Sluiten Marokkanen zetten Six Flags op stelten...

Pagina: 1
Acties:

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:12
Heren,

Vreemde actie om dat topic te sluiten aangezien dit een zeer groot probleem is in onze maatschappij, kunnen jullie mij een goede onderbouwing geven waarom dit topic gesloten is ???

En dat van Flame war had ik al gevraagd om het netjes te houden.

Vind het jammer dat T.net zijn ogen sluit voor deze problematiek...

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:32
Grrrrrene's reactie lijkt mij duidelijk toch :?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
We sluiten onze ogen niet, maar als je ff op "Turk" / "Marokkaan" zoekt met de search zie je dat echt _ieder_ topic weer uitdraait op een groep "Nederlanders" die gaan generaliseren en een groep Marokkanen (of andere "buitenlanders") die zich op de teentjes getrapt voelen en daar fel tegenin gaan (gelijk hebben ze, generaliseren tegenover een bevolkingsgroep is niet leuk). We hebben het daar lang over gehad, maar zo'n discussie loopt gewoon altijd uit de hand, hoe dicht een mod er ook op zit. Als je iemand beledigt, zal hij er hard tegenin gaan.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:11

mvds

Totally awesome!

Komt doordat er veel tweakers zijn die zich niet volwassen kunnen gedragen en altijd dit soort topics moeten verpesten. ik zag er nu ook alweer een paar reacties tussenstaan waarvan je zou zeggen: moet dat nou?

En we weten dat het een probleem is, maar door er hier over heen en weer te gaan schelden los je niets op hoor.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-12 09:17
eeeuh, om welke pagina gaat het ?
Kan er alleen een mening over geven als ik het gelezen heb.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:26
grrrrrere: is het dan niet beter om die users effe te verwittigen en desnoods zelfs een 100-tal tempbans uit te delen?
Op deze manier kan er natuurlijk nooit meer gesproken worden over dingen waar 2 grote groepen sterk over voelen.

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 10:59 schreef a casema user het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/174644
[edit]
Heb het ff gelezen, maar je volgens mij kan uit jouw onderwerp niet echt een boeiende discussie komen :)
Je vraagt "de tolerantie van jullie ook een beetje op zijn einde te lopen"... Meer een soort opiniepijling. Dus lijkt het me ook nutteloos om daar 3 á 4 mods op te zetten (die dat soort threads hard nodig hebben).
Maar om al dat soort threads te sluiten is gewoon je kop in het zand steken (dan heb ik het over "gevaarlijke" threads, dus niet deze specifiek).

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:11

mvds

Totally awesome!

Op maandag 02 juli 2001 10:59 schreef a casema user het volgende:
Lees de reactie van Bazza en Paashaas maar even.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 02 juli 2001 11:00 schreef poohbeer het volgende:
grrrrrere: is het dan niet beter om die users effe te verwittigen en desnoods zelfs een 100-tal tempbans uit te delen?
Op deze manier kan er natuurlijk nooit meer gesproken worden over dingen waar 2 grote groepen sterk over voelen.
Als iemand voor de 100e keer een topic opent om te vragen wat CAS2 geheugen is, dan krijgt ie een slotje met de mededeling dat z'n vraag al tot in den treure behandeld is, en dat ie de search moet gebruiken.

Als iemand voor de 100e keer een topic opent met de titel: post hier je muismat, dan gaat die topic waarschijnlijk ook op slot.

Topic over Marokkanen zijn er al vreselijk vaak geweest, en geen enkele discussie heeft iets zinnigs opgeleverd. Het loopt inderdaad altijd weer op een flamewar uit, en uiteindelijk wordt niemand er beter van. En na enkele tientallen van die topics is het voorlopig wel even mooi geweest :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Inderdaad. Ik vind dat GoT met name over TweakeN moet gaan. Uitstapjes naar algemene en actuele topics zijn prima. Maar sommige topics eindigen eerder in het spuien van frustraties dan andere. Ik zou zeggen, plaats wat links naar www.stichting-correlatie.nl of www.riagg.nl ;) :*

• tspawn
  • Laatst online: 13:12
Maar ik had al een mail van daniel gekregen met het hoe en waarom.

