Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkkabel via verwarmingsbuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ViolentRockstar
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-10 18:53
Dag Tweakers,

Sinds pak een beet een maandje heb ik eindelijk een bedraadde netwerkverbinding van de router naar mijn kamer. Deze verbinding gaat van de benedenverdieping naar de zolder waar een switch staat, en vanaf daar via de verwarmingsbuizen naar mijn kamer. Ik heb sinds het begin echter helaas kuren mogen waarnemen, wanneer ik mijn radiator opendraaide. Zodra de radiator op begint te warmen, wordt mijn verbinding trager en slechter, totdat hij uiteindelijk helemaal wegvalt. Wanneer de radiator een nachtje uit heeft gestaan, merk ik hier niets meer van. Ik denk dus dat het een warmte-gerelateerd probleem is, en vroeg me af hoe ik de kabels kon isoleren, of een andere manier om de kabel niet overhit te laten worden. Een andere route wordt 'm helaas niet.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen,
Groet, David

\m/

Beste antwoord (via ViolentRockstar op 09-01-2017 17:53)

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-11 22:11
Misschien heeft het er niks mee te maken maar is de kabel niet gewoon gaar.

Ik heb namelijk bij mijn huurwoning ook toendertijd een kabel cat6 langs de verwarmingsbuizen naar boven gedrukt. Maar omdat ik dit allemaal weer moest verwijderen heb ik de kabel weer teruggetrokken maar de hele mantel was kapotgedrukt langs de buis. De losse aders kon ik daar zo zien.

Alle reacties

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
Ik gok eerder statische geleiding wat problemen geeft. Liggen je verwarmingsbuizen aan een vertinde aarde?

• ViolentRockstar
Galaxis schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:34:
Ik gok eerder statische geleiding wat problemen geeft. Liggen je verwarmingsbuizen aan een vertinde aarde?
Nee ik geloof van niet.

\m/

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoe meet je de snelheid en kwaliteit van je verbinding? Wat neem je waar? Hogere ping? Packetloss?

• ViolentRockstar
TommyboyNL schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:47:
Hoe meet je de snelheid en kwaliteit van je verbinding? Wat neem je waar? Hogere ping? Packetloss?
Snelheid meet ik meet ookla's speedtest, hier neem ik een veel lagere down/up snelheid waar (van 100mb down naar +-20), en een iets hogere ping.

\m/

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Test dan om te beginnen eens de ping en packetloss van je PC naar je router, ik acht de kans namelijk nihil dat de kachel ook maar een klein beetje invloed kan hebben op je netwerk. Ik verwacht eerder dat er meer mensen in je huis/straat aan het internetten zijn, waardoor je verbinding minder snel wordt.

• ViolentRockstar
TommyboyNL schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:35:
Test dan om te beginnen eens de ping en packetloss van je PC naar je router, ik acht de kans namelijk nihil dat de kachel ook maar een klein beetje invloed kan hebben op je netwerk. Ik verwacht eerder dat er meer mensen in je huis/straat aan het internetten zijn, waardoor je verbinding minder snel wordt.
Dat lijkt mij sterk aangezien ik hier geen last van had toen ik nog op Powerline zat, of WiFi gebruikte. Tevens zou het gebruik van internet door mensen in mijn omgeving geen invloed moeten hebben op of ik uberhäupt nog wel met ons eigen netwerk verbonden ben.

\m/

Acties:
  • Beste antwoord

• S-te-fan

Ik heb namelijk bij mijn huurwoning ook toendertijd een kabel cat6 langs de verwarmingsbuizen naar boven gedrukt. Maar omdat ik dit allemaal weer moest verwijderen heb ik de kabel weer teruggetrokken maar de hele mantel was kapotgedrukt langs de buis. De losse aders kon ik daar zo zien.

• ViolentRockstar
S-te-fan schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:48:

Hmm, dit zou het geval kunnen zijn. Heb 'm zelf met een beetje geweld door wat gruis heengedrukt, dus zou inderdaad effect kunnen hebben gehad op de kabel. Bedankt!

\m/

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:41
S-te-fan schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:48:

Dat zou best wel eens de oplossing kunnen zijn. Stel: Door het verkeerd installeren de mantels gescheurd waardoor er ader(s) bloot liggen. Bij het verwarmen van de buizen zetten deze net genoeg uit om contact te maken met deze ader(s) en zo het signaal te verstoren.

Addicted to silent computing

• S-te-fan
Ik heb er trouwens nooit problemen van ondervonden, heeft bij mij een ruim jaar goed gewerkt, ik heb het eruit gehaald vanwege een verhuizing.

Verwijderd

Ik heb zoiets bij mijn zus ook gedaan in een ééngezins woning. Zelfs de UTP kabel met ty raps aan de buis vastgemaakt. Werkt als een jaar of vier.

Maar goed, dit is goede Belden 1583E kabel.

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Wanneer de netwerkkabel er bij koude buizen tussen wordt gefrommeld, kan ik mij voorstellen dat wanneer de buizen warm worden, de kabel kapot wordt gedrukt. Er komen flinke krachten op de kabel te staan eens de verwarmingsbuizen warm worden en gaan uitzetten. Wellicht kan je het proberen met een 'lint-kabel', een platte netwerkkabel die ook wel onder een laminaatvloer oid wordt toegepast.
Pagina: 1