Woonkamer 5.1 geluidssysteem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:30
Ik zoek een?
Voor onze woonkamer zoek ik een 5.1 geluidssysteem. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit of het een soundbar + aparte speakers is of alleen een speakerset. Het hoeft ook niet overduidelijk aanwezig te zijn in de kamer maar het mag best te zien zijn.

We hebben een vrij normale woonkamer, niet groot of klein, de lengte van de muur waar de tv staat is 3,9m en de breedte van de kamer is op het punt van de zithoek 5,4m.

Wat is je budget?
Het komt niet echt neer op € 100,- maar ik zat te denken aan een max van € +-1.000,- (het moet gewoon goed, mooi geluid zijn).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor bij de tv en voor de sfeer.
De set zal voornamelijk gebruikt worden bij films en series en soms voor wat extra sfeer 's avonds op de bank. Ik heb verder ook geen specifieke eisen aan het systeem, behalve dat het surround (5.1) zal moeten zijn. De oude apparatuur heb ik de deur uit gedaan (was een 5.1 set ooit in een jolige bui gekocht om te proberen) de surround ervaring daarvan beviel prima, het was echter gewoon geen beste set.

Wat heb je zelf al gevonden?
De volgende opties heb ik in overweging genomen:

- Bose SoundTouch 300 soundbar (+ bass module en surroundpakket). Deze set heb ik voornamelijk in overweging genomen omdat de uitstraling van de set erg goed is en het geluid spreekt mij ook aan van wat ik heb kunnen horen in de winkel.
+ geluid is in mijn beleving goed.
+ uitstraling van de set.
- mijn tv staat op hetzelfde kastje en ik ben bang dat het beeld gaat spiegelen op de glasplaat.
- prijs komt toaal uit op € 1.950,-.

- Harman Kardon AVR 171S + HKTS 16. Deze set lijkt mij prima, ik heb alleen (nog) geen ervaring met een stand-alone AV-receiver. Voor wat ik begrijp is het niet mogelijk om hier direct een film/serie mee af te spelen met usb o.i.d. (overigens geen issue), maar is het wel mogelijk om hier radio/Spotify te luisteren zonder extra apparatuur (behalve speakers dan..).
+ prijs komt uit op € 1.020 (incl kortingen van ING, op dit moment zelfs € 820).
+ kan eventueel de speakers nog ooit vervangen.
- de menu's geven een beetje een dated-feel (app schijnt overigens wel goed te werken).
- kan de geluidsweergave niet testen.

(overigens voor mensen die bekend zijn met de deal van ING voor de Harman Kardon BDS 885S, deze set valt af omdat mijn wederhelft de redelijk aanwezige speakerset hiervan niet kan waarderen)

Zoals uit bovenstaande selectie blijkt is prijs niet de hoofdfactor, het moet gewoon een goede set zijn. Overigens schat ik niet dat ik het verschil hoor tussen een set van € 1.000 en € 5.000, zoveel aandacht besteed ik ook weer niet aan het geluid.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben voornamelijk benieuwd of de set van Harman Kardon een goede keuze zou zijn, naar wat ik begrijp is de speakerset al een tijdje op de markt. Dit is overigens niet erg maar ik heb het liefst een nieuw systeem, al heb ik weinig ervaring met audio en lijkt het mij dat een goede speakerset van 10jaar oud ook geweldig geluid kan leveren.
Daarnaast is het voor mij moeilijk in te schatten of er betere AV-receivers zijn waarvan ik echt verschil zou merken, de Harman Kardon is € 320,- (via ING) maar ik heb werkelijk geen enkel idee wat je voor een goede receiver betaald. Zijn bijvoorbeeld betere opties voor dit geld?
Het laatste punt geld overigens ook voor de speakerset, ik ben hier niet (genoeg) bekend mee.

Hoofdvraag is dus; is de set van Harman Kardon goed, of zijn er veel betere alternatieven (voor een vergelijkbare prijs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07
Zo gauw je met Bose en Harman Kardon komt, is de algehele tendens dat het altijd beter kan voor het geld. Maar met een budget van €1000,- ben je altijd vrij beperkt in de mogelijkheden en kom je al snel op dergelijk "alles-in-1" sets uit.

