Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 14:46
Beste tweakers, vorige week is mijn telefoon jammer genoeg bij de was terecht gekomen en ik heb hem nogal nat en defect terug gevonden :( Ik ben dus op zoek naar een vervanging.

Ik zoek een?

Mijn vorige telefoon was een Lumia 640 waar ik eigenlijk heel tevreden over was. Ik heb wat zitten rondzoeken en ik zou hem opnieuw kunnen kopen voor 20-30 euro minder dan anderhalf jaar geleden maar ik denk dat anderhalf jaar later er toch een betere koop moet bestaan.

Wat is je budget?

Minder dan 200 euro (Lumia 640 heeft me indertijd 160 euro gekost)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Vooral mijn mails te ontvangen, sms'en, bellen, internet browsen en een een paar app's. Zware games of goede foto's maken is geen prioriteit voor mij.

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik heb gekeken naar de Lumia 650 en 550 maar beiden lijken slechter te presteren dan de 640, vooral dan op batterij vlak. Ik zou dus nog meer geneigd zijn om opnieuw een 640 te kopen maar ik bedenk me dat anderhalf jaar later er toch een betere optie moet bestaan. De andere Lumia telefoons vallen buiten mijn budget. Een Android telefoon mag ook maar aangezien ik de markt op dat vlak niet gevolgd heb zou ik zelf niet weten waar ik zou moeten beginnen zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Letsnow op 09-01-2017 14:26 ]

Alle reacties

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Letsnow schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:25:
maar aangezien ik de markt op dat vlak niet gevolgd heb
zou ik zelf niet weten waar ik zou moeten beginnen zoeken.
Goed uitgangspunt is dan toch echt wel de Pricewatch, waar je kunt filteren.
Een belangrijk filter is dan natuurlijk de prijs, wat al een harde scheidslijn is. Selecteer vervolgens eens op alleen Windows-toestellen of alleen Android. Eisen zoals het aantal megapixel van een camera, frontcam of bijvoorbeeld resolutie van het scherm kun je ook al simpel invullen zonder kennis te hebben van besturings-systemen denk ik zo. Kies voor Android versie 6.0 Marshmallow of hoger en selecteer dan steeds verder en verder. Ook de grootte van het scherm is een aspect waar je al snel vele devices mee kunt wegfilteren enz.

Qua Windows heb ik persoonlijk weinig te melden, dag kunnen anderen vast beter. Qua Android kun je je verder eens inlezen over merken en zogenaamde 'schillen' die over Android heen liggen. Elke fabrikant heeft nagenoeg een eigen variant van zo'n schil over Android heen liggen. Devices waar je zelf ook wat onderzoek naar kunt doen, die op Android draaien en los minder dan € 200 kosten zijn onder andere de Moto G4 of Honor 5C. Persoonlijk zou ik voor dat budget eens kijken naar de Wileyfox Swift 2, is een erg leuke device :)

Kom zelf met een lijstje met toestellen en jouw voor- en nadelen, dan gaan we stappen maken :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:53

PeaceNlove

Deugleuter

En als je nou eens een weekje zuinig aan leeft, daardoor 20 euro bespaard en dan vervolgens in de V&A zo'n telefoon haalt? V&A aangeboden: Microsoft Lumia 950 Zwart

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04:00
Ben het met PeaceNlove eens. Even doorsparen levert je een beter toestel op.
Heb ze zelf allebei gebruikt (de 950 heb ik nog steeds) en het verschil merk je wel.
Alles is op de 950 net iets sneller, scherm en camera is sowieso veeeeuul beter.
Maar als je de 640 altijd tot tevredenheid hebt gebruikt, kun je die tweedehands zeker ook wel voor rond de 100 EUR (of lager) vinden, bijvoorbeeld als tweedekansje van coolblue.
De 650 is vergelijkbaar met de 640, waar de laatste iets beter is met games. Maar daar gebruik je het toestel niet voor lees ik. De 650 heeft een mooier scherm, ziet er wat sjieker uit en komt standaard met W10. De 650 is nieuw voor rond de 130 te koop.

Als het budget beperkt is en ik jouw gebruiksprofiel zou hebben, zeg ik 650.
Als je er echt op vooruit wilt qua scherm, camera, gebruikservaring, dan doorsparen voor een nieuwehandse 950. Echt veel waar voor je geld. Succes met je keuze!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik me niet vergis is de Lumia 640 nu voor 89 euro te koop bij Microsoft. Misschien is dat nog een optie.

https://www.microsoftstor...0-LTE/productID.314871300

[ Voor 31% gewijzigd door wcduck op 09-01-2017 17:42 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-11 16:26

P_Tingen

omdat het KAN

Als je van een windows phone komt en daar tevreden over bent, denk dan nog een keer na wat je wil. Ik weet dat het lastig is met de plannen van MS op telefoongebied, maar aangezien je kennelijk niet een veeleisende gebruiker bent, zou ik toch eens kijken naar een vervangende WM.

