nog
Dan ga ik liever voor een himedia Q5 of Q10
Alleen Netflix in SD, maar voor de rest werkt de HiMedia perfect!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Pagina: 1