Een merk om eens naar te kijken is Teufel. Daar gaan veel goede verhalen over rond. Je kunt ze volgens mij binnen 8 weken probleemloos retourneren (verkopen enkel zelf via hun site).

Anders kom je al snel in de tweedehands markt. Daar zijn veel pareltjes te vinden, maar je moet dan wel een beetje weten wat je zoekt.

Ook jij zal het verschil horen tussen een set van €1000,- en een van €5000,-. Die verschillen zullen namelijk groot zijn. Zeker als je de hierboven genoemde sets gaat vergelijken met een losse componenten set bestaande uit vloerstaanders. Dat verschil is dag en nacht en hoeft niet eens veel duurder te zijn. Het heeft wel een grote esthetische impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben al een poosje ook een winkel in Amsterdam: https://www.teufelaudio.nl/teufel-raumfeld-brandstore.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
LA-384 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:28:
Zo gauw je met Bose en Harman Kardon komt, is de algehele tendens dat het altijd beter kan voor het geld. Maar met een budget van €1000,- ben je altijd vrij beperkt in de mogelijkheden en kom je al snel op dergelijk "alles-in-1" sets uit.

Een merk om eens naar te kijken is Teufel. Daar gaan veel goede verhalen over rond. Je kunt ze volgens mij binnen 8 weken probleemloos retourneren (verkopen enkel zelf via hun site).

Anders kom je al snel in de tweedehands markt. Daar zijn veel pareltjes te vinden, maar je moet dan wel een beetje weten wat je zoekt.

Ook jij zal het verschil horen tussen een set van €1000,- en een van €5000,-. Die verschillen zullen namelijk groot zijn. Zeker als je de hierboven genoemde sets gaat vergelijken met een losse componenten set bestaande uit vloerstaanders. Dat verschil is dag en nacht en hoeft niet eens veel duurder te zijn. Het heeft wel een grote esthetische impact.
Bedankt voor je antwoord, van de audio markt heb ik totaal geen verstand. Het is mij wel duidelijk dat Harman Kardon en Bose een beetje aan de onderkant van de geluidssytemen vallen. Maar zit Teufel hier dan tussen in of zit Teufel hier dan weer net boven? Tweedehands is wel moeilijk, ik heb echt geen idee waar ik op moet letten.

Ik begrijp dat het systeem waar ik naar op zoek ben nog niet als een uitstekend geluidssysteem beschouwd kan worden. Maar ik vind het wel belangrijk om te weten dat ik er merkbaar op vooruit ga. Het is een beetje jammer dat Teufel redelijk onbekend is (ook wanneer ik verschillende sets google) vooral omdat mijn wederhelft het ook eens moet zijn met de aankoop.

De verschillende sets van Teufel heb ik even bekeken, maar het is mij niet helemaal duidelijk of ik beter zou kunnen gaan voor een set losse speakers met een AV-receiver, of een complete home cinema set. De DVD/Blue-Ray speler gebruik ik namelijk toch niet. Deze set speakers (met of zonder IMPAQ 8000 receiver) lijkt mij misschien wel iets: https://www.teufelaudio.n...-mk2-5.1-set-m-p9477.html. Maar het is voor mij moeilijk in te schatten of dit vergelijkbaar of beter zal presteren als de Harman Kardon HKTS 16?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
Harman Kardon en Bose teren zeer sterk op hun naam. Of het nog steeds zo is, weet ik niet zeker, maar enkele jaren geleden dacht men voornamelijk aan Bose als men aan een "goede home cinema" dacht.

