Vodafone bellen in de rest vd wereld extreem verhoogd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:38
Onlangs heb ik een vodafone red super afgesloten met daarin aantrekkelijke tarieven voor bellen naar en in de rest van de wereld. Voor bellen naar en in de rest van de wereld werden tarieven van 1 euro per minuut beschreven evenals gebeld worden in de hele wereld voor 0,10 euro per minuut voor abonnementen afgesloten na 21 november 2016. Voor sms berichten stond een prijs van 0,10 euro per sms in en naar de hele wereld. Nu ben ik de prijzen in de app en online aan het bekijken en zijn deze ineens aangepast naar de oude tarieven van 1,98 per minuut uitgaand, 1,52 euro inkomend en 0,56 euro per sms evenals extreme tarieven voor het versturen naar andere landen vanuit nederland. Heb als test eens een bericht naar de Uk gestuurd en er word 0,31 euro berekend ipv 0,10 euro. Is niemand dit opgevallen ?

Ze hebben gelukkig nog een werkende link die de tarieven nog weer geeft voor de red essential. Deze zullen ze wel snel offline halen nu ze de tarieven zo extreem verhoogd hebben. De prijslijsten hebben ze gewoon achteraf veranderd. Iemand nog een link met de echte prijslijsten waar de lage tarieven opstaan voor de nieuwe abonnementen na 21 november voor bellen in de rest van de wereld ?

https://www.vodafone.nl/s...ent/voorbeeld/index.shtml

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
grave176 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:29:
De prijslijsten hebben ze gewoon achteraf veranderd. Iemand nog een link met de echte prijslijsten waar de lage tarieven opstaan voor de nieuwe abonnementen na 21 november voor bellen in de rest van de wereld ?
Maar je hebt je abonnement afgesloten op of a 21 november?

Wat waren precies de tarieven die er stonden en wat waren die nu, kun je dat even overzichtelijk neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 21:19
Hoe ben je precies op de pagina die je linkt gekomen?
Want als je daar probeert te bestellen ga je naar de keuzepagina voor abonnementen. En als je dan weer voor een Red abonnement kiest krijg je wel de "nieuwe" tarieven.

Dat er "Voorbeeld/index.html" in je link zit is een hele grote rode vlag.
Ik vermoed dat dit een interne testpagina is van de website beheerder.

En dan denk ik dat iemand die link heeft lopen verspreiden op social media. Dat jij er op hebt geklikt en na het zien van die lage tarieven meteen een bestelling hebt geplaatst. Daarbij heb je niet gezien dat er op de daadwerkelijke bestelpagina veel hogere tarieven staan.

Ik zou even contact opnemen met vodafone. Misschien zijn ze coulant en krijg je een leuke korting. Dan kunnen ze in ieder geval die testpagina snel offline halen zodat niemand anders er meer in trapt.
Optie 2 is dat ze je de mogelijkheid geven om je contract zonder extra kosten weer op te zeggen. Maar houdt er rekening mee dat ze ook kunnen zeggen dat je pech hebt gehad (vooral als je niet lief bent voor de klantenservice medewerker).

Wat aanspraak maken op de tarieven op de testpagina betreft geef ik je heel weinig kans. Iemand van de klantenservice heeft die mogelijkheid niet. En als je de juridische weg bewandelt kijken ze echt alleen naar wat er in je contract staat.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
Ik heb het abonnement na 21 november afgesloten. Die link is idd naar een voorbeeld pagina, maar deze tarieven stonden toen op de website toen de abonnementen geïntroduceerd werden. Precies zo zoals nu in de link. Nu word er enkel nog maar verwezen naar de (achteraf aangepaste) prijslijsten en vind je ze niet meer op de website. Alles weggepoetst, behalve deze link nog met de tarieven. Deze hebben vermoedelijk tot half december op de website gestaan. Je had de optie abonnement voor 21 november en aparte voor na 21 november 2016. Ook eind november bij contact met de klantenservice met de vraag of sms vanuit Nederland naar EU nummers ook gratis was kreeg ik te horen dat dit 10 cent per sms berekend zou worden. Tarieven die nu niet meer van toepassing zijn, alleen nog voor zakelijke klanten. Daarom zou een prijslijst die rond 21 november gepubliceerd werd wel handig zijn als iemand die had.
Ik heb overigens niet via Vodafone zelf besteld , deze link heb ik gevonden in Google vorige week omdat ik er 100% zeker van was dat je voor 1 euro in de rest van de wereld kon bellen en gebeld kon worden voor 0,10 euro. Evenals sms van/naar de hele wereld voor 0,10 euro. De tarieven zoals ze nu vermeld worden waren de tarieven voor abonnementen van voor 21 november 2016. Juist vanwege die extreem verlaagde tarieven voor roaming heb ik een Vodafone abonnement erbij genomen. Sms vanuit de VS naar Nederland voor 0,56 euro ipv 0,10 euro loopt wel in de cijfers. KPN heeft ook de roaming tarieven buiten de EU extreem verlaagd dus ik dacht dat Vodafone gewoon de trend volgde. Ik heb nog geen contact met Vodafone gehad hiervoor omdat ik eerst bewijs zoek om ze mee te confronteren.

