VPN draaien op Laptop, Nas of Router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:46
Mijn huidige situatie is het volgende. Ik heb nu het volgende aan hardware/ netwerken staan in volgorde van binnenkomst van signaal:

1) ziggo wifi modem in meterkast (eerst stond er een niet wifi modem maar die is laatst vervangen)
2) Netgear R7000 Nighthawk wifi router in hal boven, via netwerkkabel op de ziggo wifi modem aangesloten
3) TP Link 5 poort switch bij TV bedraad aangesloten op de R7000. Erop aangesloten smart TV, Ziggo mediabox, PS3, Mede600x3D mediaspeler
4) Losse USB harddisk die ik aan de mediaspeler of rechtstreeks aan de TV (voor 4K x265 bestanden) hang.
5) Media download ik nu op de laptop via torrent en zet ze op de losse usb harddisl

In mijn huishouden zijn er meerdere gebruikers die downloaden, incl. tieners die soms per ongeluk iets doen.

Zelf heb ik nu Torguard VPN aangeschaft en dit draait nu op mijn laptop.

Maar graag zou ik advies hebben om wat nu het handigste is om te doen.

optie a) Torguard op de verschillende laptops installeren. Dit is niet echt handig als ik dit bij mijn dochter moet doen omdat ik niet kan zien of het goed draait.

optie b) alternatieve firmware op de R7000 zetten en daar Torguard op draaien. Dit zou moeten zorgen dat al het verkeer via de R7000 veilig is

optie c) een NAS kopen, daar torrents mee downloaden en daar ook Torguard op zetten. Dit lijkt me sowieso prettig om mijn laptop te ontlasten. Ook kan ik dan zowel van de TV, de mediaspeler en mijn laptop toegang tot de losse harddisk krijgen. Op andere laptops dan ook Torguard installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludacrash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 12:57
Hallo Bigfoot,

Alle 3 de opties zijn natuurlijk mogelijk, maar wat wil je bereiken met de VPN? Alleen Torrentverkeer verbergen of meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Is alleen voor torrentverkeer in principe, maar mijn dochter zit soms ook op allerlei vage streaming sites

Heeft iemand ervaring met het aanpassen van de firmware op de R7000 en daar OpenVPN op draaien?

[ Voor 31% gewijzigd door Bigfoot op 09-01-2017 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ludacrash
Dan lijkt Optie b mij de beste keuze als je verder geen beperkingen ondervind van de VPN snelheid of dit geen probleem vind. Ik heb zelf echter geen ervaring met de R7000 maar als je er bijv. DD-WRT op zet kun je de router als VPN client instellen en alle verkeer via de VPN verbinding laten lopen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat gebeurt er als je dochter op die "vage" streaming sites zit? Met andere woorden: Wat is het probleem wat jij met Torguard wilt oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludacrash
Ik neem aan dat hij Popcorn time achtige site's bedoeld waar illegale content op gestreamt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ik wil niet dat mijn IP / naam daaraan gekoppeld kan worden, en wil dat de loggegevens anoniem blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludacrash
Dan zou je voor optie b) kunnen gana of optie a) maar dan je dochter duidelijk proberen te krijgen dat ze zonder VPN verbinding niet op dat soort sites mag/kan. Optie b) lijkt me in dat geval het beste :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxxie85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
ludacrash schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:26:
Dan lijkt Optie b mij de beste keuze als je verder geen beperkingen ondervind van de VPN snelheid of dit geen probleem vind. Ik heb zelf echter geen ervaring met de R7000 maar als je er bijv. DD-WRT op zet kun je de router als VPN client instellen en alle verkeer via de VPN verbinding laten lopen voor zover ik weet.
Dat denk ik dan ook. Zelf heb ik ook een R7000 maar persoonlijk zal ik dan voor XWRT-merlin gaan. Daar behoudt de router zijn hardware NAT functionaliteit. En zelf draait het bij mij erg goed zonder problemen.

Zie hier een goed te volgen guide om de R7000 om te flashen. Daar vind je ook de link naar de officiële site.
http://www.linksysinfo.or...n-on-netgear-r7000.71108/

edit.
Hier een link naar de openVPN configuratie van Torguard met xwrt-merlin
https://torguard.net/know...ion=displayarticle&id=216

[ Voor 8% gewijzigd door maxxie85 op 09-01-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Thanks Ludacrash en Maxxi! Ik denk dat ik die Merlin firmware maar eens ga proberen.

Ik kan dus in 1 keer de nieuwste firmware erop zetten
XWRT for Netgear R7000 v380.64 is here

The recommended procedure for initial flashing:
1. Reset your router to factory defaults via the web interface.
2. Flash the R7000_xxx.xx_x.chk file via the web interface.
3. Do another factory reset via the new web interface.
4. Configure everything else.
zonder risico's dat de router onbruikbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxie85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Bigfoot schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:01:
Thanks Ludacrash en Maxxi! Ik denk dat ik die Merlin firmware maar eens ga proberen.

Ik kan dus in 1 keer de nieuwste firmware erop zetten

[...]

zonder risico's dat de router onbruikbaar wordt?
Het risico blijft er altijd, maar dat heb je met elke custom firmware natuurlijk. Wel heeft de R7000 een recovery sector mocht het misgaan. Guide's daarvoor zijn te vinden met de hulp van Google.

Ik vond het zelf redelijk spannend de eerste keer moet ik zeggen maar heb die guide gevolgd. Zelf had ik alle LAN kabels uit de router gehaald behalve van de PC waarmee ik aan het flashen was. (waarschijnlijk niet nodig). En idd factory reset, flashen, nog een keer reset vanuit de nieuwe interface en klaar. Dan nog de configuratie natuurlijk.

Belangrijkste is dat je het juiste bestand pakt (.chk ipv .trx) bij de eerste flash zoals aangegeven staat in de guide.

edit.
huidige uptime, dit is na de laatste firmware update die ik heb uitgevoerd.
Afbeeldingslocatie: https://vinch.nl/bin/uptimerouter.png

[ Voor 6% gewijzigd door maxxie85 op 09-01-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Thanks voor de tips, ga het vanavond eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Is het mogelijk om met deze firmware het zendvermogen van de Nighthawk op te schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou optie c kiezen en zolang dochter lief geen specifieke software installeert zullen die streams slechts download verkeer zijn en daar wordt zover ik weet nog niet tegen opgetreden. Men is vooral actief tegen uploaders. Popcorntime is software waarmee je ook upload.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Frogmen schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:50:
Ik zou optie c kiezen en zolang dochter lief geen specifieke software installeert zullen die streams slechts download verkeer zijn en daar wordt zover ik weet nog niet tegen opgetreden. Men is vooral actief tegen uploaders. Popcorntime is software waarmee je ook upload.
Daar zou zomaar verandering in kunnen komen afgaande op de recent door Brein ontvouwde plannen.
Zie bijv. dit artikel.

[ Voor 0% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 18-01-2017 13:58 . Reden: typo ]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Pagina: 1