Dus het is jammer dat er niet serieus over gediscussieerd kan worden. maar ach het zij
zo..

EDIT: Moet sneller leren typen :)

Verwijderd

Ja nou iedereen had Six Flags op zŽn kop kunnen zetten. Iedereen had het kunnen doen.

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 11:17 schreef ChicaneBT het volgende:
Ja nou iedereen had Six Flags op zŽn kop kunnen zetten. Iedereen had het kunnen doen.
Procentueel gezien was er meer kans dat het marokkanen waren.
1 op de 3 in aanraking met de politie toch?

• witchdoc
Op maandag 02 juli 2001 11:05 schreef Exirion het volgende:
Topic over Marokkanen zijn er al vreselijk vaak geweest, en geen enkele discussie heeft iets zinnigs opgeleverd. Het loopt inderdaad altijd weer op een flamewar uit, en uiteindelijk wordt niemand er beter van. En na enkele tientallen van die topics is het voorlopig wel even mooi geweest :)
Als je nu die flamers effe bant dan heb je een discussie die of doodbloeit of verloopt zoals ze moet lopen.
Bijkomend voordeel: die flamers hebben ook een lesje geleerd hoe NIET te discusieren.

Dan kunnen we misschien eindelijk eens zo'n discussie houden zonder flames en zonder slotjes.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op maandag 02 juli 2001 11:34 schreef pim_ het volgende:

[..]

Procentueel gezien was er meer kans dat het marokkanen waren.
1 op de 3 in aanraking met de politie toch?
Daar heb je wel gelijk in, maar je kunt ook zeggen dat Marokkanen meer gecontroleerd worden (is ook een feit). Kijk alleen al eens naar de douane op schiphol ofzo, 2 van de 3 tassen die uitgepakt moeten worden is van een neger/Marokkaan/Turk... Dat is misschien discriminerend, maar wat doe je eraan?

• witchdoc
goei idee, gewoon de discussie verderzetten in LA.. wie durft hier nog flamen? :P

• Grrrrrene
  • Niet online
Op maandag 02 juli 2001 11:59 schreef poohbeer het volgende:
goei idee, gewoon de discussie verderzetten in LA.. wie durft hier nog flamen? :P
Percentage mods is hier een beetje hoog >:) ;)

Verwijderd

kheb het ook nog niet gelezen maar ik vind het altijd erg cliche om zulke dingen 'weg te stoppen' omdat een bevolkingsgroep zich beledigd voelt
ok, generaliseren van een hele bevolkingsgroep is fout maar veel problemen/criminaliteit die helemaal uit de hand loopt in Nederland wordt door grote groepen Marokaanse jongeren gedaan
je kunt wel zeggen, maar ook Nederlandse of Antiliaanse jongeren zijn lastig maar het zijn voornamelijk Marokanen, of je het nu leuk vind of niet, het is zo, jammer voor de Marokaanse jongeren die niet bij deze groepen horen maar ik vind dat je er wel over moet kunnen praten
en ok er zijn altijd mensen die gaan schelden enz. maar kun je dan niet alleen die mensen tempbannen of hun posts closen ofzo

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 11:02 schreef obsidian het volgende:

[..]

Lees de reactie van Bazza en Paashaas maar even.
Wat is er mis mee om te opperen om grote groepen (marokanen) ergens niet binnen te laten :?

Bij veel scholen mogen groepen scholieren van andere scholen er ook niet meer in.

EN ja het werkt.

Of mag ik dat soms niet zeggen :?

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op maandag 02 juli 2001 13:13 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Wat is er mis mee om te opperen om grote groepen (marokanen) ergens niet binnen te laten :?

Bij veel scholen mogen groepen scholieren er ook niet meer in.

EN ja het werkt.

Of mag ik dat soms niet zeggen :?
Wordt het dan niet erg rustig zonder scholieren in de school?

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 13:15 schreef Blindfold het volgende:

[..]

Wordt het dan niet erg rustig zonder scholieren in de school?
Ik bedoelde scholieren van andere scholen ;)

er braken te vaak vechtpartijen uit.

