Ik ben op het moment op zoek naar een 4g modem waarmee je kan bellen over het mobiele nummer, en deze zoektocht leidt me naar het volgende. De Pricewatch maakt het me nogal moeilijk, aangezien ik niet kan filteren op deze eigenschap (support voor mobile voice calls).
categorie: Modems en routers
Suggestie is om het "VOIP ondersteuning" veld uit te breiden, dat is nu een simpele True/False, maar zou iets gedetailleerder moeten zijn voor routers met een RJ11 (telefoon) aansluiting:
Hernoemen naar "Telefonie ondersteuning", met aanvinkbare opties:
- VOIP (de aangesloten telefoon kan een VOIP/SIP call maken)
- CSFB ("circuit switched fallback", bellen zoals alle 2G, 3G en 99% van de 4G telefoons doen)
- VoLTE (Voice-over-LTE, wordt nu langzaam uitgerold door de providers)
Verder kan je nergens aangeven dat de router een RJ11 poort heeft, en wat hij doet (aansluiting voor telefoon, of als input voor een DSL modem).
Overigens: nu zijn er nog nauwelijks routers met VoLTE support (de pricewatch: Huawei B315s-22 is er eentje, tenminste - in sommige landen), maar die komen er langzaam steeds vaker aan - als dit in de Pricewatch niet snel wordt doorgevoerd, wordt het over een jaar een puinhoop want niemand zal nog het verschil kunnen zien of een router nou VOIP of VoLTE doet.
categorie: Modems en routers
Suggestie is om het "VOIP ondersteuning" veld uit te breiden, dat is nu een simpele True/False, maar zou iets gedetailleerder moeten zijn voor routers met een RJ11 (telefoon) aansluiting:
Hernoemen naar "Telefonie ondersteuning", met aanvinkbare opties:
- VOIP (de aangesloten telefoon kan een VOIP/SIP call maken)
- CSFB ("circuit switched fallback", bellen zoals alle 2G, 3G en 99% van de 4G telefoons doen)
- VoLTE (Voice-over-LTE, wordt nu langzaam uitgerold door de providers)
Verder kan je nergens aangeven dat de router een RJ11 poort heeft, en wat hij doet (aansluiting voor telefoon, of als input voor een DSL modem).
Overigens: nu zijn er nog nauwelijks routers met VoLTE support (de pricewatch: Huawei B315s-22 is er eentje, tenminste - in sommige landen), maar die komen er langzaam steeds vaker aan - als dit in de Pricewatch niet snel wordt doorgevoerd, wordt het over een jaar een puinhoop want niemand zal nog het verschil kunnen zien of een router nou VOIP of VoLTE doet.
[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 09-01-2017 21:45 ]