Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordivanE
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09-2022
Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje over de Sony MDR-100 ABN headphones. Na een lange tijd van research naar de best passende headphones voor mij, denk ik dat bovenstaande de beste zijn qua budget, manier van gebruiken (bluetooth, ANC, EDM muziek) en looks. Overigens heb ik ook zitten twijfelen over de Bose QC 35, maar deze is wel erg duur en schijnt vlakkere bassen te hebben.

Aangezien ik bij dit product geen reviews kan vinden op tweakers, wil ik graag vragen of er mensen zijn die (positieve danwel negatieve) ervaringen hebben met dit product. Op websites zoals Coolblue en Bol.com zijn de reviews erg positief.

Zie de headphones op Coolblue: http://www.hoofdtelefoons...43557.92454145.1475789830

Alvast bedankt!

Jordi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ik heb deze koptelefoon vandaag gekregen bij mijn sony telefoon
Kan aan mij liggen maar ik vind de muziek qualitijd tegen vallen
Tenminste de lage tonen / midden tonen springen niet zo naar voren (daar houd ik wel van dat ze dat doen)
Mijn denon ah-gc20 klinkt op dat gebied stukken beter zowel bekebeld als Bluetooth.

Iemand iedeeien waarom de midden en lage tonen zo zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door coolbvrobin op 14-06-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
coolbvrobin schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:03:
Ik heb deze koptelefoon vandaag gekregen bij mijn sony telefoon
Kan aan mij liggen maar ik vind de muziek qualitijd tegen vallen
Tenminste de lage tonen / midden tonen springen niet zo naar voren (daar houd ik wel van dat ze dat doen)
Mijn denon ah-gc20 klinkt op dat gebied stukken beter zowel bekebeld als Bluetooth.

Iemand iedeeien waarom de midden en lage tonen zo zijn?
Is natuurlijk geen aankoopadvies vraag; luister je draadloos en met noise cancelling aan of uit? Sowieso zou draadloos schijnbaar beter klinken en dan iirc ook nog met nc aan (anders ff testen met nc aan of uit).
Heb hem zelf ook maar nog niet uitgepakt (niet van de Sony actie overigens) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 14:40

WCA

Je kan m gerust kopen, Sony heeft een 30 dagen niet-goed-geld-terug actie. Zit je ook niet met retourrechtregeltjes omtrent 'hygieneproduct'. Gewoon 30 dagen uitproberen en terugsturen naar sony als ie niet bevalt

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
apis29 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:01:
[...]

Is natuurlijk geen aankoopadvies vraag; luister je draadloos en met noise cancelling aan of uit? Sowieso zou draadloos schijnbaar beter klinken en dan iirc ook nog met nc aan (anders ff testen met nc aan of uit).
Heb hem zelf ook maar nog niet uitgepakt (niet van de Sony actie overigens) ...
Zowel met de functie aan of uit is het niet echt naar mijn wens.
Betekent natuurlijk niet dat jij er niet tevreden mee kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Ik heb er een (gehad) en die klonk geweldig goed. Zat ook erg comfortabel. Ik vond hem zelf alleen toch wat aan de grote kant om iedere dag mee naar kantoor en thuis te nemen en hij kon niet van device naar device springen met de Bluetooth (naief vanuit mijn kant). Maar kwa geluid, NC en looks vind ik hem nog steeds top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
coolbvrobin schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:02:
[...]
Zowel met de functie aan of uit is het niet echt naar mijn wens.
Betekent natuurlijk niet dat jij er niet tevreden mee kan zijn :)
Zie hier idd dat die Denon veel meer de nadruk op laag heeft: http://www.rtings.com/headphones/reviews/denon/ahgc20
The Denon AHGC20 sound too bass-heavy. They struggle with the high frequencies, making instruments and vocals lack brightness. The overemphasis in bass and lack off of clarity with lead instruments, like guitars, give these headphones an overall boomy sound that is too dark and muddy for most listeners. On the upside, they have no noticeable harmonic distortion.
Enige reden dat ik hem nog niet heb uitgepakt is dat ik hem misschien wou verkopen en voor de MDR1000 gaan die wat compacter van formaat is. Maar nu je de 100 gratis bij een telefoon krijgt zal Marktplaats vast weer overspoeld worden en mag je misschien blij zijn dat je hem voor 150-175 kwijt kan :+ (zeker de zwarte die al de goedkoopste kleur was; leek overigens eerder op de 1000 die koptelefoon in de reclame op tv maar je krijgt dus blijkbaar de 100 bij de XZ Premium ...).
Ik had al de MDR-1A en de 100ABN zou vergelijkbaar moeten klinken (veel meer dan de gewone 100AAP) dus qua geluid verwacht ik iig geen teleurstelling (ik heb hem uit de airmiles shop van Emirates).