[ Voor 30% gewijzigd door grave176 op 11-01-2017 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
grave176 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:24:
Die link is idd naar een voorbeeld pagina, maar deze tarieven stonden toen op de website toen de abonnementen geïntroduceerd werden.
Wat was de originele link naar de tarieven of stond dat in een PDF?

Wellicht kan je namelijk de oude informatie achter de link terug kijken in Google Cache of Web Archive.

Daarbij kan ik je dus de volgende keer aanraden om alle prijzen, voorwaarden en PDF bestanden lokaal op te slaan. Hierdoor heb je altijd iets om op terug te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 23:09
Tegenwoordig maak ik bij al m'n bestellingen ook een screenshot van alle pagina's. Bij mijn abonnement afgesloten via mobiel.nl stond 'geen aansluitkosten' als een soort van aanbieding. Vervolgens krijg ik via mijn nieuwe provider gewoon een factuur van 35 euro aansluitkosten.
Dus de enige aanbieding was dat ik deze aansluitkosten niet via mobiel.nl hoefde te betalen.

M.a.w. alles tegenwoordig goed documenteren anders word je flink belazerd.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
Ja goed idee om alles op te slaan. Maar zo'n belangrijke tarieven als roaming die op de website van vodafone staan verwacht je niet dat die ineens weggepoetst worden zonder dat niemand dat opvalt.
Ik vind ze helaas niet meer terug via web archive , wel ouders als sept 2016. Ik moet ze van eind nov tot december 2016 hebben.

https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/op-reis/

Dit zou een link geweest kunnen zijn. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Ik vind overigens op dit forum met de aankondiging over de nieuwe tarieven dat ook iemand dit opgevallen is dat je voor 0,10 euro in de hele wereld gebeld kon worden. nieuws: Vodafone schaft roamingkosten af voor klanten met Red- en Black-abonn...

Sorcerer8472
karmakeizerMobiele netwerken
karmakeizerVodafone

@ucsdcom • 21 november 2016 12:57
Japan, Nieuw Zeeland en Australië zitten er nu dan wel alleen niet meer bij. Da's wel jammer en dat is juist nog steeds een gemiste kans bij differentiatie, maar wellicht te duur.

Wel heel bijzonder: buiten de EU, dus in ieder land van de wereld, kun je nu gebeld worden voor 10 ct/minuut! Moet wel je Dagbundel Wereld uit staan:
https://www.vodafone.nl/s...rdeel-buiten-europa.shtml

Maar die Dagbundel Wereld (+ XL-versie) zijn ook niet heel erg verkeerd voor incidenteel gebruik. Echter je hele vakantie 2 weken lang 5 euro per dag betalen is wel fors. En 8,50 per dag al helemaal... maar wellicht niet getarget op de backpackende medemens ;)

killerq
21 november 2016 16:06
de prijzen buiten de Eurolanden zijn ook flink gestegen :

Bellen vanuit Europa naar landen die vallen onder 'Rest van de wereld'
€ 1 per minuut
Bellen vanuit Europa naar uitzonderingslanden
€ 1 per minuut
Bellen in 'Rest van de wereld', ongeacht waarheen
€ 1 per minuut
Bellen in uitzonderingslanden, ongeacht waarheen
€ 3 per minuut

[ Voor 64% gewijzigd door grave176 op 11-01-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:39

Sorcerer8472

Mens sana?

Dit zijn enkel tarieven voor zakelijke abonnementen zviw. Heb ze niet bij particuliere abonnementen zien staan. Overigens heb ik volgens mij wel een keer gezien dat er per ongeluk vanaf particulier naar een zakelijke lijst met tarieven werd gelinkt, en de klantenservice heeft zich wellicht ook vergist hiermee.

