Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Couch gaming pc

Pagina: 1
Acties:

• Geile Brocolli
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-12-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel het al zegt wil ik graag games spelen vanuit de bank met een controller. Denk hierbij aan titels als Assassin's Creed, Dishonored 2 en alle andere nieuwe games. Shooters speel ik wel gewoon met een k&m. Dit allemaal op een resolutie van 4K en 1080p op hoge settings. Ik zou BF1 wel graag op hoge framerate willen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
~€1600

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 4k tv, Asus monitor, Windows 10 licentie, controller en een muis. Ik heb als tijdelijke vervanging voor de SSD een 850 EVO.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, alles gaat toch waarschijnlijk een dichte kast in.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Het energieverbruik wil ik niet hoog houden, alhoewel ik uiteindelijk wil overklokken.
- Lage geluidsproductie is niet echt een must, dus als er een betere koeler is dan hoor ik het graag.
- Een Optane M.2 SSD in de toekomst (als het het waard is)

Ga je overklokken?
Yes

Wat verwacht je van ons?[i]
- Is het systeem ready to go, of denken jullie dat er nog andere betere componenten zijn?
- Zou ik beter gewoon de Samsung 850EVO houden en dat geld ergens anders stoppen?

Bedankt alvast _/-\o_

Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 269,95€ 269,95
1Asus ROG Strix Z270F Gaming€ 195,95€ 195,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 499,-€ 499,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Fractal Design Define S€ 76,95€ 76,95
1Noctua NH-D14€ 68,50€ 68,50
1CM Storm QuickFire TK (Brown switch)€ 84,90€ 84,90
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 108,95€ 108,95
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.450,14

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:06
De componenten die je gekozen hebt gebruiken niet zo veel stroom, maar hou er wel rekening mee dat je computer zijn warmte wel kwijt moet kunnen. Het ding in een volledig afgesloten kast zetten is dus geen goed idee.
Qua hdd is Seagate niet het meest betrouwbaar, WD Blue wordt vaak geadviseerd als alternatief. Ondanks dat je Define 's geleverd wordt met casefans kan het ook nog de moeite waard zijn om (op termijn) andere casefans te monteren om de airflow nog wat beter te maken. Die 850 Evo zou ik voor nu gewoon gebruiken, die kun je altijd nog wisselen.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wekko306 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:07:
De componenten die je gekozen hebt gebruiken niet zo veel stroom, maar hou er wel rekening mee dat je computer zijn warmte wel kwijt moet kunnen. Het ding in een volledig afgesloten kast zetten is dus geen goed idee.
De behuizing moet prima zijn voor zo'n PC.
Qua hdd is Seagate niet het meest betrouwbaar, WD Blue wordt vaak geadviseerd als alternatief.
Waarop is dit geadviseerd? En welke HDD zou dan meer betrouwbaar zijn en waar is dat dan op gebaseerd?
Ondanks dat je Define 's geleverd wordt met casefans kan het ook nog de moeite waard zijn om (op termijn) andere casefans te monteren om de airflow nog wat beter te maken.
Lijkt mij weinig toe te voegen, met zo'n zuinige samenstelling met onderdelen welke ook goede koelers bevatten.
Geile Brocolli schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:52:
- Zou ik beter gewoon de Samsung 850EVO houden en dat geld ergens anders stoppen?
Ja als die groot genoeg is qua opslag capaciteit dan is er geen reden om hem te vervangen.
- Is het systeem ready to go, of denken jullie dat er nog andere betere componenten zijn?
Op zich een goede PC, maar door op een aantal onderdelen te besparen zonder mindere onderdelen te nemen kun je een sneller systeem samenstellen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 375,95€ 375,95
1Gigabyte GA-Z270-Gaming K3€ 146,95€ 146,95
1Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB€ 468,90€ 468,90
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Fractal Design Define S€ 76,95€ 76,95
1Noctua NH-D14€ 68,50€ 68,50
1CM Storm QuickFire TK (Brown switch)€ 84,90€ 84,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 106,95€ 106,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 77,50€ 77,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.456,59

Dit geheugen is bij bijna alle winkels enkele tientjes goedkoper en het is hoger geklokt geheugen.
Dit moederbord is zo'n 50 euro goedkoper, maar voldoet volgens mij ook prima aan jouw eisen.
Videokaart is ook een stukje goedkoper, maar ook niks minder.
Voeding is ook iets goedkoper en ook niet minder, zie Voeding advies en informatie topic - Deel 33
Voor het geld wat dan is bespaart kun je een snellere i7 7700K halen. Door de hogere kloksnelheid en de ondersteuning van Hyper Threading in deze CPU zou Battlefield een merkbaar hogere FPS moeten kunnen halen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:06
-The_Mask- schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:21:
[...]

De behuizing moet prima zijn voor zo'n PC.
Ah zie dat ik de Op verkeerd gelezen had, dacht dat hij zijn case in een afgesloten kast wilde zetten.
Waarop is dit geadviseerd? En welke HDD zou dan meer betrouwbaar zijn en waar is dat dan op gebaseerd?
Zelf geen ervaring mee, maar zie hier erg veel voorbij komen dat Seagate hdds een relatief hoge failure rate zouden hebben.

• Geile Brocolli
My bad, met kast bedoelde ik de pc behuizing :p
Ik had een tijdje terug ook iets over falende seagate hdds gelezen.

Ik heb nu 250GB aan ssd, maar dit zou ik wel graag willen opkrikken naar 512GB (optane?) aangezien ik BF1 en een aantal andere games die het nodig hebben daarop wil zetten. Ik hoop alleen niet dat optane te duur wordt. Is 450W trouwens niet laag als ik wil overklokken? Ik las in jouw artikel (topartikel trouwens :)) :
"Waarbij een 550W voeding vaak pas nodig is bij een overklok van een toch al veel verbruikende videokaart, zonder overklokken is meestal een goede 450W voeding voldoende. "

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wekko306 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:38:
[...]

Zelf geen ervaring mee, maar zie hier erg veel voorbij komen dat Seagate hdds een relatief hoge failure rate zouden hebben.
Ja maar als iedereen precies doet wat jij nu doet. "Ik heb het iemand ooit horen zeggen". Dan hoeft maar één persoon onzin te verspreiden en dan neemt iedereen het netjes over.
Geile Brocolli schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:46:
Is 450W trouwens niet laag als ik wil overklokken? Ik las in jouw artikel (topartikel trouwens :)) :
"Waarbij een 550W voeding vaak pas nodig is bij een overklok van een toch al veel verbruikende videokaart, zonder overklokken is meestal een goede 450W voeding voldoende. "
Een GTX 1070 is geen veel verbruikende videokaart, maar een zuinige videokaart. Zonder overklokken neemt zo'n systeem maar iets van 250W tijdens gaming, met overklokken zal het wel met iets van 375W stoppen en dan moet je al een flinke overklok toepassen. 450W ga je sowieso bij lange na niet halen.

[ Voor 45% gewijzigd door -The_Mask- op 08-01-2017 20:49 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Geile Brocolli
Ok, dan denk ik dat ik hem zo kan bestellen. Thanks voor de adviezen :D
Pagina: 1