Het probleem met Bose en Harman Kardon (en veel andere alles-in-1-sets) is dat ze zich beperken tot zeer kleine speakers. Deze kleine speakers produceren best een aardig geluid, maar ze kunnen met geen mogelijkheid op tegen boekenplank speakers of zuilspeakers. Alles heeft te maken met het formaat van de speaker drivers. In een kleine behuizing passen maar kleine drivers. Deze kunnen de hoge tonen wel aan, maar de lage tonen maar zeer beperkt. Daar moet de subwoofer inspringen, maar meestal op een punt waar deze niet voor geschikt is. Je oren kunnen de bron van geluid best goed lokaliseren, maar wanneer de frequentie laag genoeg is (ik dacht <120hz), niet meer. Idealiter springt de subwoofer dus pas onder dat punt in. Helaas zijn de kleine speakers niet goed in staat dergelijke lage frequenties te produceren, dus ligt het overgangspunt hoger dan 120hz. Je bent dan verplicht om de subwoofer dichtbij de front speakers te plaatsen, omdat je anders in bepaalde gevallen een geluid duidelijk uit de sub hoort komen, terwijl het eigenlijk uit de front speakers zou moeten komen. Helaas is de plek bij de front speakers zelden de juiste plek voor de lage tonen (de plaatsing van de subwoofer bepaald sterk de kwaliteit van de lage tonen). Je moet dus altijd concessies doen bij een dergelijke opstelling.

Als ik kijk naar de specificaties van de genoemde HK en Teufel set, dan lijken ze niet veel te ontlopen. Er kunnen wel verschillen zijn in prestaties, maar ik denk dat ze niet al te groot zijn.

Wat ik bedoel met Teufel die meer biedt voor het geld, zijn hun sets met boekenplank speakers.
Bijvoorbeeld de Ultima 20 biedt veel hogere kwaliteit. Het kost wel iets meer dan de hierboven genoemde sets, maar aanzienlijk minder dan de genoemde Bose-set. En ik verwacht dat het ook die set ruimschoots achter zich zal laten. Als vloerstaanders geen probleem zijn, heb je voor een gelijk bedrag als de ultima 20, ook de Ultima 40. Door het grotere formaat van de front speakers, zal deze weer wat meer in zijn mars hebben en met name bij stereo weergave de overhand hebben.

Wil je je echt beperken tot het kleine formaat van de Bose en Harman Kardon sets, dan zou je ook eens kunnen kijken naar sets van Sony, Philips, Pioneer, Onkyo, Magnat, etc. Bose en Harman Kardon zijn niet slecht, maar er zijn zeer zeker alternatieven die minder kosten voor gelijke prestaties. Je kunt alleen aan cijfertjes niet aflezen of speakers ook daadwerkelijk goed/beter klinken. Fabrikanten kunnen deze makkelijk manipuleren en als ze er niet bij schrijven hoe ze aan de cijfertjes komen, kun je er helemaal niets uit afleiden. De enige manier om een goede vergelijking te maken is om de sets te gaan beluisteren. Bij Teufel kan dat niet of moeilijk in een winkel. Ze verkopen hun sets alleen zelf, en ze schijnen 1 winkel te hebben in Amsterdam. Teufel heeft wel zeer ruime voorwaarden, zodat je ze nog tot 8 weken na aanschaf kosteloos kunt terugsturen. Hoewel minder praktisch is er geen betere luisteromgeving dan thuis op de bank.

Ik moet wel toegeven dat je puur met film en series nog aardig wegkomt met het kleinere formaat speakers. De grotere maat heeft ook hier zeker een meerwaarde, maar komt pas echt tot zijn recht bij muziek. Het is voor jullie de vraag hoe belangrijk je het geluid vindt tov het esthetische aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
LA-384 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:33:
Harman Kardon en Bose teren zeer sterk op hun naam. Of het nog steeds zo is, weet ik niet zeker, maar enkele jaren geleden dacht men voornamelijk aan Bose als men aan een "goede home cinema" dacht.

