Toon posts:

Aanschaf nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe monitor er is veel op de mark en heb ook veel bekeken maar hierdoor ben ik ook het overzicht kwijt en misschien kunnen jullie advies of jullie ervaring mij verder helpen.

Huidig budget: Max. 400 Euro
Inch Monitor: Liefst "27"

De PC specs:
Processor: I7-2600K CPU @3.40Ghz
Ram: 8 GB
GPU: 970GTX 4G
Besturing: Windows 10 Pro

PC word voornamelijk voor games gebruikt, o.a. Battle Field 1
De vraag is ook of het belangrijk is om "60 Hz" of "144 Hz" te nemen en is dit nodig of niet.

Daarom hoop ik hier wat meer advies te kunnen krijgen of wat jullie adviseren.

Mvg,
Erwin

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat ik in ieder geval wil meegeven is dat 144Hz voor BF1 geen meerwaarde gaat bieden. Met een GTX970 ga je nooit volledig boven de 144fps blijven. Je zou er meer aan hebben als je zou inzetten op een techniek als freesync of gsync. Daarmee heb je de voordelen van hoge (>60Hz) refreshrates zonder dat je het potentieel weggooit door een te zwak systeem. Je refreshrate schaalt immers met je prestaties mee.

Nadeel 1: Nvidia ondersteunt geen freesync
Nadeel 2: Gsync op zichzelf kent al een 300-350 euro premium, dus dat zal niet binnen budget vallen.

Dit is puur mijn visie op het verhaal, de beeldschermguru's na mij zullen je meer kunnen vertellen :)

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 09-01-2017 22:27 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:43

br00ky

Moderator Harde Waren

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Hoewel je systeem 144fps niet gaat halen, zeker niet op een WQHD resolutie koop je een monitor meestal voor meer dan een paar jaar. Het kan dus geen kwaad een wat beter scherm aan te schaffen als je ook van plan bent de rest van het systeem te upgraden na verloop van tijd.

WQHD 144Hz 27" voor 500 euro
welliswaar boven budget, maar wel zeer goede specs en freesync support, al heb je daar niets aan met een Nvidia videokaart. Er is ook een variant van Acer, maar de ASUS komt beter uit de tests.
pricewatch: Asus MG278Q Zwart

Neem je genoegen met full HD, dan is dit een goede optie:
pricewatch: Iiyama G-Master GB2788HS-B1 Zwart

Voor FullHD met gsync 144Hz 27" ben je al snel ook 500 euro kwijt. Er staat een Philips voor 450 euro in de pricewatch, maar daar is geen voorraad van en het lijkt allemaal import uit Duitsland of Polen wat gezeur op kan leveren met de garantie. Ik zou het dan bij de onderstaande Acer houden, al zal de beeldkwaliteit van de eerder genoemde ASUS dan beter zijn.
pricewatch: Acer XB270HA Zwart

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02-2025
Gezien jouw budget zou ik of een goed ips scherm of een 144hz TN scherm nemen.
Ondanks het feit dat de 970 BF1 niet op die 144hz zal halen, zul je altijd een vloeiender beeld hebben.
Dan zou de Asus PG248Q een mooi model zijn. 144Hz met gsync.

Daarentegen is het beeld en zijn de kijkhoeken van een ips scherm weer beter. Als je dan iets door spaart, zou je de Asus MG279Q kunnen overwegen. Heb je WQHD, ips en 144hz. Alleen geen gsync.

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Bedank voor te woord staan ondanks dat ik de informatie niet eerst goed doorgelezen heb om te kunnen posten.
Ik heb de monitors bekeken die jullie aangeven, er zijn 2 monitoren die mij aanspreken:

Asus MG278Q
Asus PG248Q

Beide monitoren liggen hoger dan budget maar deze stel ik naar boven bij, liever iets meer uit geven maar wel iets goeds hebben.

Vergelijking tussen beide:
Asus MG278Q €499,-
Deze is "27 Inch" maar heeft geen G-Sync ondersteuning
Resolutie: 2560x1440

Asus PG248Q €449,-
Deze is "24 Inch" en heeft wel G-sync ondersteuning.
Resolutie: 1920x1080

Zal zelf proberen uit te zoeken wat voor mij beste zou zijn met die 970GTX kaart die ik nu er in heb zitten.
Gezien de 970GTX G-sync ondersteund zou ik zelf eerder geneigd zijn voor de Asus PG248Q 24 Inch te kiezen dan voor de Asus MG278Q zonder G-Sync ondersteuning.

Ik zal ook nog verder kijken naar verschillende monitoren nu ik beetje weet waar ik op moet letten en zal zekers hier nog een lijstje van posten en uiteindelijk aangeven voor welke ik ga.

Bedank voor jullie hulp in ieder geval.

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
De 27" 1440p zou mijn voorkeur hebben om dat het gewoon een scherper beeld heeft. Maar kijkende naar de levertijden zou ik voor de 24" gaan. Bekijk wel even goed of jouw GPU wel die hoge refreshrates kan halen, vaak is meer niet altijd beter :)

Ik zou ook rekening houden met het feit dat G-sync gewoon een monitor 200-300 euro duurder maakt. Dus neem dat ook in overweging, voor hetzelfde geld zou je twee niet g-sync monitoren kunnen kopen die wellicht net zulk mooi beeldkwaliteit kunnen hebben. Mocht je twee monitoren aanspreken, ik ben er zelf wel fan van.
Pagina: 1