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 11:57 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in, maar je kunt ook zeggen dat Marokkanen meer gecontroleerd worden (is ook een feit). Kijk alleen al eens naar de douane op schiphol ofzo, 2 van de 3 tassen die uitgepakt moeten worden is van een neger/Marokkaan/Turk... Dat is misschien discriminerend, maar wat doe je eraan?
ehm in dit voorbeeld maak je van een gevolg een oorzaak...

maw waarom denk je dat ze extra gecontroleerd worden ?
omdat er alleen maar rascisten bij de douane werken ?

nou lijkt me niet

• Grrrrrene
  • Niet online
Op maandag 02 juli 2001 13:31 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

ehm in dit voorbeeld maak je van een gevolg een oorzaak...

maw waarom denk je dat ze extra gecontroleerd worden ?
omdat er alleen maar rascisten bij de douane werken ?

nou lijkt me niet
Het is een combinatie van factoren:

1. Procentueel zijn er meer criminelen onder Marokkanen, dat is een feit.

2. Daardoor worden ze meer gecontroleerd, er wordt gewoon beter op ze gelet. Dat is een heel normale reactie. Voorbeeld: een juwelier let beter op als er een Marokkaan in zijn zaak is, hoe discriminerend dat ook is.

3. Doordat ze meer gecontroleerd worden is de pakkans ook groter, dus komen er meer in aanraking met de politie waardoor ze weer als "crimineel" bekend komen te staan waardoor er weer meer gecontroleerd wordt, ze meer in aanraking komen met de politie, enzovoorts enzovoorts...

Ik maak dus van een oorzaak misschien een gevolg, maar indirect is dat gevolg ook weer een oorzaak :)

Ow ja, daar ging de discussie eigenlijk niet over, dus als je verder wil discussieren, doe maar over ICQ :)

Verwijderd

't Is volkomen correct dat dit topic gesloten werd alleen al om het feit dat topic-opener wel meende te kunnen "quoten" maar er geen vermelding bij gaf van waaruit hij dat deed. :?

Conclusie: suggestieve aanzet tot flame... :(

De oorsprong van het artikel (Telegraaf?; -I guess?- ) had misschien veel onduidelijkheid kunnen voorkomen... ;)

Grrrrrene handelde in dit geval m.i. zoals een "Tweakers-Mod" behoort te doen !! :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 02 juli 2001 11:38 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Als je nu die flamers effe bant dan heb je een discussie die of doodbloeit of verloopt zoals ze moet lopen.
Bijkomend voordeel: die flamers hebben ook een lesje geleerd hoe NIET te discusieren.

Dan kunnen we misschien eindelijk eens zo'n discussie houden zonder flames en zonder slotjes.
Dat lijkt me een goed plan :) Niet alleen bannen, maar hun hele reactie trashen, zodat je een 'schone' discussie overhoudt. Je kan toch al op zo weinig plekken discusseren over 'mogelijk racistische zaken' (er zijn wel genoeg sites waar dat kan, maar dan kom je al snel uit op anti-alle-buitenlanders-sites en daar kom ik liever niet).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ik kan die topic helemaal niet openen. Kan iemand die topic kopie/peesten??? Ik krijg nl. de volgende melding als ik die topic probeer te openen:"Private fora...."

• digifun
  • Niet online

digifun

Als nederlander mag je tegenwoordig niks meer, daar moet je marrokaan voor zijn.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12 15:12
Op maandag 02 juli 2001 11:17 schreef ChicaneBT het volgende:
Ik had het ook kunnen doen, maar doe het niet. Dat is het verschil.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Naar mijn mening is dat wij ons (Nederlanders) zich sneller ergens bij neer kunnen leggen dan hun (Marrokanen). Dit is niet bedoelt als een beschuldiging maar helaas wel op de waarheid berust als je eens naar sommmige hun metaliteit kijkt dan schrik je gewoon. Ik werk zelf in een videotheek en heb der dagelijks mee te maken dat een paar van die marrokanen binnen komen en de boel lopen te verstieren d.m.v. schelden op andere klanten / jonge dames(meiden) lastig te vallen of tegen ons beginnen Wij nemen DIE video mee en als je vraagt of ze lid zijn worden ze boos waar wij het lef vandaan halen omdat te vragen....

