Op maandag 02 juli 2001 11:57 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, maar je kunt ook zeggen dat Marokkanen meer gecontroleerd worden (is ook een feit). Kijk alleen al eens naar de douane op schiphol ofzo, 2 van de 3 tassen die uitgepakt moeten worden is van een neger/Marokkaan/Turk... Dat is misschien discriminerend, maar wat doe je eraan?
Zelfde is het geval met mensen met stekelhaar (hoeven geen skinheads te zijn!), moet je die eens alleen rond laten lopen op Heathrow, kan is vrij groot dat je wordt aangesproken wie je bent en wat je komt doen.
Trek een bomberjack aan en je bent geheid de klos, mag je echt wel ea. gaan uitleggen.
Hoor je daar iemand over discriminatie? Echt niet!
Het probleem IMO met discriminatie is, is dat er wel over discriminatie wordt geroepen als het gaat om blank vs andere huidskleur, maar bij gelijke kleuren hoor je het woord discriminatie al veel minder.
Mij zal het niet zo'n zorg zijn wie er in Nederland komen wonen, mits mensen uit het buitenland (maakt niet uit van waar) zich aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden, dat verwachten ze in het buitenland ook van ons.
Als je in bepaalde landen met een grammatje of wat wiet gesnaaid wordt, ga je zonder pardon voor een tijdje achter slot en grendel, dan trekt men zich ook niets aan van het gegeven dat dat in Nederland wel mag.
(hoezo omgekeerde wereld?)
Bijkomend probleem in dit geval is dat bepaalde bevolkingsgroepen heel anders naar vrouwen kijkt zoals wij dat doen, als vrouw met een kort rokje wordt je in sommige landen gezien als hoer en zo wordt er ook met je omgegaan (probeer dat eens in Turkije als je me niet gelooft), maar dat neemt niet weg dat dat principe in Nederland niet opgaat.
Heel simpel: kun je je niet aanpassen of vertik je dat? Dan ga je wat mij betreft gewoon met de eerste vlucht weer terug naar je geboorte land.
Dat laatste mag je natuurlijk weer niet zeggen.