Hoe veilig is een aankoop doen met Paypal?

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magin12
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-10 20:31
Goedendag mede Tweakers.

Ik sta op het punt een aankoop te doen via Paypal bij een particulier.
Hij verkoopt een videokaart die 180 euro kost.

Wat ik heb begrepen is dat je als koper beschermt bent.
Dit houdt in; als hij niet opstuurt wat hij aanbied, kan ik een geschil indienen om het geld terug te krijgen.

Maar er staat mij iets bij van dat de verkoper bv het geld van zijn paypal account zou kunnen afhalen en dat paypal het geld vervolgens niet meer terug kan vorderen bijvoorbeeld?
Of dat er een andere manier was waarmee de koper de dupe zou kunnen zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee en zou hij/zij mij hier in kunnen adviseren wat verstandig is.

Mvg,
Magin12

DEYE SUN 20K-SG01HP3-EU-AM2 met Tesla Model 3 60kw accu. 20x580wp bifacial panelen op dak. Quatt Duo warmtepomp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:22
Als de verkoper wil dat je het overmaakt via vrienden en familie is er geen bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10 22:36
Als hij het op de goede manier via Paypal wil doen, moet hij een betaalverzoek naar jou sturen. Alleen dan is er sprake van de aankoopbescherming. Er komen wel extra transactiekosten voor de ontvanger (van het geld) bij, en die kan hij dus aan jou doorberekenen. Ik zou dat van tevoren even afstemmen met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik zet hier een slotje op. Ik mis hier je eigen inzet. Wat heb je zelf bijvoorbeeld al gevonden en wat zei Paypal toen je ze deze vraag voorlegde?

Verder is dit topic al vaker op Tweakers langsgekomen waar je ook de nodige info vandaan kan halen.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Dit topic is gesloten.