[UD] Client en masse uitrollen Howto

Pagina: 1
Acties:

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Ok, hier een korte handleiding om de UD client snel op een PC te zetten. Deze is vooralsnog op win9x gericht, NT/2K komt misschien later.

Stap 1 (Bestanden verzamelen)

Installeer de client op een machine, registreer hem met de naam die je voor alle machines wil gebruiken (NB ze krijgen dus allemaal dezelfde naam, en komen slechts 1 keer in de stats voor, als 1 device).
Eventueele proxyinstellingen moet je nu ook doen, ik ben er echter nog niet achter waar deze worden opgeslagen. Misschien ook in de cs.ud?

Vervolgens moet je de volgende bestanden verzamelen:

UD.exe
cs.ud
msvbm60.dll
oleaut32.dll
libeay32.dll

Om ervoor te zorgen dat de client altijd draait, onzichtbaar is, en niet door de gebruiker kan worden afgesloten (m.u.v. ctrl+alt+del) maak je een .reg file (gewoon tekstbestandje opslaan als service.reg) met de volgende inhoud:

REGEDIT 4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices]
"UD agent"="\"C:\\windows\\system\\ud.exe\""

Stap 2 (Uitrol package maken/procedure bedenken)

Nu moet je bedenken hoe je in jou situatie het makkelijkst die bestandjes in de windows\system map krijgt, en de .reg file geimporteerd. Ik heb het gedaan met een winrar self extracting file, die alle bestandjes daar dumpt, en daarna de .reg file uitvoert. Het enige wat de gebruiker ziet, is een dialoog die meld dat de gegevens in het register ingevoerd zijn (die moet eigenlijk nog weg, maar ik weet niet hoe. Kix?)

Stap 3 (Uitrol)

Vervolgens bepaal je of je dit op alle PC's tegelijk gaat installeren, of 1 voor 1 doormiddel van een file-tje op een netwerk share of op een floppy. Houd rekening met het netwerkverkeer, tis toch gauw zo'n 1-2 MB.

Ik hoop dat deze Howto ervoor zorgt dat meer mensen UD gaan draaien, zodat we in ieder geval in de top10 komen, en als het ff kan zelfs naar nr1! }:O

Milo
[DPC]Darkness

Bronvermelding:

[topic=162210]
http://forum.ud.com/ubbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=6&t=000476

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Thanks, zodra we van RC5 afstappen gaan we dit hard nodig hebben.. :)

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

... met dank aan Phaedrus en Nemesis (god wat zijn we goed) ;)

3 puntjes :
- de "/"..."" in de registry-verwijzing kan vervangen worden door "...."
- Heb je dit zelf met de laatste versie getest ? Het schijnt met de laatste client moeilijker te zijn om 'em hidden te krijgen. We weten dus niet of de bovenstaande methode de client nog 'hidden' krijgt en ook niet of de installatie sowieso nog werkt. Kun je aangeven of het nog steeds lukt ?
- Je kunt d.m.v. Windows Scripting Host de registry-wijziging ongemerkt plaats laten vinden (zonder pop-up o.i.d.) maar dat heb ik viavia gehoord, dus weet niet precies hoe. Misschien even een .vbs virusje >:) reverse-engineeren :) ?