Maar zoals altijd ze zijn lang niet allemaal slecht maar het is altijd 1 bepaalde groep die het voor de rest verkloot zoals altijd :(:(:(:(

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 11:57 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Zelfde is het geval met mensen met stekelhaar (hoeven geen skinheads te zijn!), moet je die eens alleen rond laten lopen op Heathrow, kan is vrij groot dat je wordt aangesproken wie je bent en wat je komt doen.

Trek een bomberjack aan en je bent geheid de klos, mag je echt wel ea. gaan uitleggen.

Hoor je daar iemand over discriminatie? Echt niet!

Het probleem IMO met discriminatie is, is dat er wel over discriminatie wordt geroepen als het gaat om blank vs andere huidskleur, maar bij gelijke kleuren hoor je het woord discriminatie al veel minder.

Mij zal het niet zo'n zorg zijn wie er in Nederland komen wonen, mits mensen uit het buitenland (maakt niet uit van waar) zich aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden, dat verwachten ze in het buitenland ook van ons.

Als je in bepaalde landen met een grammatje of wat wiet gesnaaid wordt, ga je zonder pardon voor een tijdje achter slot en grendel, dan trekt men zich ook niets aan van het gegeven dat dat in Nederland wel mag.

(hoezo omgekeerde wereld?)

Bijkomend probleem in dit geval is dat bepaalde bevolkingsgroepen heel anders naar vrouwen kijkt zoals wij dat doen, als vrouw met een kort rokje wordt je in sommige landen gezien als hoer en zo wordt er ook met je omgegaan (probeer dat eens in Turkije als je me niet gelooft), maar dat neemt niet weg dat dat principe in Nederland niet opgaat.

Heel simpel: kun je je niet aanpassen of vertik je dat? Dan ga je wat mij betreft gewoon met de eerste vlucht weer terug naar je geboorte land.

Dat laatste mag je natuurlijk weer niet zeggen.

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Ik word een beetje kots misselijk van het woord discriminatie, en al helemaal in dit verband (sluiten van genoemde topic).
Moet je stenen gooiende turken/marokkanen/niet-nederlands/anders gekleurd_dan_de_nederlanders maar zijn gang laten gaan? Mogen zij het wel? Natuurlijk zijn er nu eenmaal ook nederlandse ongeregeldheden die NIET het nieuws halen en dit wel, maar ook dit zal zijn aanleiding dan wel hebben. Maar de nederlandse bevolking zegt dan 'oh, ah die politie mag ook niet zo onaardig doen'. Als er dan iemand in het topic zegt, neersabelen, kan ik daar begrip voor opbrengen.
Ik woon hemels breed 100m van de plek waar de rellen tegen de ME waren in Den Bosch. Het was een verademing voor de mensen die er echt woonden om te zien dat ze eens echt ingrepen.
Wat ik wil zeggen: Het maakt niet uit wie of wat je bent, je moet je aan de in dit land gangbare regels houden. DOE DAT DAN OOK. En kom, wanneer je dat niet doet, achteraf zeiken dat je je achtergesteld voelt of gediscrimineerd voelt. Als je dat denkt ben je tamelijk asociaal bezig, er is alle opvang in dit land, sociaal als in de omgang (talen leren ed.)

Ik heb gesproken, UGH.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Verwijderd

Goeie zaak dat in LA deze discussie verder wordt gevoerd, dan kan ik em ook volgen :)

Het is mooi dat dit soort discussie gevoerd kunnen worden in Nederland en op GoT in het bijzonder. Er is alleen een grens. Als je oproept tot rassenhaat ben je in pricipe strafbaar, en strafzaak gedrag is niet toegestaan op GoT (meestal vind ik dat erg jammer maar nu zeker begrijpelijk).

De vraag is wanneer je aan zet tot rassenhaat. In zuidafrika waren stranden "slegts vir blanken" heel normaal. In nederland zijn pretparken "slegts vir blanken" hopelijk niet mogelijk. Ik zou graag buiten dit forum om een discussie willeen voeren met iemand die hier wel voor is. Mail me maar.