Misschien dat de ZX770BN wat meer richting de Denon is ... (of nog eerder de X950BT) maar voor de 100ABN zou je hem moeten modden met wat vulmateriaal oid (las genoeg klachten over windgeruis en hoe dat te verhelpen/verminderen en dat had ook weer invloed op het geluid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
apis29 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 02:37:
[...]

Zie hier idd dat die Denon veel meer de nadruk op laag heeft: http://www.rtings.com/headphones/reviews/denon/ahgc20

[...]

Enige reden dat ik hem nog niet heb uitgepakt is dat ik hem misschien wou verkopen en voor de MDR1000 gaan die wat compacter van formaat is. Maar nu je de 100 gratis bij een telefoon krijgt zal Marktplaats vast weer overspoeld worden en mag je misschien blij zijn dat je hem voor 150-175 kwijt kan :+ (zeker de zwarte die al de goedkoopste kleur was; leek overigens eerder op de 1000 die koptelefoon in de reclame op tv maar je krijgt dus blijkbaar de 100 bij de XZ Premium ...).
Ik had al de MDR-1A en de 100ABN zou vergelijkbaar moeten klinken (veel meer dan de gewone 100AAP) dus qua geluid verwacht ik iig geen teleurstelling (ik heb hem uit de airmiles shop van Emirates).

Misschien dat de ZX770BN wat meer richting de Denon is ... (of nog eerder de X950BT) maar voor de 100ABN zou je hem moeten modden met wat vulmateriaal oid (las genoeg klachten over windgeruis en hoe dat te verhelpen/verminderen en dat had ook weer invloed op het geluid).
Heel interessante site. die heb ik ff opgeslagen :*)
Maar nee ga hem niet modden hou het lekker op de denon
+ als ik duidenlijker high ones doe ik de equalizer wel aanpassen
Maar ik hou lekker van die diepe bass dus mij hoor je niet klagen (snap je hoor je :+ )
IK verkoop de headphone. heb hem helaas opegnemaakt voor de testen dus zal maar 100 euro ervoor krijgen maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
coolbvrobin schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:53:
[...]

Heel interessante site. die heb ik ff opgeslagen :*)
Maar nee ga hem niet modden hou het lekker op de denon
+ als ik duidenlijker high ones doe ik de equalizer wel aanpassen
Maar ik hou lekker van die diepe bass dus mij hoor je niet klagen (snap je hoor je :+ )
IK verkoop de headphone. heb hem helaas opegnemaakt voor de testen dus zal maar 100 euro ervoor krijgen maar goed
Ja was nog ff vergeten dat je nog het een en ander met een equalizer app zou kunnen proberen, zag er toen ook een link naar op een forum in het topic voor deze koptelefoon. Dat fysiek modden gaat me ook weer een stapje te ver al zou ik het misschien nog wel proberen voor het windgeruis als ik hem buiten onderweg zou gebruiken ... (maar dat is niet het geval). Heb er zelf nog 70 euro BTW en verzend voor moeten betalen dus zelfs bij €150 hou je niks over en ik ga hem dus maar houden O-) .

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 18-06-2017 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
apis29 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:27:
[...]

Ja was nog ff vergeten dat je nog het een en ander met een equalizer app zou kunnen proberen, zag er toen ook een link naar op een forum in het topic voor deze koptelefoon. Dat fysiek modden gaat me ook weer een stapje te ver al zou ik het misschien nog wel proberen voor het windgeruis als ik hem buiten onderweg zou gebruiken ... (maar dat is niet het geval). Heb er zelf nog 70 euro BTW en verzend voor moeten betalen dus zelfs bij €150 hou je niks over en ik ga hem dus maar houden O-) .
Ja ik twijfel het ook om hem te houden . een reserve koptelefoon kan nooit kwaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 18:13
* knip *
Je V&A advertentie op het forum spammen is niet de bedoeling/

[ Voor 78% gewijzigd door S1NN3D op 26-06-2017 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:31
Misschien hebben jullie hier nog wat aan, de Sony heeft twee geluids modi, Voorkeur voor geluidskwaliteit en Voorkeur voor stabiele verbinding. De eerste staat standaard ingesteld maar goed, wellicht is die andere op een of andere manier geselecteerd. Bij deze stabiele verbinding modus krijg je alleen een SBC verbinding.

Zie http://helpguide.sony.net...ontents/TP0001035517.html voor hoe je tussen de modi kan schakelen. Overigens hebben veel Sony bluetooth hoofdtelefoons deze mogelijkheid.
Pagina: 1