Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke asus?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• autodropje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11 12:56
Mijn vraag

Ik ben sinds een tijdje al op zoek naar een nieuwe laptop. Mijn voorkeur gaat uit naar een asus en de zenbook serie vind ik erg mooi. Met name omdat ze dun zijn.

Ik gebruik de laptop voornamelijk voor kantoor/administratie werkzaamheden maar wil er ook een filmpje op kunnen kijken en zo af en toe es een gamepje op kunnen spelen. Speel voornamelijk beetje indie-games en af en toe es een moba. voor de allernieuwste spellen heb ik mijn desktop wel.

de strijd gaat dus nog tussen de: pricewatch: Asus ZenBook UX510UX-DM109T

of de pricewatch: Asus ZenBook UX510UW-CN077T

Is die € 100 euro extra die je dan in wezen uitgeeft voor een ips scherm het waard? De uw serie heeft geloof ik een ips scherm en ook heeft de ux510uw een iets zwaardere videokaart.

Welke lijkt jullie de beste keus? Het zit voor mij niet vast op 100 euro meer of minder maar wil niet achteraf denken: "Had ik nu toch maar...."

Daarnaast wil ik er wel een paar jaar weer mee vooruit kunnen. Of kan ik misschien toch beter nog even wachten en 1000 of 1100 euro uitgeven aan een alternatief met evt. een 1000 serie videokaart?

Ik hou niet van dat schreeuwerige uiterlijk wat gamelaptops over het algemeen met zich meebrengen. Juist strak en zakelijk vind ik mooi. Gewicht maakt me ook niet uit aangezien ik er niet mee op pad ga.

Alvast bedankt voor de reacties!

Alle reacties

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-11 12:50
Voor kantoor/administratie zullen beide laptops prima voldoen. De UW zal veel beter zijn in games al denk ik dat het misschien slimmer is om te wachten voor een laptop met bijv een GTX1050.

De 1050 is veel beter dan de 950m/960m in deze laptops en zal waarschijnlijk evenduur uitvallen in laptops. Zo heeft dell op CES een vergelijkbare laptop aangekondigd op CES met 1050 voor de prijs van 800 dollar ex. btw.

Natuurlijk zal de prijs in NL hoger uitvallen, maar dit geeft wel een indicatie dat het dus waarschijnlijk beter is om nog even te wachten.

EDIT: Hier artikel over de laptop waar ik op doelde.
nieuws: Dell introduceert Inspiron-laptops met GTX 1050 en 1050Ti voor gamers

[ Voor 18% gewijzigd door Raphire op 09-01-2017 15:27 ]