Zie hier:
https://www.vodafone.nl/z...onnement/red-pro-connect/

Eventueel zou je kunnen kijken of je naar een zakelijk abo kunt overstappen?

Hoe dan ook wel rare dingen: uitzonderingslanden bellen is heel duur, maar nergens staat meer een lijst van die uitzonderingslanden. Vroeger zat Rusland daar bijvoorbeeld in, maar zakelijk zit Rusland er weer niet in. Ook bij de € 5-bundel met 30 minuten, 30 SMS en 30 MB spreekt men van uitzonderingslanden. Zakelijk zit daar Rusland niet in maar bijv. Cuba wel, terwijl Cuba er privé niet in zat. Mogelijk gelden er dus 2 lijsten met uitzonderingslanden maar heb je als consument nu behalve de welkomst-sms geen idee welke tarieven er nou voor je gelden.

[ Voor 57% gewijzigd door Sorcerer8472 op 11-01-2017 14:17 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
Inderdaad komen deze tarieven overeen met wat er zakelijk berekend word. Alleen dan incl btw. Vreemde is ook dat op de link https://www.vodafone.nl/s...ent/voorbeeld/index.shtml gewoon de red essential beschreven word en dan de tarieven incl btw. Dit onderbouwd ook mijn stelling dat deze tarieven duidelijk op de website beschreven stonden destijds. Vandaag de klantenservice gebeld maar die komen na een kwartier nog niet verder dat een minuut bellen hetzelfde is als een sms bericht versturen wat dus kan oplopen tot 1,32 euro per sms. En dat de minuten die je naar EU nummers kunt bellen ook kunt gebruiken voor het versturen van sms berichten. Heb deze medewerker een mail gestuurd, afwachten maar weer wat daar uit komt. Als de klantenservice het al niet meer weet...
Vreemd is ook dat er 9,10 euro staat per MB in de rest vd wereld en als je in de app een land kiest (bv VS) krijg je te zien dat het maar 1 euro kost per MB. Een prijs die weer overeenkomt met de zakelijke tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
Vandaag reactie gekregen van Vodafone waarin gevraagd word hoe ik aan de link gekomen ben. Medewerker heeft interne reactie van collega meegestuurd. Kennelijk willen ze het wel graag verwijderen vd website. Uiteraard mag ik wel de hoge tarieven betalen. Als ze gewoon zouden toegeven dat er bv een fout gemaakt is en eventueel wat zouden aanbieden bv overzetten naar een zakelijk abonnement had ik het er gewoon bij gelaten, dit nodigt uit er werk van te maken. Onderstaand de reactie Vodafone

Zou je aan de klant kunnen vragen welk klikpad hij aanhoudt om aan deze info te komen? Het lukt mij niet het te reproduceren. Ik zou dit wel even moeten doorzetten, in ieder geval om de internet pagina aan te passen ;). We moeten wel de voorwaarden aanhouden waar hij voor getekend heeft, en dat zijn de vooraarden die inderdaad hogere tarieven aangeven.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Je link werkt niet, staan puntjes in die hem afkorten en onbruikbaar maken.

Hoe dan ook zou ik gewoon actief vragen of je gebruik kunt maken van het zakelijke abonnement. Als je zeer recent hebt afgesloten kun je ook nog opzeggen nu.

Overigens klopt het wel dat het nu niet duidelijk is wat de uitzonderingslanden zijn, want vroeger was Rusland dat wel en nu (zakelijk) niet meer maar is Cuba het weer wel (vroeger niet). Dus bij de voordeelbundels met 30 min/sms/MB bellen is het niet duidelijk wat nu wel en niet uitzonderingslanden zijn. Is ook niet terug te vinden op de site meer behalve zakelijk (voor jouw abo kun je de tarieventool buitenland niet gebruiken staat erbij).

Verder vind ik het persoonlijk erg onkies om de ene (zakelijke) klant 1,80 per minuut te laten betalen en de andere 0,10 per minuut (bijv. gebeld worden in Marokko).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
Ik zie het nu ja is afgekort. Ga nu kijken en ze hebben hem offline gehaald. Zijn ze snel mee nog voordat ik antwoord krijg. Gelukkig heb ik een pdf gemaakt ervan. Die zakelijke klanten krijgen idd hele mooie tarieven ik snap niet waarom ze zon gigantisch verschil maken tussen verschillende klanten met dezelfde abonnementskosten (zakelijk of privé) die voordeel landen rommelen ze lekker mee, ze weten het soms zelf niet meer. Tegenwoordig moet je al alles wat je ziet meteen vastleggen want ze veranderen het gewoon achteraf en zeggen dat het nooit gebeurd is. Kennelijk valt op een enkeling na dit niemand op en kunnen ze lekker cashen. Zelfs een telefoon rekening zegt niks meer want heb al meegemaakt dat je in het buitenland achteraf een naberekening kreeg omdat ze toch hogere tarieven wilden calculeren.

