Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We willen ons nieuwe huis voorzien van goed internet overal.
We hebben een router van ziggo, en zijn van plan om met devolo powerplugs elke verdieping of kamer van internet te voorzien. (Andere oplossingen sta ik voor open)
Verder hebben we twee loze leidingen naar tv en naar kantoor op 1 e verdieping.
We willen op elke verdieping een smart tv kunnen aansluiten en op de begane grond hebben we 4 Sonos zones (via connect amps, reeds in bezit).
Alle plafonds zijn van gewapend beton dus ik denk dat we via t stroomnetwerk t beste af zijn.
Wie kan mij helpen ? Ik wil in elk geval niet meer met repeaters klooien die allemaal een andere nerwerknaam hebben en liefst geen signaal verlies.
Is de ziggo router genoeg of moet ik er nog iets anders achter hangen?

Zie jullie reacties graag tegemoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorisJerks
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-09 18:15
Het nadeel van power plugs is dat je de werking niet kan garanderen. Wanneer jij een nieuw apparaat in het stopcontact doet dat storing veroorzaakt kan je internet minder goed gaan werken. Het is erg gevoelig voor invloeden van andere apparaten.
Het beste advies is dan ook altijd om kabels te trekken. Het is wat werk maar op lange termijn een veel betere oplossing. En leg er altijd ruim voldoende neer. Je zou eventueel ook 1 kabel naar elke verdieping kunnen leggen en daar een kleine switch neerleggen en van daaruit verder gaan.

Verder op elke verdieping een acces point voor wifi.

Behalve je ziggo router zul je wellicht ook een switch nodig hebben om alles aan te kunnen sluiten. Afhankelijk van het aantal bekabelde aansluitingen dat je uiteindelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuur maar een PM. Ik heb al zoiets bij de buurman aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En hier is het forum dus niet voor bedoeld. Daarvoor kan je tegenwoordig terecht bij categorie: Netwerk en systeembeheer :)

[ Voor 28% gewijzigd door Equator op 09-01-2017 13:46 ]

Dit topic is gesloten.