Gaming headset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-02 16:29
Mijn vraag
Ik ben opzoek naar een goedkoop, maar ook een goede gaming headset met microfoon.
Ik gebruik het alleen voor het gamen, livestreamen (met spraak) en muziek luisteren.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Games:
  • Battlefield 1
  • Euro Truck Simulator 2
  • American Truck Simulator
  • Cities Skylines
  • Project CARS
  • GTA V
  • Need For Speed
Ik record met Shadowplay en livestreamen met OBS Studio

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset€ 62,90€ 62,90
1Plantronics GameCom 788 7.1€ 47,92€ 47,92
1Turtle Beach Ear Force PX24€ 64,99€ 64,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 175,81

Review QNAP TS-230 NAS

Alle reacties

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Voor echt goede kwaliteit geluid zou ik eerder een goed paar headphones met een modmic halen maar. Headsets zijn vaak niet zo sterk in geluidskwaliteit en Microfoon kwaliteit

• Dutchredgaming

Review QNAP TS-230 NAS

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 12:33
Dit is een modmic:

pricewatch: AntLion ModMic 4.0 uni-directional microfoon

Is een microfoon die je praktisch aan elke set headphones kan plakken. Deze microfoon heeft betere kwaliteit dan 9 van de 10 headsets. Dit is zeker een aanrader als je wilt gaan streamen.

Als ik kijk naar de headsets die je al hebt gevonden zie ik dat je budget rond de 70 euro ligt, voor dat geld zou ik gaan voor de hyperx cloud (II):
product: Kingston HyperX Cloud II

[ Voor 33% gewijzigd door Raphire op 09-01-2017 15:13 ]

• Dutchredgaming
Raphire schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:11:
Dit is een modmic:

pricewatch: AntLion ModMic 4.0 uni-directional microfoon

Is een microfoon die je praktisch aan elke set headphones kan plakken. Deze microfoon heeft betere kwaliteit dan 9 van de 10 headsets. Dit is zeker een aanrader als je wilt gaan streamen.

Als ik kijk naar de headsets die je al hebt gevonden zie ik dat je budget rond de 70 euro ligt, voor dat geld zou ik gaan voor de hyperx cloud (II):
product: Kingston HyperX Cloud II
Aan de ene kant is een losse wel leuk en onafhankelijk, maar ik ben ook wel een arme student.
Om een losse headset te kopen die 7.1 surround is en losse mic ben ik 2x zo duur uit.

Livestreamen en opnemen is nog hobbymatig met 159 subs op Youtube en 50 volgers op Twitch.

Review QNAP TS-230 NAS

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 12:33
Dutchredgaming schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:17:
[...]

Aan de ene kant is een losse wel leuk en onafhankelijk, maar ik ben ook wel een arme student.
Om een losse headset te kopen die 7.1 surround is en losse mic ben ik 2x zo duur uit.

Livestreamen en opnemen is nog hobbymatig met 159 subs op Youtube en 50 volgers op Twitch.
Dat begrijp ik, daarom had ik ook de hyperx cloud nog aanbevolen, deze headset heeft voor de prijs een zeer goed geluid (ook surround al vind ik dat dit meer een gimmick is) en microfoon. Zal niemand wegblazen maar zeker wel voldoen.

• Plainside
  • Laatst online: 04-02 08:27

Plainside

I browse when I'm at work

Ik zie de 788 heb hem zelf nu 2 jaar in gebruik is een uitstekend ding met een sterke constructie(laat je niet misleiden heb hem wel een paar keer goed laten vallen).
De Mic was altijd probleematisch bij mij het is een(volgens mij) omni directional mic dus pakt veel ruis/lawaai op.
De surround(dolby) is ook uitermate goed veel gebruikt bij CS:GO en Overwatch kon ze altijd horen komen(jammer dat mijn muis er altijd anders over dacht).

Grote nadeel is aan het begin zit die zo strak dat het soms pijn kan doen dit gaat na 2 weken wel weg maar dit is vooral nadelig bij livestreamen(uit ervaring).

edit1
Om nog even terug te komen op de HyperX II check Foritain's review

[ Voor 25% gewijzigd door Plainside op 09-01-2017 15:33 ]

• Dutchredgaming
Plainside schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:21:
Ik zie de 788 heb hem zelf nu 2 jaar in gebruik is een uitstekend ding met een sterke constructie(laat je niet misleiden heb hem wel een paar keer goed laten vallen).
De Mic was altijd probleematisch bij mij het is een(volgens mij) omni directional mic dus pakt veel ruis/lawaai op.
De surround(dolby) is ook uitermate goed veel gebruikt bij CS:GO en Overwatch kon ze altijd horen komen(jammer dat mijn muis er altijd anders over dacht).

Grote nadeel is aan het begin zit die zo strak dat het soms pijn kan doen dit gaat na 2 weken wel weg maar dit is vooral nadelig bij livestreamen(uit ervaring).

review
Ik zag dat 788 maar 1 jaar garantie heeft dan Logitech van 3 jaar
Om nog even terug te komen op de HyperX II check Foritain's
Ik ga effe checken

Review QNAP TS-230 NAS

• Plainside

Plainside

Dutchredgaming schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:27:
[...]

Ik zag dat 788 maar 1 jaar garantie heeft dan Logitech van 3 jaar

[...]

Ik ga effe checken
Moet wel ff zeggen dat ik ook geen fan was van de aardig korte kabel die er bij zit.
Heb daarom ook een upgrade gedaan naar de Razer Man O War(€170 valt net buiten je budget :+ ).

Had trouwens de oudere versie van deze die beviel mij ook uitermate goed:
pricewatch: Creative Tactic3D Rage USB V2.0
Nadeel zijnde het nep leer dat af bladerd na een jaartje gebruiken(enorme zooi krijg je er van)

[ Voor 31% gewijzigd door Plainside op 09-01-2017 15:38 ]

• Dutchredgaming
Plainside schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:34:
[...]

Moet wel ff zeggen dat ik ook geen fan was van de aardig korte kabel die er bij zit.
Heb daarom ook een upgrade gedaan naar de Razer Man O War(€170 valt net buiten je budget :+ ).

Had trouwens de oudere versie van deze die beviel mij ook uitermate goed:
pricewatch: Creative Tactic3D Rage USB V2.0
Nadeel zijnde het nep leer dat af bladerd na een jaartje gebruiken(enorme zooi krijg je er van)
Heb je over van Plantronics of Logitech?

offtopic:
Tja ik hoop dat Man O War wel beter is dan een 65 eurie headset

Review QNAP TS-230 NAS

• Plainside

Plainside

Dutchredgaming schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:41:
[...]

Heb je over van Plantronics of Logitech?

offtopic:
Tja ik hoop dat Man O War wel beter is dan een 65 eurie headset
Plantronics.

En valt eigenlijk mee de Man O War heeft open schelpen iets waar ik niet aan gewend ben(geeft een meer ruimtelijk geluid).
Van de 788 ben ik een zwaardere klank(Bass) gewend dat ook geluid blokt vanaf buiten af.
Pagina: 1