• Jaymz
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Over het slotje (in dit geval)

Ik kan Grrrrrene in dit geval op zich wel begrijpen. In het redlijk recente verleden zijn topics van deze aard wel eens vaker aan de orde geweest. Het bleek dat er redelijk intensieve aandacht aan gegeven moest worden door dezen en genen. Niet zozeer met waarschuwingen en slotje, maar eerder met corrigerende reacties (hou het ontopic/niet flamen svp enzo)

Dit is een keuze van de mod (die deze eventueel in overleg neemt).

Grrrrrene heeft daar deze keer niet voor gekozen, wat in mijn ogen moet kunnen. Misschien dat de draad iets langer de tijd gehad had mogen hebben, maar daar is het nu te laat voor.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12 21:55
Op dinsdag 03 juli 2001 18:13 schreef Jaymz het volgende:
Over het slotje (in dit geval)

Grrrrrene heeft daar deze keer niet voor gekozen, wat in mijn ogen moet kunnen. Misschien dat de draad iets langer de tijd gehad had mogen hebben, maar daar is het nu te laat voor.
Waarom? je kunt het topic toch weer heropenen.
Alle begrip voor Grrrrrene, maar als veel mensen dit topic graag weer open zouden zien dan is er toch wel een mouw aan te passen.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 03 juli 2001 18:31 schreef Artwido het volgende:

[..]

Waarom? je kunt het topic toch weer heropenen.
Alle begrip voor Grrrrrene, maar als veel mensen dit topic graag weer open zouden zien dan is er toch wel een mouw aan te passen.
Ik zou het best willen doen hoor, maar dan moet ik wel ff bevestiging hebben dat er een mod dicht op gaat zitten. Ik kan vandaag weinig modden op GoT, want mijn eigen pc ligt in puin. Ben hard bezig de server op te bouwen, dus vanavond ben ik er weer. Ik schop momenteel mijn huisgenoot ff van zijn pc af.

Dus: als Llewella of HlpDsK (ofzo) hem wil openen voordat ik terug ben, vind ik dat prima. Ik wil hem best een kans geven, aangezien er nogal overweldigend veel commentaar was op het slotje. Als ze dat niet doen, dan open ik hem _vanavond_ pas, want anders kan ik er niet actief op letten...

Maar hou er rekening mee dat de tolerantie voor flames/discriminatie niet bijster hoog is

• witchdoc
nog een litemodje voor 1 topic nodig? moet'k wel tempbanrechten hebben, anders is'r inderdaad geen beginnen aan. :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Whahaha, jij? Nee hoor, dan wacht ik liever tot vanavond. We hebben trouwens al genoeg lite-mods in dienst :)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

het is eigenlijk heel simpel want ik ben het er absoluut mee eens, ze moeten het tuig wat dat doet (maakt nie uit welke ras het is...) gewoon KEIHARD aanpakken zonder gezeik gewoon vast zetten !!!! wij krijgen ook regel matig in de winkel te horen (als we geen film meegeven ) rot ff terug naar je eigen land dan staan mijn collega en ik echt zo van :? :? :?

Maar zoals ik al eerder zei het is en blijft 1 bepaalde groep die het steeds verneukt voor de andere groep

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• witchdoc
Op dinsdag 03 juli 2001 18:46 schreef Grrrrrene het volgende:
Whahaha, jij? Nee hoor, dan wacht ik liever tot vanavond. We hebben trouwens al genoeg lite-mods in dienst :)
DISCRIMINATIE!!! Waarom ik niet en anderen wel?!
:P
noujah, 'k bedoel maar: zet er eens iemand aan die zich geen zorgen maakt om z'n imago en die eens een tempban durft zetten.. noujah, dat zou zijn als jullie mijn redenering zouden volgen.. hetgeen natuurlijk ijdele hoop is :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 03 juli 2001 19:01 schreef poohbeer het volgende:

[..]

DISCRIMINATIE!!! Waarom ik niet en anderen wel?!
:P
noujah, 'k bedoel maar: zet er eens iemand aan die zich geen zorgen maakt om z'n imago en die eens een tempban durft zetten.. noujah, dat zou zijn als jullie mijn redenering zouden volgen.. hetgeen natuurlijk ijdele hoop is :)
Ik maak me absoluut geen zorgen om mijn imago hoor, kan me namelijk niks schelen wat jullie van me vinden >:) ;)

Maar ok, server doet het prima nu, dus ik ga hem openen...

