Oh dat is toevallig ik kwam net dat forum al tegen en had al gereageerd. Bedankt voor de tip. Ik blijf toch zoeken naar bewijs. Dit forum word duidelijk aangegeven dat de tarieven op de website maatgevend zijn. Tja als ze die dan gewoon aanpassen sta je nergens hè.
Vandaag heb ik het definitieve antwoord en standpunt van Vodafone. Je kunt zien dat ze mijn standpunt niet begrijpen of willen begrijpen. Een mail vol typfouten en knip en plak werk waarin totaal niet ingegaan word op mijn stelling maar even het nieuwe abonnement aangeprezen word. Aangezien het een oficeel standpunt van Vodafone is , kunnen we nu gratis naar de Eu sms'en vanuit Nederland ? Want dat beweert de beste man van Vodafone. Ik meld hem aan bij de geschillencommissie. Het maakt me ook niet meer uit wat het kost, dit word een principe kwestie. Overigens staat op de website van gsmwijzer ook nog vermeld dat bellen buiten de inbegrepen minuten 0,20 euro kosten naar de EU. Deze mensen zullen die informatie toch wel aangerijkt hebben gekregen van Vodafone ?
https://www.gsmwijzer.nl/.../sim-only-1-jaar/tarieven
Hier kom de reactie :
Onderstaand antwoord heb ik van mijn collega ontvangen. Dit is het officiële standpunt van vodafone.
Hoi Xxxx
De klant is uiteindelijk met de voorwaarden akkoord gegaan waar hij voor getekend heeft. Het kan zijn dat dit in het verleden anders was. Het voordeel van zijn abonnement is de eu-toevoeging. Dan gebruik je bundels die goedkoper zijn dan de buitenbundelkosten van vroeger (voor 21 november). Ga je buiten de bundel, dan kan het zijn dat deze kosten hoger zijn. Maar dan kom ik weer op de voorwaarden waarmee hij akkoord is gegaan (zijn nieuwe red 4 abonnement met eu toevoeging).
Hij noemt ook steeds 21 november; dat is exact de datum waarop de nieuwe abonnementen in zijn gegaan.
Via google kun je inderdaad op oude informatie uit komen.
Maar…volgens mij denkt de klant dat alles buitenbundelkosten betreft.
è Weet de klant dat hij 60 minuten van NL naar Europese landen kan bellen? Weet de klant dat hij in Europese landen naar Europese landen onbeperkt kan bellen en smsen? Vanuit NL naar Europese landen gratis kan smsen? Weet hi jwat zijn reis/wereldbundel inhoudt?
Hij is met het EU abonnement goedkoper uit in+naar het buitenland dan met het vorige abonnement.
Alles in 1 reis/wereld, 5 euro per dag wanneer het gebruikt wordt. Dit is dus goedkoper dan 1 euro per minuut wanneer je 5 minuten belt:
In de rest van de wereld* voordelig gebruik maken van je mobiele telefoon. Per dag kun
je 30 minuten bellen, 30 minuten gebeld worden, 30 SMS berichten versturen en 30 MB
data verbruiken. Daarna geldt het standaard gereguleerde tarief. Als je je telefoon in het
buitenland niet gebruikt dan betaal je ook geen extra kosten. Bij Vodafone Red en Black
abonnementen staat deze Blox standaard aan.
Ik word gehouden aan de voorwaarden die ik getekend heb. Nou in de voorwaarden staat een verwijzing naar de tarieven op Vodafone.nl/tarieven . Tja en die veranderen iedere keer met de wind kennelijk. In de voorwaarden staat ook dat ze 4 weken voor een tariefswijziging je op de hoogte moeten stellen.
Het zou toch zo fijn geweest zijn als ze gewoon gezegd hadden:
Wij hebben per abuis verkeerde tarieven voor bellen in en naar het buitenland gecommuniceerd via onze website , medewerkers en verkoopaankanalen in de periode 21 november 2016 tot xx december 2016. Indien u aan de hand van deze tarieven heeft gekozen voor een nieuw red abonnement dan bieden wij u de keuze :
- kosteloos annuleren van uw contract, hierbij zult u wel uw eventuele toestel bundel ineens moeten afrekenen , indien van toepassing. Of u levert uw toestel in.
- wij zetten u kosteloos om naar een zakelijk contract waarin wij deze tarieven wel kunnen aanbieden
- u houdt uw contract en wij bieden u X korting of X bundel aan.
Nogmaals excuses en wij doen ons best dit in de toekomst te voorkomen.
[
Voor 18% gewijzigd door
grave176 op 21-01-2017 01:30
]