Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lan internet op desktop werkt niet. Wat is er stuk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RolenID
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:03
Hallo iedereen,

Er doet het volgende probleem de ronde bij een klant. Helaas met mijn eigen kennis los ik het niet op vandaar.

1 desktop computer met alleen lan is tot 5-1 aangesloten geweest op het netwerk kon alles bereiken op het internet wat de klant wilde.
De volgende dag computer kan geen verbinding maken met netwerk ongeldig ip adres. Ik begin met troubleshooten en begin de 'kapotte' computer met een ander netwerk te verbinden (thuis). Dat lukt wel en kan ik alles doen. Vreemd want uit de outlet op kantoor (klant) komt wel internet getest op eigen laptop voor verificatie.

Wat al geprobeerd:

Vast ip adres vanuit de computer zelf en uit de router gegeven (uit dhcp gehaald).

Netwerk kaart drivers opnieuw geïnstalleerd.

Relevante informatie: verbonden clients 6 en die hebben wel internet dus.
Desktop koste 800euro geen pci-(e) netwerk kaarten maar vast op moederbord ethernet.

Wat doe ik fout. En wat is er stuk?

Hopelijk is alles duidelijk en hoor graag wat jullie zouden doen.

Met vriendelijke groet,
Rowan :)

Beste antwoord (via RolenID op 09-01-2017 16:03)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:01
ponyrijden schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:53:
[...]

Ja dat dacht ik dus ook. Maar nee hoor eigenwijs ding geeft dezelfde melding. Trouwens ook geen update gegeven op 5-1 en die week ervoor ook niet
Mmm ik heb het zelf ook gehad een paar dagen geleden en heb de winsock een reset gegeven.
dit zou je eens kunnen proberen. CMD (Admin) netsh winsock reset Reboot je systeem

Cloud ☁️

Alle reacties

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Wat bedoel je met "ongeldig ip-adres"? Zou het een simpel IP conflict kunnen zijn? Een ipconfig /renew zou dan iets kunnen oplossen.

Signature van nature

• HKLM_
Welke ISP hebben de klant ? als dit ziggo is zou het zomaar die gekke windows update van laatst kunnen zijn

Cloud ☁️

• RolenID
Geprobeerd ip adres onveranderd en statisch - Sircuri.
Downloader Windows 10 backup terug gezet van 2 maanden geleden niet geholpen

• HKLM_
ponyrijden schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:48:
Geprobeerd ip adres onveranderd en statisch - Sircuri.
Downloader Windows 10 backup terug gezet van 2 maanden geleden niet geholpen
Wat heb je precies terug gezet ? Het OS / een herstelpunt ? / Files ?
Als je het OS hebt terug gezet zou hij weer van voor 05-01 moeten zijn en zou alles dus moeten werken in theorie :P

Cloud ☁️

• RolenID
Downloader_NL schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:50:
[...]

Wat heb je precies terug gezet ? Het OS / een herstelpunt ? / Files ?
Als je het OS hebt terug gezet zou hij weer van voor 05-01 moeten zijn en zou alles dus moeten werken in theorie :P
Ja dat dacht ik dus ook. Maar nee hoor eigenwijs ding geeft dezelfde melding. Trouwens ook geen update gegeven op 5-1 en die week ervoor ook niet

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Als het Windows 10 is kun je het beste even: ipconfig /release en ipconfig /renew uitvoeren.

Wat geeft ipconfig /all als resultaat ?

Heeft misschien toch hiermee te maken: nieuws: Microsoft brengt patch uit voor internetproblemen Windows 10

[ Voor 45% gewijzigd door Frostbite op 09-01-2017 15:56 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • Beste antwoord

• HKLM_
ponyrijden schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:53:
[...]

Mmm ik heb het zelf ook gehad een paar dagen geleden en heb de winsock een reset gegeven.
dit zou je eens kunnen proberen. CMD (Admin) netsh winsock reset Reboot je systeem

Cloud ☁️

• RolenID
@frostbite lmage link naar cmd en foutcode: https://drive.google.com/...QzZYWlE/view?usp=drivesdk

• HKLM_
Doe nu eens een IPconfig /all en post de code hier

Cloud ☁️

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Downloader_NL schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:59:
[...]

Doe nu eens een IPconfig /all en post de code hier
dit :)

Kom dit ook nog tegen op de Microsoft fora:
Probeer eens of het terug zetten van Winsock instellingen en TCP/IP stack naar basis instelling, het probleem doet oplossen ;
Sluit eerst alle open staande programma's en bestanden.
druk vervolgens op: Windows toets + X
in het menu dat dan verschijnt Klik op: "Opdrachtprompt(Admin!!)"

(!! als het goed is verschijnt er een waarschuwing voor het openen van de opdrachtprompt. Als deze waarschuwing niet komt is een gewone Opdrachtprompt geopend en dat is niet goed)

Een opdrachtscherm met speciale rechten is nu geopend.
type de vier onderstaande commando regels in de onstaande volgorde, iedere regel gevolgd door een druk op de Enter toets,

netsh.exe winsock reset catalog
netsh int ipv4 reset reset.log
netsh int ipv6 reset reset.log
shutdown -r -t 0 -f

De laatste regel zorgt dat de computer opnieuw opstart, om de instellingen van kracht te laten gaan.

[ Voor 71% gewijzigd door Frostbite op 09-01-2017 16:04 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• RolenID
Downloader_NL schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:55:
[...]

Op bizarre wijze heeft dit geholpen 8)7
Gestart computer en gaf hij dhcp opeens een wel een ip adres. Heel erg bedankt! En hopelijk is dit de permanente oplossing. Thanks! _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Downloader_NL schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:47:
Welke ISP hebben de klant ? als dit ziggo is zou het zomaar die gekke windows update van laatst kunnen zijn
Huh?

Dat was volledig ISP-onafhankelijk, dus ook als klant van TS een andere provider heeft zou dit het probleem kunnen zijn. Maar goed, Winsock reset heeft het blijkbaar verholpen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1