Mijn schoonmoeder heeft overigens vorig jaar een 550 van mij gekregen en is daar nog steeds heel erg tevreden mee. Persoonlijk zou ik voor een model kiezen met AMOLED scherm, maar ik ben verwend met mijn L735. De Lumia 650 en 950 hebben beide zo'n scherm trouwens.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Letsnow
wcduck schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:35:
Als ik me niet vergis is de Lumia 640 nu voor 89 euro te koop bij Microsoft. Misschien is dat nog een optie.

https://www.microsoftstor...0-LTE/productID.314871300
Voor die prijs zou ik inderdaad opnieuw voor de 640 gaan maar jammer genoeg is hij niet leverbaar :/
Flitz76 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:57:
De 650 is vergelijkbaar met de 640, waar de laatste iets beter is met games. Maar daar gebruik je het toestel niet voor lees ik. De 650 heeft een mooier scherm, ziet er wat sjieker uit en komt standaard met W10. De 650 is nieuw voor rond de 130 te koop.

Als het budget beperkt is en ik jouw gebruiksprofiel zou hebben, zeg ik 650.
Als je er echt op vooruit wilt qua scherm, camera, gebruikservaring, dan doorsparen voor een nieuwehandse 950. Echt veel waar voor je geld. Succes met je keuze!
Als ik het zo lees zijn de nadelen van de 650 eigenlijk niet zo erg voor mij. Dit valt te overwegen indien de 640 aan 89 euro niet meer beschikbaar is.

Op zich is het budget geen probleem, het is meer een principe kwestie. Ik wil niet meer dan 200 euro betalen voor iets dat morgen al gedemodeerd is. Ik koop liever om het jaar of om de twee jaar een nieuwe telefoon die weinig kost dan een dure die ik misschien een jaar langer kan gebruiken (op voorwaarde dat hij niet in de wasmachien beland 8)7 )

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:01
misschien kun je hem nog bij amazon kopen, bijv https://www.amazon.co.uk/...sr=8-7&keywords=lumia+640

• flipje1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05-2023
Bij de Phonehouse de Lumia 640 voor 79€ en de 640XL voor slechts 99€ dan zou ik het wel weten, de XL natuurlijk!! Of een nieuwe 950 voor 249€ ook niet verkeerd!

[ Voor 17% gewijzigd door flipje1 op 10-01-2017 09:39 ]

• Letsnow
CLB schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:36:
[...]
Goed uitgangspunt is dan toch echt wel de Pricewatch, waar je kunt filteren.
Een belangrijk filter is dan natuurlijk de prijs, wat al een harde scheidslijn is. Selecteer vervolgens eens op alleen Windows-toestellen of alleen Android. Eisen zoals het aantal megapixel van een camera, frontcam of bijvoorbeeld resolutie van het scherm kun je ook al simpel invullen zonder kennis te hebben van besturings-systemen denk ik zo. Kies voor Android versie 6.0 Marshmallow of hoger en selecteer dan steeds verder en verder. Ook de grootte van het scherm is een aspect waar je al snel vele devices mee kunt wegfilteren enz.
Ik heb wat gezocht op de pricewatch en vond de Huawei P8 Lite die in mijn budget zou passen. Maar de review op tweaker is niet echt denderend. Ik heb hem vergeleken met mijn vorige telefoon en met de Lumia 650 die ik overweeg in gsmarena maar behalve een betere camera (die mij gestolen kan worden) en een slechtere batterij kan ik niet echt uitmaken of het toestel sneller is dan de Lumia 650. Kan iemand me helpen?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

P8 Lite is al wel vrij oud, daar zou ik niet voor opteren eerlijk gezegd als Androidkeuze...
Als je naar Android kijkt met dat budget, misschien eens de Wileyfox Swift 2 doorlichten.
(liever dan nog de Swift 2 Plus met dubbel zoveel intern geheugen en betere camera, maar die is 3 tientjes boven je budget)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• flipje1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05-2023
Mijn bijdrage niet gelezen of wil je geen windows meer?

Bij de Phonehouse de Lumia 640 voor 79€ en de 640XL voor slechts 99€ dan zou ik het wel weten, de 640 XL natuurlijk!! Of een nieuwe 950 voor 249€ ook niet verkeerd!

• Letsnow
flipje1 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:22:
Mijn bijdrage niet gelezen of wil je geen windows meer?

Bij de Phonehouse de Lumia 640 voor 79€ en de 640XL voor slechts 99€ dan zou ik het wel weten, de 640 XL natuurlijk!! Of een nieuwe 950 voor 249€ ook niet verkeerd!
Ik heb jouw bijdrage zeker gelezen en een windows phone heeft nog altijd mijn voorkeur maar ik wou eerst nog andere mogelijkheden overwegen alvorens tot een aankoop over te gaan.
Pagina: 1