Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjallo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 22:10
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een telefoon die ik bij een abo kan aanschaffen, dit betekent dus geen OPO's (helaas) of andere telefoons die je niet via Nederlandse markt kan kopen, reden hiervoor: ik wil niet zoveel geld in een keer neerleggen voor een telefoon, ben wel bereid om deze te betalen over een periode van 2 jaar. Geen groter scherm dan 5,5"

Wat is je budget?
250-400E en dat is dan ook echt de max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil vooral goede prestaties en een achter goede camera (selfie camera maakt me echt geen hol uit :+ ), verder een vingerafdrukscanner en 32gb of meer rom, sdcard is geen must.

Wat heb je zelf al gevonden?
LG Nexus 5x 32GB Goede prestaties goede camera, vingerafdrukscanner, maar misschien al wat oud?
Lenovo P2 Beest van een batterij goede specs, amoled scherm, vingerafdrukscanner, camera is meh.
Samsung Galaxy A5 (2016) Wat minder bang for the buck maar super scherm, oké prestaties, camera is goed, vingerafdrukscanner, super bouwkwaliteit maar is wat duur voor specs.
Huawei Nova
Prima scherm, goede prestaties, 5" scherm is voor mij groot genoeg ben alleen niet zo een fan van huawei omdat ik hier in het verleden slechte ervaringen mee heb gehad, al was dit op het low end segment (<200E)

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is voor mij de beste keus? Zijn er volgens jullie nog beter alternatieven _/-\o_ ? Leun op het moment richting de Lenovo P2 ondanks de camera blinkt deze in alle toch wel uit of is gelijk aan de 5x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
Ik zou voot de p2 gaan een. Goeie specs voor een goeie prijs. En voor 300 erg compleet. En reviews gaan hem ook goed af
https://www.allaboutphones.nl/reviews/lenovo-p2-review/
product: Lenovo P2

2 website met een review die je kan lezen. Sommige vinden de software een minpunt.

Lg nexus 5 32 gb is al vrij oud maar wel stock. En heeft mindere specs.

A5 en nova zijn vrij nieuw maar biedt minder dan een p2.

Mijn keus zal de p2 zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:42
Ik heb zelf de Lenovo p2 bevalt zeer goed de reviews over de camera dat die zo meh is vallen allemaal wel mee je moet maar een reden weer hebben om een toestel te down voten want geen een toestel is perfect.

Verder ik zou even wachten met de Mediamarkt betaald btw dagen kijken of je daar voor een mooie prijs de P2 kan kopen anders gaan ze op belsimpel al 2 Jaar abonnoment voor 19 Euro zonder bijbetaling 300 Min / 1GB als je geen poweruser bent.

[ Voor 37% gewijzigd door Mir64za op 10-01-2017 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
De Lenovo P2 lijkt me in dit geval ook een goede keus voor je. Het enige nadeel wellicht is dat het updatebeleid van Lenovo niet bepaald goed te noemen is de laatste tijd. Er is weinig transparantie over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mir64za
rens-br schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:57:
De Lenovo P2 lijkt me in dit geval ook een goede keus voor je. Het enige nadeel wellicht is dat het updatebeleid van Lenovo niet bepaald goed te noemen is de laatste tijd. Er is weinig transparantie over.
Nou van de andere toestellen die hier staan hoef je ook niet warm te lopen voor software updates dan heb ik toch wel het meest vertrouwen in Lenovo/Motorola

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Mir64za schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:23:
[...]
Nou van de andere toestellen die hier staan hoef je ook niet warm te lopen voor software updates dan heb ik toch wel het meest vertrouwen in Lenovo/Motorola
Ben ik zeker met je eens. Samsung en Huawei staat er inderdaad ook niet bekend om de goede software support. Voor de LG Nexus 5x zit het met de ondersteuning wel goed, aangezien deze wordt ondersteund vanuit Google. Helaas is het toestel al wel wat ouder, maar updates komen wel uit tot minimaal 2 jaar na uitkomen in de Play Store, dat is September 2017.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mir64za
rens-br schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:28:
[...]

Ben ik zeker met je eens. Samsung en Huawei staat er inderdaad ook niet bekend om de goede software support. Voor de LG Nexus 5x zit het met de ondersteuning wel goed, aangezien deze wordt ondersteund vanuit Google. Helaas is het toestel al wel wat ouder, maar updates komen wel uit tot minimaal 2 jaar na uitkomen in de Play Store, dat is September 2017.
Dat klopt wat je zegt over Nexus echter zou ik dan voor een nieuwer Nexus gaan ipv een oudere en anders toch de Lenovo pakken van al deze toestellen hier. Met alle respect ik heb liever nieuwere Hardware op nu het moment dan zekerheid dat het toestel 9 Maanden nog "Software support krijgt" Januari > September

Het klopt dat Lenovo een rare weg is ingeslagen met Motorola na de overnamen daar zie ik nog steeds vragen over echter heb ik wel vertrouwen dat het goedkomt dat een Toestel van November zeker wel 2 Jaar software updates moet en kan ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Mir64za schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:44:
[...]
Dat klopt wat je zegt over Nexus echter zou ik dan voor een nieuwer Nexus gaan ipv een oudere
Zou ik ook zeker doen. Helaas is Google ook de high-end tour opgeslagen en zijn er na de Nexus 6P en 5x geen Nexus toestellen meer uitgebracht. Je hebt nu wel de Pixel toestellen, maar die zijn met ~700 euro een beetje buiten het budget van de TS.
en anders toch de Lenovo pakken van al deze toestellen hier. Met alle respect ik heb liever nieuwere Hardware op nu het moment dan zekerheid dat het toestel 9 Maanden nog "Software support krijgt" Januari > September
Ben ik ook zeker met je eens.