• Grrrrrene
  • Niet online
Hij is open... Hou het netjes...

Verwijderd

Ik snap niet waar zoveel ophef over wordt gemaakt. Telkens weer zie ik dat wij Nederlanders de meesters zijn in het generaliseren (en in het missen van strafschoppen:))

Natuurlijk heeft elke ras zijn relschoppers, het ene ras wat meer dan het ander, maar wat heeft wangedrag en criminaliteit nou met huidskleur/ras te maken??? Juist, NIKS! Het gaat om de persoon. En daarbij vind ik dat we moeten toegeven dat criminaliteit bij buitenlanders altijd erg in de spotlights wordt gezet, de media zit er altijd erg dik op. Terwijl de grootste criminelen toch Nederlanders zijn: De hakkelaar, Appie H., Ernest T. etc.

Als je goed kijkt zie een ontzuiling qua religie binnen het Christendom en een sterke groei in de islam. Moskees nemen toe, en kerken worden afgebroken, in Rotterdam is er zelfs een Moskee gemaakt van een kerk. Is dit misschien onbewust 1 van de eigenlijke redenen dat we er dik op zitten als een buitenlander c.q. moslim crimineel actief is en het extra inwrijven in de pers? En onze ogen sluiten voor criminilaiteit bij nederlanders, omdat het "ons" land is?

In ieder geval genoeg stof om over na te denken.

• Grrrrrene
  • Niet online
^^^had dit niet beter in dat draadje gekund?^^^

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 10:56 schreef Grrrrrene het volgende:
^^^had dit niet beter in dat draadje gekund?^^^
Op een of andere manier kom ik niet in die Topic. Ik krijg de volgende melding: "Helaas, je hebt geen leestoegang tot dit forum. Als je toch meent toegang te moeten hebben, stuur dan een mailtje naar gathering@tweakers.net"

. Ik wil graag het complete Topic lezen, kan iemand mij access granten?

• Grrrrrene
  • Niet online
Sorry, maar dat gaat niet. Je hebt nog geen enkele techpost, alleen 3 LA posts. Dan kom je er nog niet in. 30 dagen wachten + 50 techposts en je mag er in.

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 11:34 schreef Grrrrrene het volgende:
Sorry, maar dat gaat niet. Je hebt nog geen enkele techpost, alleen 3 LA posts. Dan kom je er nog niet in. 30 dagen wachten + 50 techposts en je mag er in.
Kan iemand dan iig het belangrijkste gedeelte uit de topic (de 1ste tekst) kopie/peesten. Kan ik in ieder geval er iets van lezen.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Op dinsdag 03 juli 2001 18:56 schreef ShadowBumble het volgende:
wij krijgen ook regel matig in de winkel te horen (als we geen film meegeven ) rot ff terug naar je eigen land dan staan mijn collega en ik echt zo van :? :? :?
Wie zegt dat tegen wie?

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Ken het Topic niet, wil het ook niet kennen maar terugkomend op het woordje generaliseren wat steeds gebruikt wordt.

Generaliseren is toch niets mis mee :?

Je spits je dan niet op één individu maar op de doorsnee van een bepaalde groep.

Alle jappaners eten rauwe vis is generaliserend en zeker onwaar, maar iedereen weet dat we het dan over een veelvoorkomend gebruik hebben in japan.

Alle Nederlanders zijn zuinig/gierig, ja daaag was dat maar waar :P , maar ben ik beledigd als ze dat roepen? nee dus, schijnt een doorsnee Nederlander nu eenmaal te zijn.

Bij de bovenste 2 voorbeelden wordt er niemand kwaad of geïrriteerd ,waarom dan wel als je het over Marokkanen of Turken hebt ?

Dan valt Jan en Alleman over je heen :?

• sampoo
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 13:42 schreef HBM het volgende:

Je spits je dan niet op één individu maar op de doorsnee van een bepaalde groep.

Alle jappaners eten rauwe vis is generaliserend en zeker onwaar, maar iedereen weet dat we het dan over een veelvoorkomend gebruik hebben in japan.

