iPhone emulator?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Eigenlijk een eenvoudige vraag: bestaat er een echte iPhone emulator, betalend of niet? Ik geef support op vele platformen, maar sinds kort heb ik enkele gebruikers met een iPhone en die kan ik moeilijk helpen omdat ik geen iPhone emulator heb (i.t.t. Windows Phone en Android).

Natuurlijk zie ik op het internet een hoop illegale zooi, al dan niet met virussen (zie xpadian2 bijvoorbeeld), maar eigenlijk moet er toch een legale mogelijkheid zijn. Developers, zelfs al hebben ze een Mac, deployen toch niet elke keer naar ene fysieke machine (hoop ik).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Er zit een Simulator (voor iPhone, iPad, Apple TV, Apple Watch) in Xcode, maar gok dat dat niet is wat je zoekt.

Wat wil je met de iPhone emulator doen?

[ Voor 30% gewijzigd door Daedalus op 09-01-2017 18:02 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Daedalus schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:02:
Er zit een Simulator (voor iPhone, iPad, Apple TV, Apple Watch) in Xcode, maar gok dat dat niet is wat je zoekt.

Wat wil je met de iPhone emulator doen?
Problemen met e-mail en VPN apps oplossen eigenlijk. Als het bij de gebruiker niet werk wil ik zijn stappen kunnen simuleren. Ik ga geen iPhone kopen voor zoiets natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door YellowOnline op 09-01-2017 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Virtuele OSX draaien en een xcode installeren is denk de beste optie.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Fietsbel schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:14:
Virtuele OSX draaien en een xcode installeren is denk de beste optie.
Bij mijn weten is er geen legale mogelijkheid om OSX op een ander platform te draaien. Het kan natuurlijk wel, maar professioneel kan ik geen illegale dingen doen natuurlijk. Tenzij ik mij vergis en dit tegenwoordig wél legaal gaat. Zo'n oplossing krijg ik nog verkocht denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar als je klanten helpt zal dit een betaalde dienst zijn? Dan kan er toch op zakelijke kosten een mac mini, iMac of iPhone aangeschaft worden? Dit zal een stuk makkelijker zijn en (waarschijnlijk) in vergelijking peanuts voor de tijdswinst die je er zakelijk mee behaald.

Je hebt niet het topmodel nodig, maar een courant model welke nog wel met macos of iOS meekomt.

[ Voor 15% gewijzigd door Vorkie op 09-01-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:59
Wat we in mijn tijd op de helpdesk hadden waren screenshots van devices waar je doorheen kon klikken. Als je weinig/geen geld uit wilt geven is zoiets het overwegen waard misschien. Anders zit je vast aan ofwel een (2e hands?) iPhone/iPad of Mac Mini/iMac/MacBook/Mac Pro voor zover ik weet.

Eventueel zou je nog kunnen kijken naar services waar je een zelfgebouwde app kunt testen op een berg devices, mogelijk dat die dit aanbieden als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Vorkie schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:54:
Maar als je klanten helpt zal dit een betaalde dienst zijn? Dan kan er toch op zakelijke kosten een mac mini, iMac of iPhone aangeschaft worden? Dit zal een stuk makkelijker zijn en (waarschijnlijk) in vergelijking peanuts voor de tijdswinst die je er zakelijk mee behaald.

Je hebt niet het topmodel nodig, maar een courant model welke nog wel met macos of iOS meekomt.
Vloeken in de kerk in deze thread natuurlijk, maar wij ondersteunen geen Mac devices en hebben daar ook geen interesse in. Die paar mensen die om welbepaalde redenen afwijkend materiaal hebben willen we wel uit goodwill 'best-effort' ondersteunen, al zijn we daar contractueel niet toe verplicht. Ik kijk voor een oplossing om die mensen eventueel beter te kunnen helpen, maar hardware aanschaffen is uitgesloten. Als Apple geen virtuele oplossing aanbiedt - of het een derde partij toelaat - dan stopt het daar ook. Ik had alleen verwacht dat zoiets bestaat gezien ik mij moeilijk kan voorstellen dat ontwikkelaars voor elke minor build naar hardware deployen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 15:15

