Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nu CES is geweest, wachten op de aanbiedingen?

Pagina: 1
Acties:

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:38
Ik ben in de markt voor een nieuwe laptop. Bijna m'n keuze gemaakt met een HP omen, maar is het nu niet handiger te wachten tot de nieuwe modellen op de markt komen? Opties met de 1050 gpu zagen er al interessant uit.

Ik heb me nooit zo verdiept in het prijsverloop van laptops rond de dagen van deze beurzen. Met de nieuwe modellen in aantocht, is wachten dan een aan te raden actie?

• Internepper
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 08:22
Ik durf daar zo geen uitspraken over te doen. Er loopt nu in ieder geval wel een actie bij HP, met de code 'NEW2017' krijg je 10% korting.

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:14
Kun je er eigenlijk van uit gaan dat er voor februari al laptops te koop zijn in nederland met een GTX 1050 of 1050TI??

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
twowheeler schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:33:
Ik heb me nooit zo verdiept in het prijsverloop van laptops rond de dagen van deze beurzen. Met de nieuwe modellen in aantocht, is wachten dan een aan te raden actie?
Indien je geen GTX 1060M wil zou ik wachten op de GTX 1050M modellen. Het is weinig zinvol om nog te investeren in een GTX 950M of 960M. Het verschil tussen de generaties is er groot momenteel.

Aanbieden zou ik niet durven voorspellen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hebben we daar https://tweakers.net/pricewatch/ niet voor?

- zoek een oudere populaire laptop uit, bijvoorbeeld maart 2012
- zoek alle data van dit soort beurzen op sinds maart 2012
- bekijk de prijsontwikkeling van ^ laptop tijdens / na de beurzen

Resultaat: amper wat!

Oftewel; als je al een keuze hebt voor een bepaald model en dat wil je graag kopen, gewoon doen. Tenzij het een model is wat minstens 1 generatie te oud is; bijvoorbeeld geen i5-5xxx meer kopen aangezien i5-7xxx zo goed als leverbaar is. Geen GTX8-serie meer kopen aangezien GTX10-serie al enige tijd leverbaar is etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
@Snake het zijn nu gewone GTX 1050 modellen zonder de M dus

• dosh
  • Laatst online: 12:05
Voor mij exact hetzelfde gevoel als wat TS heeft. Ik ben toch geneigd te wachten. Als de 1050 niet in februari komen maar in maart/april, vind ik dat ook prima. Ik vind het zonde om 'zoveel' geld meer geld uit te geven aan een 1060, maar ook zonde om met een verouderde 960 in je laptop te zitten. Volgens mij is de verwachting dat de 1050 iets duurder zal zijn dan de huidige 960, maar best wat onder de 1060 (als ik onderstaand artikel mag geloven). Ik wacht wel even.

https://tweakers.net/nieu...n-1050ti-voor-gamers.html

edit: zie nu ook https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1745829

Daar wordt doorgelinkt naar de nieuwe laptops van Dell (Inspiron) met de 1050 erin. Weliswaar de US website, maar om het geeft al wel vast een prijsindicatie.

[ Voor 17% gewijzigd door dosh op 10-01-2017 08:44 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dosh schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:40:
...Weliswaar de US website, maar om het geeft al wel vast een prijsindicatie.
Wat mij betreft absoluut niet; de prijzen en special offers die ik regelmatig (via advertenties) zie langskomen alsmede bepaalde modellen, ga je never nooit niet (ja, triple ontkenning) in NL krijgen.

Voorbeeld: pricewatch: Dell Ultrasharp UP3216Q Zwart heb ik ergens rond de kerst als special offer gezien voor (ik dacht) $550. Natuurlijk komt daar lokale belasting bij in de VS maar in de basis is dat dus maar 50% van de NL-prijs.

De prijsindicatie van buitenlandse sites moet je met een korrel zout nemen; zeker als je nog niet 100% zeker weet dat een bepaald model uberhaupt in Europe geleverd gaat/kan worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dosh
  • Laatst online: 12:05
MAX3400 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:09:
[...]
...De prijsindicatie van buitenlandse sites moet je met een korrel zout nemen; zeker als je nog niet 100% zeker weet dat een bepaald model uberhaupt in Europe geleverd gaat/kan worden.
Met een indicatie doelde ik deels op de relatie tussen de prijzen van de 960M, de 1050 en de 1060. Die zal toch niet zoveel per land verschillen?

Ook lijkt mij een Dell Inspiron serie toch een serie die ook wel in NL zal komen (aangezien voorgaande versies dit ook deden). Maar goed, ik weet vrij weinig van de hele laptop-scene, dus wat ik hierboven zeg is meer een beetje op logica afgaan, wellicht dat ik er volstrekt naast zit :p
Pagina: 1