WiFi valt geregeld weg. Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-07 09:43
Mijn vraag
Bij ons thuis valt de WiFi regelmatig weg. Dit is steeds erger aan het worden. Het modem is een Cisco EPC3928. We hebben deze erin gekregen van Ziggo. We hebben een 150mbit abonnement. Maar mijn vraag luidt dus hoe we dit op kunnen lossen. We hebben al veel geprobeerd en met Ziggo service gebeld. Nog niks geholpen. Als iemand hier een mogelijke oplossing voor weet, alvast bedankt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
3 Asus laptops, 2 Packard Bell laptops. PS4 Pro, Panasonic 4k, Sony full HD, PS3, 3 telefoons en een tablet.

Als het aankomt op de router dus een Cisco EPC3928. En een 150mbit abonnement bij Ziggo.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Router aan/uit, reset van router, Ziggo bellen voor telefonisch hulp, kabeltje er tussen speed test gedaan meerdere keren.

Speedtest resultaten over WiFi:
Zondag 8 januari 2017: 3~17~40 (lol)
Zaterdag 7 januari 2017: 40
Vrijdag: 1.5~30~44 en met kabel 95.
WiFi valt om de paar minuten uit.

5ghz wou niet, laptops geen support voor. Van 20mhz naar 40. Geen effect tot zover.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:58

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Kan je de log van de cisco hier plakken tussen code-tags.

Zo:
code:
1
2
3
[code]
Plak hier de volledige log.
[/code]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er al jaren een "echte" router achter hangen. Laat deze in bridge mode zetten en hang er een fatsoenlijke router achter. Ik heb een Synology en heb door het hele huis volle mep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
De log van de snelheden bedoel je neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 22:13
Bespaar je alle ellende en koop gewoon een losse AP (bij voorkeur een managed versie die kun je uitbreiden ) en je probleem is opgelost.

Ziggo is een kabel provider geen wifi provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Gewoon Ziggo bellen en zeggen dat je het zat bent. (beetje blijven volhouden) Sinds ze mijn Technicolor modem hebben vervangen door hun nieuwe modem (de zgn. Zonnect Box) zijn mijn Wifi problemen zo goed als opgelost.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

gameguy12 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:00:
De log van de snelheden bedoel je neem ik aan?
Nee, de verbinding (docsis) logs.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:59

flexje

got-father

Beste oplossing is om je modem in bridge modus te zetten met een eigen router erachter

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:50
flexje schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:14:
Beste oplossing is om je modem in bridge modus te zetten met een eigen router erachter
Hoezo is dat de beste oplossing ? je kan het ook prima met de Ziggo box doen en een losse accesspoints van bijvoorbeeld ubiquiti er aan hangen.

TS: hoeveel devices zijn er constant verbonden met WiFi ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:05
Zelf had ik ook af en toe vage dropouts met mijn Ubee Ziggo modem.

Tijdje geleden het "Ziggo extra Wifi punt" gekocht, originele firmware erop gezet. Ubee in Bridge laten zetten, en nu de TP-Link in gebruik als router. Werkt prima.
Zie:Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7

Toen ik belde om mijn Ubee in bridge te laten zetten, kreeg ik wel de vraag of ik van plan was om het onlangs geleverde ziggo extra wifi punt er direct achter wilde gaan hangen. Uiteraard met een volmondig "nee" beantwoord. (Out of the box is dat ding daar niet geschikt voor, dus goede vraag van Ziggo).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
T.kreeftmijer ik zal zometeen even kijken.

Metalfream ik zal t even proberen haha, hopelijk werkt t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan proberen in de modem de beacon interval aan te passen.
In apparaatbeheer op je laptop kun je de agressiviteit bij roamen verlagen en controleren of de verzend-energie op maximaal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Gewoon even zeuren op Facebook of de webcare dat je een Connectbox wil van Ziggo. Sturen ze zonder moeite op. Die dingen zijn behoorlijk stabiel en hebben best goede WiFi. Dit heb ik al voor vele kennissen geregeld die ook klaagden over slechte WiFi van de Ubee's/Cisco's/technicolor's van Ziggo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan kijken welk channel je wifi nu gebruikt. Als er veel AP's in de buurt zijn en ze gebruiken dezelfde of gedeeltelijk overlappende frequenties, dan wil de verbinding ook nog wel eens minder zijn. Er zijn tools om te kijken welk channel je nu gebruikt, en welke er in de buurt actief zijn.
http://www.howtogeek.com/...-on-any-operating-system/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MsG schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:23:
Gewoon even zeuren op Facebook of de webcare dat je een Connectbox wil van Ziggo. Sturen ze zonder moeite op. Die dingen zijn behoorlijk stabiel en hebben best goede WiFi. Dit heb ik al voor vele kennissen geregeld die ook klaagden over slechte WiFi van de Ubee's/Cisco's/technicolor's van Ziggo.
Ook maar eens doen, zowel bij m'n moeder als schoonouders is er last van korte wifionderbrekingen met een Ubee. Bridge en andere router willen ze niet want anders geen WifiSpots meer buitenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16
Wifi drops is een oud en veel voorkomend probleem met (vooral) de Cisco en Ubee wifi-router/modems van Ziggo.
Ik heb er sinds de vervanging door een Technicolor 7210 geen last meer van.
Dus aandringen op nieuw modem bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:00
Wat verschillende mensen al aangegven heb ik thuis ook gedaan, zet er een andere router bij.