Als je wat minder uit wilt geven zou ik persoonlijk overigens gaan voor een Wileyfox toestel, prestaties zijn goed, updatebeleid is meer dan goed en de toestellen zijn verkrijgbaar bij een abonnement. Overigens is de 2X is pas net aangekondigd en daarom nog niet te koop.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 10-01-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25
Ik denk dat Lenovo zijn weg nog een beetje moet vinden. Verwacht dat ze dat wel lukt en dat de updates wel gaan komen. Had zelf genoeg vertrouwen in Lenovo om een High-end tablet van ze te kopen.

Verder is de software support van Huawei ook flink aan het verbeteren dus die kun je ook nog steeds overwegen.

En zoals rens-br hierboven al aangeeft, de Wileyfox telefoons lijken het ook al een poosje goed te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Gadgeteer schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:57:
Ik denk dat Lenovo zijn weg nog een beetje moet vinden. Verwacht dat ze dat wel lukt en dat de updates wel gaan komen. Had zelf genoeg vertrouwen in Lenovo om een High-end tablet van ze te kopen.
Het is gewoon heel erg vreemd dat Motorola met de Moto toestellen een heel goed updatebeleid had. Zelfs toestellen van maar 120 euro werden netjes geüpdatet. Vervolgens is Motorola overgenomen voor Lenovo en zijn er veel updates alsnog geschrapt of werd de ondersteuning vroegtijdig beëindigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
rens-br schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:03:
[...]

Het is gewoon heel erg vreemd dat Motorola met de Moto toestellen een heel goed updatebeleid had. Zelfs toestellen van maar 120 euro werden netjes geüpdatet. Vervolgens is Motorola overgenomen voor Lenovo en zijn er veel updates alsnog geschrapt of werd de ondersteuning vroegtijdig beëindigd.
Laten we hopen dat ze het beleid snel op orde hebben, voordat ze hierdoor ten onder gaan. Ze maken gewoon mooi spul wat waardig is om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 13:53
Blijkbaar willen mensen het zoeter brengen dan het is, maar de camera van de Lenovo P2 is gewoon ruk.

Gezien tjallo duidelijk zijn wens voor een goede camera heeft benadrukt, denk ik dat hij/zij gelukkiger is met een Nexus 5X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Ik heb een maand geleden voor dezelfde keus gestaan, heb uiteindelijk gekozen voor de LG G4, welke jij niet in je lijstje hebt staan, ik wilde ook eigenlijk voor de P2 gaan maar die krijgt hoogstwaarschijnlijk geen update naar Android 7, de LG G4, Nexus 5X daarintegen wel. Denk dat je de G4 serieus moet overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilan11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 16:51
hjansen2 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:39:
Ik heb een maand geleden voor dezelfde keus gestaan, heb uiteindelijk gekozen voor de LG G4, welke jij niet in je lijstje hebt staan, ik wilde ook eigenlijk voor de P2 gaan maar die krijgt hoogstwaarschijnlijk geen update naar Android 7, de LG G4, Nexus 5X daarintegen wel. Denk dat je de G4 serieus moet overwegen.
De update naar Android 7 is bevestigd voor de P2, het is alleen niet duidelijk wanneer hij precies komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjansen2
Gilan11 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:04:
[...]

De update naar Android 7 is bevestigd voor de P2, het is alleen niet duidelijk wanneer hij precies komt.
Ik zie het, 1 maand geleden was dit nog niet bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
ffha schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:40:
Blijkbaar willen mensen het zoeter brengen dan het is, maar de camera van de Lenovo P2 is gewoon ruk.

Gezien tjallo duidelijk zijn wens voor een goede camera heeft benadrukt, denk ik dat hij/zij gelukkiger is met een Nexus 5X.
Tuurlijk, want iedereen is blij met een gedateerd toestel.
De specs van dat ding zijn oke maar hij begint echt op een leeftijd te komen dat je wellicht beter af bent met iets wat minder gedateerd is. Hoelang gaat die 5X nog updates ontvangen? Naast de update naar A7 is er ook nog zoiets als security updates. Deze brengen geen features maar zijn minstens even belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Begin volgende maand komt de Samsung Galaxy A5 (model 2017) uit.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:33
Honor 8 is ook een aanrader.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 21:21
Ik heb de Nexus 5X voor echtgenote gekozen. Goede camera en ik wil geen klachten over asynchroon audio en video zoals bij P2. Mijn G4 is nu voor 3e keer terug voor reparatie, wegens ghosttouches, daar wordt ik ook niet goed van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
*knip* foutje

[ Voor 60% gewijzigd door rjn27 op 19-01-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-03 14:42
hjansen2 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:59:
[...]

Ik zie het, 1 maand geleden was dit nog niet bekend.
Morgen 17 april moet ie komen :)
...Volgens de upgrade matrix van Lenovo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjansen2
jellex schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:39:
[...]

Morgen 17 april moet ie komen :)
...Volgens de upgrade matrix van Lenovo
Ben eens benieuwd! Heb ik uiteindelijk toch de verkeerde keus begaan achteraf, maarja, alles achteraf! Android 7 voor mijn LG G4 komt pas in Q4.. :-(
Pagina: 1