Somfy Easy Sun IO

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:23
Wij hebben een aantal nieuwe rolluiken, met een Somfy IO motor, 9 van de 11 motoren heb ik goed kunnen in programmeren in de afstandsbediening.

2 motoren heb ik problemen mee.
De eerste heeft het probleem dat deze maar 80% zakt. en hiernaa nog maar 20% omhoog gaat. Deze wil dus niet volledig openen en sluiten.
De tweede heeft het probleem dat deze wel wil sluiten en openen maar verkeerd om gaat dus bij het naar beneden drukken op de ab gaat deze omhoog en visa versa.

Ik heb de rolluiken al geprobeerd te resetten. door 2 seconden van het stroom te halen 10 seconden er op en 2 seconden weer van het stroom. De rolluik reageert. hierna op de AB de PROG knop ingedrukt houden totdat de rolluik reageert met een op en neer beweging. Hierna kan ik de motoren wel weer vinden maar ik kan niet meer in het set menu komen. Hij geeft dan een uitroep teken.

De afstand bediening is een Somfy Easy Sun IO

De handelingen die in de instructie handleiding staan komen daarnaast ook niet overeen met wat ik op de afstandsbediening krijg. Op internet is helaas ook nog niet heel veel direct terug te vinden. Wel wat filmpjes en instructies maar niet in combinatie met deze afstand bediening.

Iemand hier ervaring mee? De RTS versies hebben we al redelijk vaak ingesteld. Maar deze IO oplossing is toch van andere koek..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Alle reacties

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:13

PoweRoy

funky!

De winkel al gebeld? Ze zijn nieuw toch? Of bij lokale kozijnenboer binnen wandelen.

[This space is for rent]

• To_Tall
Probleem is dat ze via mn vaders bedrijf zijn aangeschaft. Dit is de eerste keer dat we IO motoren plaatsen.

Zoals gezegd veel info is er niet te vinden dadelijk met de fabrikant bellen kijken wat zij zeggen.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 10:23
Even voor mijn beeld.. ze komen van het bedrijf van je vader en zijn bij jullie thuis geplaatst?
Of gaat het om rolluiken geplaatst bij klanten die op hun beurt garantie/support gaan claimen op moment dat het niet werkt?

Ik denk dat in beide gevallen de leverancier inderdaad je eerste aanspreekpunt moet zijn. Mocht die er ook niet uitkomen kun je wellicht eens contact zoeken met Somy Nederland (https://www.somfy.nl/)

• To_Tall
Zo Somfy gebeld..

Bij het instellen van een motor wordt deze opgeslagen in je afstand bediening :+
Om weer in het SET menu van een motor te komen dient de volgende handeling uitgevoerd te worden.

Hou PROG toets ingedrukt tot alle motoren signaal geven (op en neer beweging)
Zoek de motort met de pijltjes toetsen.
Hou de MY knop ingedrukt tot deze groen oplicht.
Hou daarna weer de my knop ingedrukt totdat de motor een op en neer beweging geeft.

De afstandsbediening geeft weer SET aan

Stel de Motor opnieuw af..
Eerst helemaal naar beneden, hou op het laagste punt de MY knop ingedrukt tot het rolluik een op en neer beweging geef.

Daarna kort op de PROG knop drukken.

Vervolgens helemaal naar boven, hou op het hoogste punt de MY knop ingedrukt tot het rolluik een op en neer beweging geef.

Vervolgens opnieuw de MY knop ingedrukt houden totdat alle rolluiken een openneer beweging maken en de uit het SET menu komt.

De Motor is nu afgesteld..

==============

Beetje jammer dat dit niet duidelijk in een handleiding is verwerkt :) Helaas is deze info volgens somfy alleen voor de monteurs beschikbaar... Laten wij nou net de leverancier ;-)

• To_Tall
Gadgeteer schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:01:
Even voor mijn beeld.. ze komen van het bedrijf van je vader en zijn bij jullie thuis geplaatst?
Of gaat het om rolluiken geplaatst bij klanten die op hun beurt garantie/support gaan claimen op moment dat het niet werkt?

Ik denk dat in beide gevallen de leverancier inderdaad je eerste aanspreekpunt moet zijn. Mocht die er ook niet uitkomen kun je wellicht eens contact zoeken met Somy Nederland (https://www.somfy.nl/)
Helaas werkt het niet altijd zo..
Wij zijn de leverancier dat klopt. Wij kunnen garantie gewoon claimen bij de leverancier en Somfy. Ze zijn geplaats bij mijn schoon ouders.. Maar daar gaat het niet om. Gezien ik op het moment van deze threath niemand bij Somfy als bij de rolluiken fabrikant aan de lijn kreeg.. Heb ik het hier geplaatst. Misschien dat andere soort gelijk probleem hebben gehad.

De klanten kunnen ook voor garantie direct contact opnemen met de fabrikant en Somfy.. Ze zijn daar gelukkig heel makkelijk in..

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:07
Je hebt deze motoren nu met een 2-weg zender afgesteld, met een 1-weg afstandsbediening is het bij Somfy Oximo io vergelijkbaar met RTS, zoals je altijd al deed.

De procedure die je nu hebt uitgevoerd is trouwens voor Somfy RS100 motoren, het vernieuwde type van de Oximo io. Je hebt tevens nu een vast bovenpunt en vast onderpunt ingesteld ipv automatisch. Bij automatisch instellen kan het zijn dat de draairichting inderdaad verkeerd is, dit wijzigt hij zelf, na 2 tot 4 keer volledige cycli.
Pagina: 1