Hey allemaal,
Daar ben ik weer
Omdat mijn vorige topic een zooitje was probeer ik het hier maar even opnieuw.
Ik wil dit jaar dus een game PC aankopen. Ik heb me redelijk ingelezen en geïnformeerd maar ik hoor toch steeds overal andere verhalen. Zoals welke graphics kaart, en hoeveel werkgeheugen je nodig hebt. Vandaar dus dit topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Om te gamen! Alles van AAA games tot indies. Ook af en toe online, via een LAN kabel (geen wifi nodig)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel heb ik precies 800 te besteden, dat is excl. randapparatuur. Eventueel zou ik nog 50,-/maand door kunnen sparen om de 900 aan te tikken. maar ik vraag me af in hoeverre ik dat nodig heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
randapparatuur heb ik voorlopig nog afdankertjes van m'n ouders
. Zo kan ik een redelijk scherm een simpel muis en toetsenbord lenen. Deze kan ik dan in de loop van de tijd weer upgraden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
EDIT 5: nieuwe lijst, met de onderdelen voor de 'initial build'
En dan voor de 2de ronde aanschaf:
vragen over deze lijsten:
- zijn er nog belangrijke dingen die ik moet weten over deze componenten, mis ik een beter alternatief?
- Zijn alle componenten compatible?
- dat beeldscherm leek me een goed beeldscherm voor die prijs, klopt dat?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, als t maar doet wat t moet doen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben helemaal verliefd op de The Witcher 3
Die ga ik meteen als GOTY kopen en wil ik het liefst op 1080p 60fps draaien. Gaat dat mogelijk zijn met deze build? Zoja: hoeveel beter kan deze build presteren? zo nee: wat kan ik verwachten voor zo een build?
Verder vind ik spellen zoals T.A.B.S., Gmod, Plague Inc. leuk en wil ik die gaan spelen.
Ga je overklokken?
nope. (Dat is toch meer voor ultra game PC's?)
Wat verwacht je van ons?[i]
Een duidelijk advies wat betreft deze build:
- build improvements (mocht er een beter onderdeel zijn ipv wat er nu in de lijst staat)
- welke performance kan ik verwachten (ik begrijp dat dit een (lastige) schatting is)
- heb ik een verstandige keuze qua beeldscherm?
Alvast bedankt!
Daar ben ik weer
Ik wil dit jaar dus een game PC aankopen. Ik heb me redelijk ingelezen en geïnformeerd maar ik hoor toch steeds overal andere verhalen. Zoals welke graphics kaart, en hoeveel werkgeheugen je nodig hebt. Vandaar dus dit topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Om te gamen! Alles van AAA games tot indies. Ook af en toe online, via een LAN kabel (geen wifi nodig)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel heb ik precies 800 te besteden, dat is excl. randapparatuur. Eventueel zou ik nog 50,-/maand door kunnen sparen om de 900 aan te tikken. maar ik vraag me af in hoeverre ik dat nodig heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
randapparatuur heb ik voorlopig nog afdankertjes van m'n ouders
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
EDIT 5: nieuwe lijst, met de onderdelen voor de 'initial build'
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 191,75 | € 191,75 |
| 1 | MSI H110M ECO | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Powercolor Radeon RX 480 8GB Red Devil | € 282,50 | € 282,50 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 76,95 | € 76,95 |
| 1 | Crucial CT16G4RFD4213 | € 87,28 | € 87,28 |
| 1 | Corsair CX450M | € 55,65 | € 55,65 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 86,95 | € 86,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 834,03 | |
En dan voor de 2de ronde aanschaf:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | AOC G2460VQ6 Zwart | € 157,51 | € 157,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 207,46 | |
vragen over deze lijsten:
- zijn er nog belangrijke dingen die ik moet weten over deze componenten, mis ik een beter alternatief?
- Zijn alle componenten compatible?
- dat beeldscherm leek me een goed beeldscherm voor die prijs, klopt dat?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, als t maar doet wat t moet doen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben helemaal verliefd op de The Witcher 3
Die ga ik meteen als GOTY kopen en wil ik het liefst op 1080p 60fps draaien. Gaat dat mogelijk zijn met deze build? Zoja: hoeveel beter kan deze build presteren? zo nee: wat kan ik verwachten voor zo een build?
Verder vind ik spellen zoals T.A.B.S., Gmod, Plague Inc. leuk en wil ik die gaan spelen.
Ga je overklokken?
nope. (Dat is toch meer voor ultra game PC's?)
Wat verwacht je van ons?[i]
Een duidelijk advies wat betreft deze build:
- build improvements (mocht er een beter onderdeel zijn ipv wat er nu in de lijst staat)
- welke performance kan ik verwachten (ik begrijp dat dit een (lastige) schatting is)
- heb ik een verstandige keuze qua beeldscherm?
Alvast bedankt!
[ Voor 51% gewijzigd door zeszeszes op 09-01-2017 15:49 . Reden: meer info dankzij reacties ]