[Python]commando uitvoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb klein onderdeel van een code.

if (Antwoord == 1):
print ('telnet 8.8.8.8')

waar 8.8.8.8 fictief is word hij nu wel weergegeven door de print. Maar ik wil inplaats van hij de print weergeeft het commando daadwerkelijk uitvoert in mijn telnet client.

Heb internet afgezocht maar krijg hier alleen lappen met code wat me een beetje overdreven lijkt.

Ben een beginner dus iemand enig idee ?

Alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2017 13:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:57
En wat heb je al allemaal gezocht en geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ik heb zelf nog weinig kaas gegeten van Python, maar heb je de juiste library geïmporteerd en toegepast? https://docs.python.org/2/library/telnetlib.html

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb daar gekeken maar het gaat niet persee om telnet maar om gewoon om een commando waarmee ik dat stukje kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:21

Lye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het lijkt me sterk dat je goed gezocht hebt, want zo'n beetje elke mogelijk permutatie van "running external progam from python" komt uit op de os.system() of subprocess.call() API. De aanroepen lijken me redelijk straightforward.

Ik sluit dan ook deze topic. Mocht je onverhoopt tegen problemen aanlopen bij aanroep van betreffende functies, dan ben je vrij om een nieuw topic te openen, mits je je probleem uitvoerig beschrijft en daarbij voldoet aan de Quickstart Guide

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.