Ik had met de 3938 soms al problemen als ik naast de router stond. Ik moest meerdere keren per dag de wifi op mijn telefoon even stop en weer starten om een internet verbinding werkend te krijgen. De Cisco af en toe een schop geven hielp ook nog wel eens.

Sinds ik de Asus AC68 achter het ziggo modem heb hangen heb ik helemaal geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:13:
[...]

Nee, de verbinding (docsis) logs.
ik kan er niet achterkomen hoe ik zo'n docsis log maak. zou je het wellicht uit leggen kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

gameguy12 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:06:
[...]

ik kan er niet achterkomen hoe ik zo'n docsis log maak. zou je het wellicht uit leggen kunnen?
Die maak je niet, maar die maakt het apparaat.

Bij mijn oude technicolour was onder een tabje in het menu een log veld. Ik weet dat niet bij al hun apparaten een log zichtbaar was.

Du mijn advies:

Ga bellen en vraag of ze de log kunnen openen en bekijken. Misschien kunnen ze hem naar je mailen?

Gewoon doorzeuren totdat je je zin krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gameguy12 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:53:
[...]

Speedtest resultaten over WiFi:
Zondag 8 januari 2017: 3~17~40 (lol)
Zaterdag 7 januari 2017: 40
Vrijdag: 1.5~30~44 en met kabel 95.
Dan heeft de modem prima DOCIS-verbinding. Logs daarvan zijn totaal niet relevant voor je probleem.
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:21:
[...]

Die maak je niet, maar die maakt het apparaat.

Bij mijn oude technicolour was onder een tabje in het menu een log veld. Ik weet dat niet bij al hun apparaten een log zichtbaar was.

Du mijn advies:

Ga bellen en vraag of ze de log kunnen openen en bekijken. Misschien kunnen ze hem naar je mailen?

Gewoon doorzeuren totdat je je zin krijgt.
Dat heeft alleen zin als het iets met je probleem te maken heeft. En dat is hier aantoonbaar (zie m'n eerste quote) niet het geval. Doordrammen om je zin te krijgen voor iets onzinnigs is alleen tijfsverspilling :z
gameguy12 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:53:[...]

WiFi valt om de paar minuten uit.

5ghz wou niet, laptops geen support voor. Van 20mhz naar 40. Geen effect tot zover.
Wacht, je hebt daar 5 laptops, 3 telefoons en een tablet. En geeneen daarvan ondersteunt 5GHz? 8)7

Je probleem is vrijwel zeker drukte in de 2.4GHz-band. Met zoveel eigen apparaten kan dat best binnenhuis bij jou zijn, maar kan evengoed ergens een draadloze deurbel of iets anders de boel verprutst.

Allereerst bevestigen of dit klopt: kijk nog eens of een van al die devices 5GHz ondersteunt. Zo ja, laat dat apparaat daarmee verbinden en kijk of dat wel stabiel is. Of leen een enigszins recent apparaat van een bezoeker. Ik vermoed sterk van wel.

Als dat zo is, stappenplan:

1) alles wat bedraad aangesloten kan worden, bedraad aansluiten. Vaste apparaten als TV's en game consoles horen gewoon bedraad aangesloten te wordne.
2) alles wat 5GHz kan, op 5GHz laten verbinden.
3) alles wat 2.4GHz kan maar mogelijk naar 5GHz geupgrade kan worden (de laptops...) upgraden naar 5GHz-capable NICs.
4) je 2.4GHz settings voor overige verouderde/low-end schroot optimaliseren voor stabiliteit. Dus absoluut GEEN 40MHz, short guard intervals uitzetten en kijken of het probleem op alledrie de standaardkanalen (1, 6 , 11) aanwezig is of dat eentje beter werkt.
5) mocht na bovenstaande 5GHz-dekking op sommige plekken onvoldoende zijn, neem een tweede AP (die van KPN en Ziggo zijn prima) en plaats die waar signaal ontbreekt (bijv boven).