Alle Nederlanders zijn zuinig/gierig, ja daaag was dat maar waar :P , maar ben ik beledigd als ze dat roepen? nee dus, schijnt een doorsnee Nederlander nu eenmaal te zijn.

Bij de bovenste 2 voorbeelden wordt er niemand kwaad of geïrriteerd ,waarom dan wel als je het over Marokkanen of Turken hebt ?
Het eten van rauwe vis of zeggen dat een bevolkingsgroep zuinig is is toch net even wat anders. Zeggen dat belgen dom zijn gebeurd bijna altijd in de trant van vriend in de maling nemen. Dat gebeurd totaal niet in het geval van turken en marokkanen.

Even een quote uit de topic;
Diep in ons hart weten we allemaal wat er mis is, dus niet dit schijnheilig gelul graag, of je moet zelf een Turk/Marokkaan zijn :r
Iemand zal toch niet kwaad worden als hij of zij niet gekwetst wordt?

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op woensdag 04 juli 2001 14:07 schreef sampoo het volgende:

[..]

Het eten van rauwe vis of zeggen dat een bevolkingsgroep zuinig is is toch net even wat anders. Zeggen dat belgen dom zijn gebeurd bijna altijd in de trant van vriend in de maling nemen. Dat gebeurd totaal niet in het geval van turken en marokkanen.

Even een quote uit de topic;
[..]

Iemand zal toch niet kwaad worden als hij of zij niet gekwetst wordt?
Dus,

Als Generalisatie negatief is en iemand reageert boos,dan mag het niet.

Als Generalisatie negatief is en niemand reageert dan mag het wel.

Oei.

Je kan je ook afvragen hoe het komt dat generalisatie van sommige groepen zo nadelig is voor de personen die er toe behoren en bij andere groepen niet.

[ edit : mijn post hier slaat op de inhoud van post in dit topic en niet op eventueel sluiten/open houden van een topic, dat zijn beleidszaken en daar bemoei ik me niet mee ;) ]

• Helsie
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 13:42 schreef HBM het volgende:
Ken het Topic niet, wil het ook niet kennen maar terugkomend op het woordje generaliseren wat steeds gebruikt wordt.

Generaliseren is toch niets mis mee :?

Dan valt Jan en Alleman over je heen :?
Ik wil niet zuinig genoemd worden, want dat ben ik totaal niet. En dat wil ik ook niet genoemd worden omdat een hoop Nederlanders dat wel zijn. Simpel toch?

Daarbij nog ben ik niet zo gelukkig met deze opmerking uit het begin van deze draad:
Op maandag 02 juli 2001 10:52 schreef Grrrrrene het volgende:
We sluiten onze ogen niet, maar als je ff op "Turk" / "Marokkaan" zoekt met de search zie je dat echt _ieder_ topic weer uitdraait op een groep "Nederlanders" die gaan generaliseren en een groep Marokkanen (of andere "buitenlanders") die zich op de teentjes getrapt voelen en daar fel tegenin gaan (gelijk hebben ze, generaliseren tegenover een bevolkingsgroep is niet leuk). We hebben het daar lang over gehad, maar zo'n discussie loopt gewoon altijd uit de hand, hoe dicht een mod er ook op zit. Als je iemand beledigt, zal hij er hard tegenin gaan.
Gelukkig komen er ook mensen op voor de mensen die beledigd worden, terwijl ze niet zelf beledigd worden. Ik ben totaal geen allochtoon en 100% Nederlander, maar ik kom wel degelijk op tegen discriminatie en generalisatie!

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Discriminatie is altijd fout, maar generalisatie is nog geen discriminatie.
Waarom worden die twee altijd met elkaar verbonden :?
En waarom is ,juist als we het over Marokkanen en Turken hebben, generaliseren=discrimineren.

Verwijderd

/off (jah sorry ik kan het gewoon niet laten)
wouw ben voor vandaag weer voor het eerst in een maand tijd naar sg geweest om *het* topic te lezen :P w00t

/on
ik vond het tpic opzich nog wel kunnen maar dit soort topic's krijgt helaas ook de aandacht van de user's met de iets minder gewilde post's

• Helsie
  • Niet online
<<foute opmerking>>
Pagina: 1