Vraagje telenet proximus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-08-2024
Hallo,

Vraagje voor de belgen onder ons :)

Is er iemand die weet of het mogelijk is om proximusTV te kijken op een computer met telenet internetaansluiting?

Ik heb het geprobeerd via 3 verschillende browsers en krijg het maar niet aan de praat, dus ik neem aan dat dit is omdat ik surf via een telenet netwerk? Bij mijn vader gaat het uiteraard wel (proximus internet)
Maar zou dit niet gewoon overal moeten werken in België? ('tv overal')
Is er misschien een workaround ?

Ik gebruik windows 7 met internet explorer (en firefox en chrome)

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via ch85 op 10-01-2017 09:53)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 22:26

qless

...vraag maar...

Nee dat gaat nooit werken. Proximus TV gaat alleen over de eigen DSL/glas lijnen op een apart VLAN, en is niet buiten het netwerk te kijken.

Omgekeerd kan je ook geen Telenet kijken bij Proximus. Zelfs met yelo werkt dat alleen op eigen netwerk van Telenet.

[ Voor 30% gewijzigd door qless op 10-01-2017 09:13 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:26
ch85 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:50:
Hallo,

Vraagje voor de belgen onder ons :)

Is er iemand die weet of het mogelijk is om proximusTV te kijken op een computer met telenet internetaansluiting?

Ik heb het geprobeerd via 3 verschillende browsers en krijg het maar niet aan de praat, dus ik neem aan dat dit is omdat ik surf via een telenet netwerk? Bij mijn vader gaat het uiteraard wel (proximus internet)
Maar zou dit niet gewoon overal moeten werken in België? ('tv overal')
Is er misschien een workaround ?

Ik gebruik windows 7 met internet explorer (en firefox en chrome)

Alvast bedankt.
Hoe bedoel je "ik krijg het niet aan de praat"? Werkt de stream gewoon niet, of komt er een foutmelding te voorschijn? Het is vaak zo dat voor tv diensten van de vaste provider thuis alleen via een internetverbinding van diezelfde provider bekeken kan worden. In zo'n geval kun je dus alleen gebruik maken van de dienst via je eigen verbinding, bij iemand anders thuis met internet van Proximus/Belgacom of (meestal, maar niet bij alle providers) via een Proximus WiFI hotspot.

Letterlijk geciteerd van de Proximus website:
U moet een MyProximus-account hebben en verbonden zijn met het Proximus-netwerk (via wifi, 3G of 4G, of een Wi-Fi Hotspot) in België.
Tips om te omzeilen kan ik helaas niet geven, omdat dat mogelijk niet legaal is. Maar met Google is veel te vinden...

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 09-01-2017 22:51 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het enkel op hun eigen netwerk lukt. Maar waarom gebruik je niet gewoon yelo?
Workaround is vpn opzetten naar je vaders router en zo kijken maar of je vaders upload dat gaat trekken is twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
timmie1 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:49:
[...]

Hoe bedoel je "ik krijg het niet aan de praat"? Werkt de stream gewoon niet, of komt er een foutmelding te voorschijn? Het is vaak zo dat voor tv diensten van de vaste provider thuis alleen via een internetverbinding van diezelfde provider bekeken kan worden. In zo'n geval kun je dus alleen gebruik maken van de dienst via je eigen verbinding, bij iemand anders thuis met internet van Proximus/Belgacom of (meestal, maar niet bij alle providers) via een Proximus WiFI hotspot.
De stream start gewoon niet. Het play icoontje staat er wel maar kan het niet aanklikken.
Het zal idd wel zo zijn dat het gewoon niet gaat omdat ik telenet gebruik...

[ Voor 6% gewijzigd door ch85 op 10-01-2017 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:57:
Ik dacht dat het enkel op hun eigen netwerk lukt. Maar waarom gebruik je niet gewoon yelo?
Workaround is vpn opzetten naar je vaders router en zo kijken maar of je vaders upload dat gaat trekken is twijfelachtig.
Ik wou eens kijken of het werkte. En dan misschien mijn tv abo opzeggen (aangezien ik amper nog tv kijk), en dan zo meekijken via zijn abo...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 22:26

qless

...vraag maar...

Nee dat gaat nooit werken. Proximus TV gaat alleen over de eigen DSL/glas lijnen op een apart VLAN, en is niet buiten het netwerk te kijken.

Omgekeerd kan je ook geen Telenet kijken bij Proximus. Zelfs met yelo werkt dat alleen op eigen netwerk van Telenet.

[ Voor 30% gewijzigd door qless op 10-01-2017 09:13 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
qless schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:12:

Was ik al bang voor. Spijtig!
Bedankt.
Pagina: 1