was vodafone/shop/mobiel/abonnement/voorbeeld/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
Ik heb inmiddels weer een reactie gekregen waarin letterlijk staat dat ik getekend heb voor tarieven waarvan de niet wete welke dat zijn maar daar houden ze me aan. Ik heb gelukkig al zoveel bewijs ook van andere websites dat er gecommuniceerd werd over de juiste tarieven. Hopelijk kunnen mensen mij die informatie aanleveren al is het betaald, maar vodafone zal boeten voordat dit opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
buiten de bundel naar eu nummer (0,2)
gebeld worden in de hele we)reld :(1,00)
bellen naar de hele wereld (1,00)
sms in and all around the world (0,10)

this should be the rates ....

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts achter elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 21-01-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
grave176 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 03:34:
Ik heb inmiddels weer een reactie gekregen waarin letterlijk staat dat ik getekend heb voor tarieven waarvan de niet wete welke dat zijn maar daar houden ze me aan. Ik heb gelukkig al zoveel bewijs ook van andere websites dat er gecommuniceerd werd over de juiste tarieven. Hopelijk kunnen mensen mij die informatie aanleveren al is het betaald, maar vodafone zal boeten voordat dit opgelost is.
En dit verbaasd je van een club die samen is gegaan met Ziggo (=UPC)?
Klassieke achilleshiel van Vodafone is hun interne organisatie + systemen; dat is een regelrechte puinbak,
Bijv: http://forum.vodafone.nl/...r-voor-Europa/td-p/274829

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik zou dat topic op het Vf-forum ook even opslaan. Volgens mij is daar vrij duidelijk te zien dat de tarieven door elkaar werden aangegeven op de site. Ze zouden je gewoon het zakelijke abonnement moeten aanbieden als je het mij vraagt...

Gebeld worden in de hele wereld was ook 0,10 euro trouwens.

In de app staan al 2 jaar tarieven die totaal anders zijn dan welke tarieven dan ook op de rest van de Vodafone-website staan. Ook zijn er nu 2 sets uitzonderingslanden waarvan niet duidelijk is wie wat waar wanneer; de ene geldt voor de nieuwe wereldbundel met 30 minuten bellen erin, de andere geldt voor oude abonnementen waarbij het bellen in Rusland 4 euro per minuut is (met nieuwe zakelijke abo is dat 1 euro...)

Tijd voor orde op zaken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
Oh dat is toevallig ik kwam net dat forum al tegen en had al gereageerd. Bedankt voor de tip. Ik blijf toch zoeken naar bewijs. Dit forum word duidelijk aangegeven dat de tarieven op de website maatgevend zijn. Tja als ze die dan gewoon aanpassen sta je nergens hè.
Vandaag heb ik het definitieve antwoord en standpunt van Vodafone. Je kunt zien dat ze mijn standpunt niet begrijpen of willen begrijpen. Een mail vol typfouten en knip en plak werk waarin totaal niet ingegaan word op mijn stelling maar even het nieuwe abonnement aangeprezen word. Aangezien het een oficeel standpunt van Vodafone is , kunnen we nu gratis naar de Eu sms'en vanuit Nederland ? Want dat beweert de beste man van Vodafone. Ik meld hem aan bij de geschillencommissie. Het maakt me ook niet meer uit wat het kost, dit word een principe kwestie. Overigens staat op de website van gsmwijzer ook nog vermeld dat bellen buiten de inbegrepen minuten 0,20 euro kosten naar de EU. Deze mensen zullen die informatie toch wel aangerijkt hebben gekregen van Vodafone ?
https://www.gsmwijzer.nl/.../sim-only-1-jaar/tarieven

Hier kom de reactie :

Onderstaand antwoord heb ik van mijn collega ontvangen. Dit is het officiële standpunt van vodafone.

