Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Klein wired netwerk in een groot wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fbfotografie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-03-2018
Ik woon in een huurhuis en heb daarom beperkte mogelijkheden om kabels te trekken. Gelukkig werkt WiFi voldoende voor internet (25mbps) etc. Onze beide werk pc's zitten ook enkel via WiFi aan onze modem/router verbonden. Nu hebben we onlangs een netwerkopslag gekocht (Seagate personal cloud) en deze bedraat aan onze modem/router gehangen. Helaas is de snelheid van overdracht dramatisch langzaam. We hebben nu besloten een klein bedraat netwerkje te bouwen op ons kantoor (2 pc's en de nas). Maar ik begrijp dat een simpele router plaatsen geen optie is vanwege het onbedoeld blenden van twee netwerken

Beste antwoord (via fbfotografie op 09-01-2017 11:30)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 22:56
Switch kopen en de pc's en nas bedraad aansluiten en dan een statisch ip instellen op de apparaten. Zolang je geen gateway in stelt krijg je geen problemen.

De gateway zorgt er namelijk voor dat verkeer wat niet in het ingestelde netwerk zit door wordt gestuurd richting die gateway. Zolang de bedrade aansluiting dus geen gateway heeft wordt al het verkeer wat naar een ander netwerk zoals het internet moet via de draadloze kaart weggestuurd

Het cloud gedeelte van de nas werkt dan alleen niet omdat deze alleen een lokale verbinding heeft.

[ Voor 58% gewijzigd door .Maarten op 09-01-2017 00:23 ]

Alle reacties

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een router kan prima hoor, zolang je maar een andere IP-range pakt. Internet kabel gewoon in de WAN poort van je router gooien en dan gaat het prima :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • Beste antwoord

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 22:56
Switch kopen en de pc's en nas bedraad aansluiten en dan een statisch ip instellen op de apparaten. Zolang je geen gateway in stelt krijg je geen problemen.

De gateway zorgt er namelijk voor dat verkeer wat niet in het ingestelde netwerk zit door wordt gestuurd richting die gateway. Zolang de bedrade aansluiting dus geen gateway heeft wordt al het verkeer wat naar een ander netwerk zoals het internet moet via de draadloze kaart weggestuurd

Het cloud gedeelte van de nas werkt dan alleen niet omdat deze alleen een lokale verbinding heeft.

[ Voor 58% gewijzigd door .Maarten op 09-01-2017 00:23 ]

• fbfotografie
We hopen binnenkort te verhuizen en ik hen geleerd van mijn fout. Er komt dan overal een bedraad netwerk. Hahaha. De cloud functie is niet zo belangrijk. Ik kan als ik het goed begrijp de meest simpelste switch gebruiken?

• fbfotografie
Een korte vraag:

Een managed Switch (TP-Link TL-SG105E) of juist niet (TP-Link TL-SG105)?

Ik neem aan dat het makkelijker om met een managed switch alle ip adressen voor de poorten te kunnen instellen? Echter kan ik dan wel de gateway 'verwijderen'?

Bedankt!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:45
fbfotografie schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:30:
Een korte vraag:

Een managed Switch (TP-Link TL-SG105E) of juist niet (TP-Link TL-SG105)?

Ik neem aan dat het makkelijker om met een managed switch alle ip adressen voor de poorten te kunnen instellen? Echter kan ik dan wel de gateway 'verwijderen'?

Bedankt!
Als je een managed switch koopt kun je gaan werken dmv VLANs.
Daarmee kan je bijvoorbeeld je PC's en NAS van je WiFi netwerk scheiden.

Als je daar niets mee gaat doen, is unmanaged prima.

• fbfotografie
Zit ff te kijken op het internet. Maar ik zou natuurlijk ook een bridge kunnen maken toch (met behoud van de cloud functionaliteit)? Moet ik dan nog ergens opletten als ik een router koop? tips?

Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/Bridge2_zpsbtoqqhkv.jpg

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat zou prima kunnen werken, als de NAS twee netwerk aansluitingen heeft zou het zelfs zonder switch kunnen. Dit kan door in windows je wifi en bedrade netwerk adapter in een bridge te plaatsen hierdoor gedraagt je PC zich als een switch. Moet je hem wel continu aan laten staan kan je ook gebruik maken van de Cloud mogelijkheden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• fbfotografie
Even om het topic netjes af te sluiten. Ik heb boven een cliënt bridge gemaakt met het bestaande AP (UniFi AP-AC-LR). Ik heb daarvoor een oude WA801ND verbonden aan een gigabit switch, samen met beide pc's en de NAS. De IP adressen worden nu gewoon via het bestaande netwerk uitgedeeld en ik behoud mijn cloud functies. De oud wifi dongels kunnen in de prullenbak.
Pagina: 1