Het probleem met Bose en Harman Kardon (en veel andere alles-in-1-sets) is dat ze zich beperken tot zeer kleine speakers. Deze kleine speakers produceren best een aardig geluid, maar ze kunnen met geen mogelijkheid op tegen boekenplank speakers of zuilspeakers. Alles heeft te maken met het formaat van de speaker drivers. In een kleine behuizing passen maar kleine drivers. Deze kunnen de hoge tonen wel aan, maar de lage tonen maar zeer beperkt. Daar moet de subwoofer inspringen, maar meestal op een punt waar deze niet voor geschikt is. Je oren kunnen de bron van geluid best goed lokaliseren, maar wanneer de frequentie laag genoeg is (ik dacht <120hz), niet meer. Idealiter springt de subwoofer dus pas onder dat punt in. Helaas zijn de kleine speakers niet goed in staat dergelijke lage frequenties te produceren, dus ligt het overgangspunt hoger dan 120hz. Je bent dan verplicht om de subwoofer dichtbij de front speakers te plaatsen, omdat je anders in bepaalde gevallen een geluid duidelijk uit de sub hoort komen, terwijl het eigenlijk uit de front speakers zou moeten komen. Helaas is de plek bij de front speakers zelden de juiste plek voor de lage tonen (de plaatsing van de subwoofer bepaald sterk de kwaliteit van de lage tonen). Je moet dus altijd concessies doen bij een dergelijke opstelling.

Als ik kijk naar de specificaties van de genoemde HK en Teufel set, dan lijken ze niet veel te ontlopen. Er kunnen wel verschillen zijn in prestaties, maar ik denk dat ze niet al te groot zijn.

Wat ik bedoel met Teufel die meer biedt voor het geld, zijn hun sets met boekenplank speakers.
Bijvoorbeeld de Ultima 20 biedt veel hogere kwaliteit. Het kost wel iets meer dan de hierboven genoemde sets, maar aanzienlijk minder dan de genoemde Bose-set. En ik verwacht dat het ook die set ruimschoots achter zich zal laten. Als vloerstaanders geen probleem zijn, heb je voor een gelijk bedrag als de ultima 20, ook de Ultima 40. Door het grotere formaat van de front speakers, zal deze weer wat meer in zijn mars hebben en met name bij stereo weergave de overhand hebben.

Wil je je echt beperken tot het kleine formaat van de Bose en Harman Kardon sets, dan zou je ook eens kunnen kijken naar sets van Sony, Philips, Pioneer, Onkyo, Magnat, etc. Bose en Harman Kardon zijn niet slecht, maar er zijn zeer zeker alternatieven die minder kosten voor gelijke prestaties. Je kunt alleen aan cijfertjes niet aflezen of speakers ook daadwerkelijk goed/beter klinken. Fabrikanten kunnen deze makkelijk manipuleren en als ze er niet bij schrijven hoe ze aan de cijfertjes komen, kun je er helemaal niets uit afleiden. De enige manier om een goede vergelijking te maken is om de sets te gaan beluisteren. Bij Teufel kan dat niet of moeilijk in een winkel. Ze verkopen hun sets alleen zelf, en ze schijnen 1 winkel te hebben in Amsterdam. Teufel heeft wel zeer ruime voorwaarden, zodat je ze nog tot 8 weken na aanschaf kosteloos kunt terugsturen. Hoewel minder praktisch is er geen betere luisteromgeving dan thuis op de bank.

Ik moet wel toegeven dat je puur met film en series nog aardig wegkomt met het kleinere formaat speakers. De grotere maat heeft ook hier zeker een meerwaarde, maar komt pas echt tot zijn recht bij muziek. Het is voor jullie de vraag hoe belangrijk je het geluid vindt tov het esthetische aspect.
Wederom bedankt voor je heldere en uitgebreide toelichting (en proficiat met je verjaardag).

Als ik het even simpel samenvat voor onze situatie, komt het dan helaas neer op het esthetische aspect. Zelf vind ik vloerstaanders erg mooi, helaas mijn wederhelft helemaal niet (tenzij we een groter huis zouden hebben zodat de ruimte iets beter opgevuld zou worden, maar goed dan zijn we een aantal jaren verder).