Hoi Xxxx

De klant is uiteindelijk met de voorwaarden akkoord gegaan waar hij voor getekend heeft. Het kan zijn dat dit in het verleden anders was. Het voordeel van zijn abonnement is de eu-toevoeging. Dan gebruik je bundels die goedkoper zijn dan de buitenbundelkosten van vroeger (voor 21 november). Ga je buiten de bundel, dan kan het zijn dat deze kosten hoger zijn. Maar dan kom ik weer op de voorwaarden waarmee hij akkoord is gegaan (zijn nieuwe red 4 abonnement met eu toevoeging).

Hij noemt ook steeds 21 november; dat is exact de datum waarop de nieuwe abonnementen in zijn gegaan.

Via google kun je inderdaad op oude informatie uit komen.

Maar…volgens mij denkt de klant dat alles buitenbundelkosten betreft.

è Weet de klant dat hij 60 minuten van NL naar Europese landen kan bellen? Weet de klant dat hij in Europese landen naar Europese landen onbeperkt kan bellen en smsen? Vanuit NL naar Europese landen gratis kan smsen? Weet hi jwat zijn reis/wereldbundel inhoudt?

Hij is met het EU abonnement goedkoper uit in+naar het buitenland dan met het vorige abonnement.

Alles in 1 reis/wereld, 5 euro per dag wanneer het gebruikt wordt. Dit is dus goedkoper dan 1 euro per minuut wanneer je 5 minuten belt:
In de rest van de wereld* voordelig gebruik maken van je mobiele telefoon. Per dag kun
je 30 minuten bellen, 30 minuten gebeld worden, 30 SMS berichten versturen en 30 MB
data verbruiken. Daarna geldt het standaard gereguleerde tarief. Als je je telefoon in het
buitenland niet gebruikt dan betaal je ook geen extra kosten. Bij Vodafone Red en Black
abonnementen staat deze Blox standaard aan.

Ik word gehouden aan de voorwaarden die ik getekend heb. Nou in de voorwaarden staat een verwijzing naar de tarieven op Vodafone.nl/tarieven . Tja en die veranderen iedere keer met de wind kennelijk. In de voorwaarden staat ook dat ze 4 weken voor een tariefswijziging je op de hoogte moeten stellen.

Het zou toch zo fijn geweest zijn als ze gewoon gezegd hadden:

Wij hebben per abuis verkeerde tarieven voor bellen in en naar het buitenland gecommuniceerd via onze website , medewerkers en verkoopaankanalen in de periode 21 november 2016 tot xx december 2016. Indien u aan de hand van deze tarieven heeft gekozen voor een nieuw red abonnement dan bieden wij u de keuze :

- kosteloos annuleren van uw contract, hierbij zult u wel uw eventuele toestel bundel ineens moeten afrekenen , indien van toepassing. Of u levert uw toestel in.

- wij zetten u kosteloos om naar een zakelijk contract waarin wij deze tarieven wel kunnen aanbieden

- u houdt uw contract en wij bieden u X korting of X bundel aan.

Nogmaals excuses en wij doen ons best dit in de toekomst te voorkomen.

[ Voor 18% gewijzigd door grave176 op 21-01-2017 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik zou het via een klacht verder oppakken dan en kijken hoe ver je komt. En aansturen op switchen naar de zakelijke abo's, tenminste als dat is wat je wil. Dat is misschien sowieso niet zo'n probleem voor ze?

Bel je vaak buiten de EU trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
Ze werken mee als een loden deur. Zakelijk doen ze alleen bij kvk inschrijving. Ik heb dit abonnement afgesloten juist voor buiten de EU ja, daar ben ik vaker. Vond 0,10 cent gebeld worden en sms'en juist erg voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

In dat geval klacht (netjes blijven in brief) en daarna geschillencommissie (wel aankondigen dat dat je volgende stap is). Volgens mij maakten ze vroeger wel uitzonderingen voor KvK-inschrijvingen.

Zou je buiten de EU dan wel die 5 euro-bundel met 30 MB/min/sms uitzetten trouwens? Of juist aan laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
De optie is zeker niet slecht, maar hun maken een zooitje van de tarieven. Ieder medium word wat anders verkondigd. Ze doen niks met de aanbevelingen als je ze ervan op de hoogste stelt. Als je gewoon netjes vraagt wat de tarieven nu zijn en of er een oplossing is krijg je de reactie dat ik maar de tarieven moet betalen waarvoor ik getekend heb, einde verhaal. Tja waar heb ik voor getekend ? Als ik dat nu eens wist. Het is ook de reactie van hun wat mij commited maakt dat ik er verder mee ga. Dat hun maar voor mij bepalen dat ik een optie van 5 euro moet nemen om zodoende het probleem op te lossen druist een beetje tegen mijn gevoel in. Zal een nette brief sturen om ze nog een kans te geven, hopelijk pakt iemand het op die wel luistert. Anders maar geschillencommissie , niet dat ik er iets mee opschiet want meer dan gelijk krijgen en daardoor contract beëindigen kan ik er niet uithalen. Hopenlijk kan het dan als jurespondentie dienen voor andere mensen die zich zo laten afschepen..

