Voor het einde van mijn studie en voor thuis gebruik ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Op dit moment maak ik gebruik van een oud beestje wat het nog verrassend goed doet (HP 2540p). Helaas begint deze nu echt te oud te worden (geluid afwezig, trage processor) en ben ik op zoek naar iets nieuws.
Wat ga je met je laptop doen?
Met de laptop worden voornamelijk lichte programma's gedraaid. Soms een photoshop klusje of SPSS maar buiten dat voornamelijk office programma's.
Wat is je budget?
Het budget van de laptop heb ik gesteld op ongeveer 1000 euro tot maximaal 1200 euro mocht het echt een waardige upgrade zijn.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Voor mijn studie ben ik van plan mijn laptop regelmatig mee te nemen, batterijduur is dan ook zeer belangrijk. Verder werk ik vaak met mijn laptop op schoot, het moet dan ook een lichte laptop zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Op mijn wensenlijstje staat het volgende:
13 inch full HD
8 gb ram
intel i5
256 gb harddrive of hoger (nvme zou leuk zijn)
usb A & C
HDMI poort (bij afwezigheid minstens thunderbolt 3)
batterijduur van 8 uur werken
Wifi AC
Een fijn touchpad
Zelf zit ik te kijken naar een Dell xps 13 9360 (studentenkorting) of een HP envy 13-ab010nd vanwege de goede batterijduur van deze laptops. Lenovo houd ik liever buiten beschouwing, doordat ze in het verleden wat malware missers hebben gemaakt en ik dat niet wil steunen.
Graag jullie mening over deze producten of andere goede modellen waar ik zeker even naar moet kijken
Wat ga je met je laptop doen?
Met de laptop worden voornamelijk lichte programma's gedraaid. Soms een photoshop klusje of SPSS maar buiten dat voornamelijk office programma's.
Wat is je budget?
Het budget van de laptop heb ik gesteld op ongeveer 1000 euro tot maximaal 1200 euro mocht het echt een waardige upgrade zijn.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Voor mijn studie ben ik van plan mijn laptop regelmatig mee te nemen, batterijduur is dan ook zeer belangrijk. Verder werk ik vaak met mijn laptop op schoot, het moet dan ook een lichte laptop zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Op mijn wensenlijstje staat het volgende:
13 inch full HD
8 gb ram
intel i5
256 gb harddrive of hoger (nvme zou leuk zijn)
usb A & C
HDMI poort (bij afwezigheid minstens thunderbolt 3)
batterijduur van 8 uur werken
Wifi AC
Een fijn touchpad
Zelf zit ik te kijken naar een Dell xps 13 9360 (studentenkorting) of een HP envy 13-ab010nd vanwege de goede batterijduur van deze laptops. Lenovo houd ik liever buiten beschouwing, doordat ze in het verleden wat malware missers hebben gemaakt en ik dat niet wil steunen.
Graag jullie mening over deze producten of andere goede modellen waar ik zeker even naar moet kijken