Ik heb er uiteraard nog wel eens goed over kunnen denken en ik kwam uit bij de volgende set:
- Teufel LT 4 "5.1-SET M"
- Harman Kardon AVR 171S

Dit is eigenlijk de max kwa grote die toegestaan wordt :+ .
Zou dit een goede combinatie zijn, of zou ik beter een andere AV receiver kunnen nemen?
Of verschillen deze speakers zo weinig van de voorgaande sets dat het eigenlijk niet uitmaakt welke van de drie voorgestelde combinaties ik zou nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pluisie schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 01:04:
Als ik het even simpel samenvat voor onze situatie, komt het dan helaas neer op het esthetische aspect. Zelf vind ik vloerstaanders erg mooi, helaas mijn wederhelft helemaal niet (tenzij we een groter huis zouden hebben zodat de ruimte iets beter opgevuld zou worden, maar goed dan zijn we een aantal jaren verder).
Eerlijk gezegd zou ik niet zo snel zwichten voor deze lieflijke maar vrouwelijke 'terreur'.
Gelukkig heb ik daar met de huidige baas nooit last van gehad, buitengewoon sportief dus. _/-\o_

Wel heb ik haar jarenlang weten mee te sleuren op onderhoudende luistersessies die zij steeds leuker begon te vinden en nadat ook zij overtuigd was geraakt van zowel de kwaliteit als de grootte van de toenmalige legendarische Apogees, viel daarna alles reuze mee dat kleiner was qua formaat. :+

Neem de dame dus vooral eens mee voor een paar goedverzorgde luisterafspraken, het brein blijkt volkomen terecht eerder te kiezen voor wat het zelf als "beter" heeft vastgesteld.
Zet zo'n mager audiosetje eens naaast een stel aardige vloerstaanders en ook haar oren zouden overtuigd moeten raken. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2017 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:38
Grappig dat je met HK aan komt. Ik ben er zelf allerminst kapot van. Maat van me had een set, klonk "bonkig" en weinig geraffineerd. Ook de duurzaamheid liet te wensen over...
Ikzelf zou eerder naar een Denon of Onkyo versterker gaan. Waarom kan ik niet echt zeggen, maar dat is meer gevoel.
Als je serieus naar Teufel neigt, kan het lonen om online naar kortingscodes te zoeken. Scheelt je zo €50,- wat toch mooi meegenomen is. Ik heb in Berlijn de winkel van Teufel/Raumfeld gezien. Supermooi en ben specifiek naar de Ultima 40 set gaan kijken. Klonk fantastisch, maar moeders de vrouw blokkeert de wens... |:(
Succes met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
Het is wel redelijk eenvoudig om de wens van vrouwlief buiten perspectief te laten. Maar de set moet ook in de woonkamer passen, niet alleen kwa afmetingen. Op dit moment hebben wij eigenlijk gewoon te weinig ruimte om zo'n grote set niet oversized over te laten komen (met ons interieur). Hierover mag men natuurlijk van mening verschillen.

De keuze voor de "Teufel LT 4 M" is praktisch al gemaakt, het lijkt mij een redelijk goede set voor de prijs en ook lief voor het oog.