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Op BrowserStack kun je op een "echte" iPhone testen in de cloud. Natuurlijk kan ik niet in je portemonnee kijken om te zien of je hier het geld voor over hebt. Het is hoe dan ook goedkoper dan de aanschaf van een Mac.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
DexterDee schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:08:
Op BrowserStack kun je op een "echte" iPhone testen in de cloud. Natuurlijk kan ik niet in je portemonnee kijken om te zien of je hier het geld voor over hebt. Het is hoe dan ook goedkoper dan de aanschaf van een Mac.
Ja, die had ik al gezien. Dat zou geweldig interessant zijn, ware de prijs niet veel te hoog voor het aantal keer dat ik het nodig heb ($29/maand - dan kan je beter een tweedehands iPhone kopen). Ter vergelijking voor een AMIDuOS Android betaal je eenmalig €14. Maar voor een Apple dev'er is dat natuurlijk wel een optie.

[ Voor 4% gewijzigd door YellowOnline op 09-01-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nou een tweedehands iPhone 5/5S heb je voor €150 a €200; dat lijkt me geen onredelijke investering als je daarmee "the extra mile" kan gaan, stukje klantbinding is best belangrijk; dan lijkt dit me een schijntje. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 14:19
Kijk ook eens naar Xamarin

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
http://www.ibood.com/extr...e-5s-met-16gb-refurb.html

€165 excl BTW, uiteraard belastingaftrekbaar als je zakelijk koopy. Betaal je er uiteindelijk dus rond de €125 voor ofzo. Dat is nog goedkoper dan tweedehands.
Misschien is dat wat voor je. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:50
WhatsappHack schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 01:53:
http://www.ibood.com/extr...e-5s-met-16gb-refurb.html

€165 excl BTW, uiteraard belastingaftrekbaar als je zakelijk koopy. Betaal je er uiteindelijk dus rond de €125 voor ofzo. Dat is nog goedkoper dan tweedehands.
Misschien is dat wat voor je. ;)
Er loopt ook een topic dat er iPhones in de iBood box zaten die gelockt waren aan een Amerikaanse provider. Ik zou dus even oppassen als je zoiets bij iBood koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
.Maarten schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:09:
[...]

Er loopt ook een topic dat er iPhones in de iBood box zaten die gelockt waren aan een Amerikaanse provider. Ik zou dus even oppassen als je zoiets bij iBood koopt.
Ja in de box, bij een normale aanbieding kunnen ze dat niet of je kan hem terugsturen. Bij een box moet je verplicht alles terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Tja, je wil niet kopen / geld uitgeven maar het moet wel legaal.

Dan kan ik kort zijn: hou maar op. iOS emuleren kan eigenlijk alleen lekker in XCode, wat een Mac vereist. Alternatief is een iPhone kopen zoals gezegd. Als je per se iPhones wil ondersteunen zal je ook enige effort moeten tonen, anders heeft het voor jou en je gebruikers geen zin.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
nelizmastr schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:48:
Tja, je wil niet kopen / geld uitgeven maar het moet wel legaal.

Dan kan ik kort zijn: hou maar op. iOS emuleren kan eigenlijk alleen lekker in XCode, wat een Mac vereist. Alternatief is een iPhone kopen zoals gezegd. Als je per se iPhones wil ondersteunen zal je ook enige effort moeten tonen, anders heeft het voor jou en je gebruikers geen zin.
Nee maar, leg mij geen woorden in de mond. 't Feit dat we overwegen die paar Mac-gebruikers te helpen ondanks dat we daar niet toe verplicht zijn is niet genoeg 'effort'? Minder dan 1% van onze gebruikers heeft een iPhone. Dat is geen interessante business voor ons. Zoals gezegd gaat het niet om geld - een legale oplossing mag geld kosten - maar we hebben geen interesse in hardware kopen omdat je dan in een straatje zonder einde uitkomt. Als emuleren niet gaat omdat Apple het niet toelaat, ook goed, dan stopt het daar en moeten die gebruikers maar naar hun Apple shop lopen voor support als hun e-mail of VPN niet werkt.

Meer heb ik over dit thema niet meer te zeggen en deze thread is wat mij betreft gesloten.
Pagina: 1