[ Voor 3% gewijzigd door grave176 op 22-01-2017 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 21:06
Dit zijn de tarieven:

https://www.vodafone.nl/s...abonnement/red-essential/

Ik begrijp het probleem niet.Achteraf gezien is het overduidelijk een verhaal van "if it's too good to be true..". De geschillencommissie zal waarschijnlijk hetzelfde oordelen; als jij daadwerkelijk een pdf had met de tarieven van 10 cent, dan is dit een fout geweest. Schijnbaar heeft Vodafone toch iets van een fout toegegeven en biedt je een coulance regeling aan. Tarieven wijzigen voor 1 klant? Gaat Vodafone niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

simtastic.nl schreef op maandag 23 januari 2017 @ 02:25:
Dit zijn de tarieven:

https://www.vodafone.nl/s...abonnement/red-essential/

Ik begrijp het probleem niet.Achteraf gezien is het overduidelijk een verhaal van "if it's too good to be true..". De geschillencommissie zal waarschijnlijk hetzelfde oordelen; als jij daadwerkelijk een pdf had met de tarieven van 10 cent, dan is dit een fout geweest. Schijnbaar heeft Vodafone toch iets van een fout toegegeven en biedt je een coulance regeling aan. Tarieven wijzigen voor 1 klant? Gaat Vodafone niet doen.
In dit geval niet too good to be true: de zakelijke tarieven zijn eerder al gewijzigd en daar word je gebeld voor € 0,10 per minuut in heel de wereld. Ex BTW, dat wel. Vroeger kon je wel een zakelijk abo privé nemen, dus het kon toen wel. Daarnaast heeft OP juist voor Vodafone gekozen vanwege de lage kosten van gebeld worden en sms'en internationaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
Vodafone geeft niks toe en biedt niks van coulance aan dat is nu juist het probleem. Dan had ik daar ook vreede mee namelijk. Maar ze beloven steeds andere tarieven, klantenservice verteld je A , op forums B, via de website C , via mail contact D en via de app E . En als je er dan naar refereert krijg je te horen dat je maar F moet betalen want dat staat in een pdf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 21:06
De tarieven zijn zoals ze zijn beschreven in het PDF bestandje. Ze hadden toch een aanbod gedaan om je contract te ontbinden? In sommige gevallen kunnen ze zakelijke tarieven aanbieden zonder KVK (althans, vroeger kon dat, no idea of dat tegenwoordig ook zo is)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
In de pdf staat bv ook dat internet in de rest van de wereld 9,10 per MB kost en dat schijnt volgens de app maar 1 euro te zijn. Verder passen ze de PDF gewoon aan zodat deze ook wisselen. Ze hebben me geen contact ontbinding geboden. Zonder kvk zetten ze ook niks om.

[ Voor 6% gewijzigd door grave176 op 27-01-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Vroeger had je inderdaad een buitenbundeltarief van 1 euro na de wereldbundel. Heb ik in m'n huidige abo ook nog steeds. Bij de nieuwe 30/30/30-bundel staat dat niet meer aangegeven en zou je gelijk van omgerekend tientallen centen naar 9 euro per MB gaan bij overschrijding. Bij zakelijk ga je wel naar 1 euro per MB geloof ik.

En wat nou de uitzonderingslanden zijn is ook een grote vraag, bij zakelijk zijn dat dus nieuwe landen dan bij particulier, maar de particuliere lijst staat nergens aangegeven. Je wordt dan in een rondje geleid van "klik hier voor andere tarieven", en op die pagina word je weer teruggeleid omdat die tarieven niet gelden voor nieuwe abonnementen :+

Mogelijk betaal je particulier bij nieuwe abonnementen dus veel meer voor bellen in Cuba maar minder in Rusland, óf de bundel doet het wel in Rusland, niet in Cuba, maar het buitenbundeltarief in Cuba is dan weer veel hoger dan in Rusland. Je weet het nu pas via de welkomst-sms omdat het gewoon nergens staat. 8)7

Pagina: 1