De keuze voor de AV receiver is wat lastiger, verschillen zijn voor mij zelf praktisch onmogelijk om te overzien. Daarnaast ben ik wel teleurgesteld als ik in de appstore van zowel Android als IOS zoek naar de recensies over de beschikbare apps, enkel Yamaha komt hier nog redelijk positief uit maar alle andere merken (HK, Onkyo, Denon en Pioneer) komen er niet goed vanaf. Nou is een app natuurlijk niet leidend voor de aankoop, maar toch voor mij van enige meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pluisie schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 01:17:
Het is wel redelijk eenvoudig om de wens van vrouwlief buiten perspectief te laten. Maar de set moet ook in de woonkamer passen, niet alleen kwa afmetingen. Op dit moment hebben wij eigenlijk gewoon te weinig ruimte om zo'n grote set niet oversized over te laten komen (met ons interieur). Hierover mag men natuurlijk van mening verschillen.
Nee hoor daar bestaat volgens mij geen verschil van mening over, je bent je eigen baas over je eigen interieur.
De wens van vrouwlief buiten het perspectief laten is niet direct aan te bevelen, het kan wel de opmaat zijn voor een "verdere verkenning". :+
De keuze voor de "Teufel LT 4 M" is praktisch al gemaakt, het lijkt mij een redelijk goede set voor de prijs en ook lief voor het oog.
De Teufel Brandstore zit in Amsterdam, als deze set daar ook staat opgesteld dan zul je een luisterafspraak kunnen maken vermoed ik.
Het gaat tenslotte wel om duizend piek en ik zou voor dit geld wel iets meer willen zien en horen. ;)
De keuze voor de AV receiver is wat lastiger, verschillen zijn voor mij zelf praktisch onmogelijk om te overzien. Daarnaast ben ik wel teleurgesteld als ik in de appstore van zowel Android als IOS zoek naar de recensies over de beschikbare apps, enkel Yamaha komt hier nog redelijk positief uit maar alle andere merken (HK, Onkyo, Denon en Pioneer) komen er niet goed vanaf. Nou is een app natuurlijk niet leidend voor de aankoop, maar toch voor mij van enige meerwaarde.
Gezien alle troubles met Onkyo HDMI boards en de algehele krakkemikkigheid van dit merk de afgelopen jaren zou ik Onkyo van de shortlist schrappen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
Ik kan je persoonlijk tevens van harte de teufel cubycon aanbevelen.
Deze is nu flink in de aanbieding van 1299 voor 799.
Ja, het zijn kleine speakers, maar in mijn optiek met een zeer goed geluid.
Voor 799 euro ga je (mijn optiek) geen betere satellieten speakersysteem krijgen, echter blijft het een statteliet systeem waardoor de sub ook het mid-laag zal doen.

Deze speakers heb ik bij een bekende aangesloten op een Denon AVR-X1200W.
De Denon is voorzien van nagenoeg alle noodzakelijke aansluitingen alsmede diverse streamings mogelijkheden. Was destijds ook flink in de aanbieding wat het opnieuw de perfecte prijs/prestatie verhouding maakte. Na lang zoeken/testen was dit destijds de beste satelliet systeem voor het budget wat we hadden en de vrouw ging er mee akkoord ;-)

Wellicht kun je ook nog is naar de 5.1 set van de ultima 20 kijken.
De speakers gaan zelf tot 70hz. i.p.v. de 130hz wat de LT-4 doet.
De boekenplank speakers kun je vervolgens op stands zetten waardoor ze nog steeds minder impulsief ogen dan volwaardige vloerstaanders.

https://www.teufelaudio.n...round-5.1-set-p15923.html
zie ACCESSOIRES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Wederom bedankt voor je heldere en uitgebreide toelichting (en proficiat met je verjaardag).
Thanks nog. Jij ook! :+

Ik heb er uiteraard nog wel eens goed over kunnen denken en ik kwam uit bij de volgende set:
- Teufel LT 4 "5.1-SET M"
- Harman Kardon AVR 171S

Zou dit een goede combinatie zijn, of zou ik beter een andere AV receiver kunnen nemen?
Of verschillen deze speakers zo weinig van de voorgaande sets dat het eigenlijk niet uitmaakt welke van de drie voorgestelde combinaties ik zou nemen?
Het zal wel niet alleen om de hoogte gaan, maar weet dat deze "zuilspeakers" satellietspeakers op hoge voet qua hoogte gelijk zijn aan vloerstaanders. Wat betreft receiver kijk je eigenlijk alleen maar naar de benodigde aansluitingen en mogelijkheden. De prestaties zullen elkaar (vermoed ik) niet gek veel ontlopen, althans de limieten zoekt men zelden op in de woonkamer. Persoonlijk vind ik de genoemde HK receiver wat karig qua aansluitingen in vergelijking tot de prijs. Je hebt een gelijkgeprijsde Denon met meer aansluitmogelijkheden. De vraag is dan of je het nodig hebt en of het esthetisch net zo mooi is.

Het is lastig te zeggen of deze speakers anders presteren dan de voorgaande speakers. Zeker Bose blinkt uit in de karige info. Zelfs in de handleiding wordt niets meer genoemd dan op de website. Die zou ik persoonlijk direct links laten liggen. HK en Teufel verschillen qua specificaties niet zoveel van elkaar, althans niet qua mogelijke formaat drivers. Echter als HK met hun speakers dezelfde prijs/kwaliteit/kwantiteit levert dan met hun receivers, zou ik sowieso voor Teufel gaan. Je zou in de winkel eens kunnen gaan luisteren naar de HK set. Vervolgens koop je de Teufel set en als deze niet bevalt, kun je alsnog voor de HK set gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
Uiteindelijk heb ik de Cubycon Impaq besteld. Ik besef mij nu goed dat dit misschien niet de meeste bang-for-the-buck is, maar het totale plaatje heeft mij over de streep gehaald. Deze set ga ik gewoon even lekker testen, mocht blijken dat het toch niet is gaat hij gewoon weer terug.

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie input, advies en mening! Ik weet nu in de toekomst beter waar ik op moet letten en zonder jullie hulp was ik nooit bij Teufel uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:37
Mijn vrouw is uiteindelijk ook gewend aan m'n 2 x Infinity Delta 70's en 2 x Infinity Delta 30's. De kleinste is ruim een meter hoog :+

Heb er een plant op gezet en ze zag dat het goed was :D

Alvast veel plezier met je aankoop!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:38
Pluisie schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:41:
Uiteindelijk heb ik de Cubycon Impaq besteld. Ik besef mij nu goed dat dit misschien niet de meeste bang-for-the-buck is, maar het totale plaatje heeft mij over de streep gehaald. Deze set ga ik gewoon even lekker testen, mocht blijken dat het toch niet is gaat hij gewoon weer terug.

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie input, advies en mening! Ik weet nu in de toekomst beter waar ik op moet letten en zonder jullie hulp was ik nooit bij Teufel uitgekomen.
Het zou top zijn als je hiervan een review op Tweakers wilt plaatsen. Er zijn van Teufel weinig reviews hier en het helpt andere mensen vaak een bepaalde richting in!
Veel plezier ermee!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pluisie
BvZwolle schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:44:
[...]

Het zou top zijn als je hiervan een review op Tweakers wilt plaatsen. Er zijn van Teufel weinig reviews hier en het helpt andere mensen vaak een bepaalde richting in!
Veel plezier ermee!!!
Ik zal binnenkort mijn best doen om hier een review over te schrijven, het is nu even druk met studie en werk. Komende maanden zal ik wat meer tijd over hebben.

Wij hebben al wel gemerkt dat het toch wel jammer is dat er geen app beschikbaar is om de IMPAQ 8000 aan te sturen en je hierdoor bijvoorbeeld Spotify enkel via bluetooth kan laten draaien. Dat valt toch wel een beetje tegen aangezien de IMPAQ 8000 los € 999,- kost en hij wel te verbinden is met het netwerk. Een extra Raumfeld Connector erbij kopen vind ik ook zonde (weer een extra kastje + kabeltjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
Pluisie schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 00:37:
[...]

Ik zal binnenkort mijn best doen om hier een review over te schrijven, het is nu even druk met studie en werk. Komende maanden zal ik wat meer tijd over hebben.

Wij hebben al wel gemerkt dat het toch wel jammer is dat er geen app beschikbaar is om de IMPAQ 8000 aan te sturen en je hierdoor bijvoorbeeld Spotify enkel via bluetooth kan laten draaien. Dat valt toch wel een beetje tegen aangezien de IMPAQ 8000 los € 999,- kost en hij wel te verbinden is met het netwerk. Een extra Raumfeld Connector erbij kopen vind ik ook zonde (weer een extra kastje + kabeltjes).
Dat is ook de reden waarom ik voor een bekende van mij een losse Denon receiver met de standaard cubycon heb gekozen!
Pagina: 1