Andere router is hoegenaamd niet nodig: bedraad werkt alles prima, dus routerfunctie is in orde. Ander AP voor 2.4GHz kan overwogen worden, maar anno 2017 is alles in 2.4GHz laten werken vragen om problemen. WiFi is een gedeeld medium, iedereen mag er gebruik van maken - en doet dat doorgaans ook. Met een high-end 2.4GHz AP (contradictio in terminis...) kun je misschien wel paar dB ontvangst winnen, maar dat gaat verstoring niet magisch laten verdwijnen.

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 09-01-2017 16:34 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
dion_b

ik heb gekeken. 1 telefoon 1 tv en de ps4 werken erop. Oude meuk hebben we niet veel. de 2 hoofd-laptops zijn asus laptops met de 1 broadwell de anders skylake. Daarnaast 3 oude meuk laptop dan weer wel maar die worden weinig tot niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

dion_b schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:31:
[...]

Dan heeft de modem prima DOCIS-verbinding. Logs daarvan zijn totaal niet relevant voor je probleem.

[...]

Dat heeft alleen zin als het iets met je probleem te maken heeft. En dat is hier aantoonbaar (zie m'n eerste quote) niet het geval. Doordrammen om je zin te krijgen voor iets onzinnigs is alleen tijfsverspilling :z
Ik vroeg er alleen naar om te kijken of er op een moment opeens een bepaalde afwijking in zit. Dan lijkt het normaal, tot een moment van een afwijking (het moment dat er een probleem met de verbinding is). Bij mij waren het timeout meldingen, een nieuwe splitter verhielp het probleem.
gameguy12 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:39:
dion_b

ik heb gekeken. 1 telefoon 1 tv en de ps4 werken erop. Oude meuk hebben we niet veel. de 2 hoofd-laptops zijn asus laptops met de 1 broadwell de anders skylake. Daarnaast 3 oude meuk laptop dan weer wel maar die worden weinig tot niet gebruikt.
Ik verwacht eigenlijk ook dat het in de 2.4Ghz wifi zit. Heb je op het moment van een storing wel op betraden apparaten internet?

De processor serie heeft niets te maken met wifi. Kijk daarvoor in apparaat beheer welke wifi adapter erin zit. Kijk dan bij de fabrikant of deze 5Ghz ondersteund.

[ Voor 44% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 09-01-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:02
dion_b

Maar die tv en ps4 even een draadje geven ipv wifi zou wellicht al schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
deze neem ik aan? er stonden nog 4 andere dingen met Bluetooth Enzo.

qualcom Atheros arx956x

[ Voor 118% gewijzigd door gameguy12 op 09-01-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dion_b

ik heb gekeken. 1 telefoon 1 tv en de ps4 werken erop.
OK. Hebben die een stabiele verbinding als je ze op 5GHz laat werken :?
Oude meuk hebben we niet veel. de 2 hoofd-laptops zijn asus laptops met de 1 broadwell de anders skylake. Daarnaast 3 oude meuk laptop dan weer wel maar die worden weinig tot niet gebruikt.
gameguy12 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:47:
deze neem ik aan? er stonden nog 4 andere dingen met Bluetooth Enzo.

qualcom Atheros arx956x
QCA9565
(Aphrodite) PCIe bgn 1x1:1 NFA335 [4]
WB335 [5]
(AR5B9565) 2012-05-29
Dat is dus een bijna vijf jaar oude WiFi-adapter, en zelfs voor 2012 begrippen is dit ultiem low-end (1x1:1 SiSo, geen 5GHz support).

Vraag me af hoe je het voor elkaar krijgt om Broadwell en Skylake laptops te kopen met zulke brakke meuk erin, maar het is duidelijk dat ze a) geen 5GHz ondersteunen en b) zelfs voor 2.4GHz slechte performance en ontvangstgevoeligheid hebben. Een andere NIC zou ook voor 2.4GHz verbetering brengen, nog los van 5GHz-support. Dit is bijna equivalent van een autoradio met cassettebandjes in een nieuwe Audi ;')

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
dion_b

de ps4 werkt 50/50 evenals de TV. de router staat mogelijk te ver weg de telefoon die dat dan nog net kon die doet t dan wel goed maar die heeft zeg maar problemen met de Chromecast dan.

dat er een wifi adapter inzit die 5 jaar oud is verbaas ik mijzelf ook wel over. Mijn vader heeft een andere weet niet zo gauw welke, maar ik ga er vanuit dat t net zon slegte is als mijnte aangezien hij een iets oudere laptop heeft. rare zaak bij asus. 770 euro aan een laptop krijg je dat :/ en TN scherm trouwens. dus tsja wat zijn dan de oplossingen? ik zal even een speedtest doen tussen mijne en de oudste laptop die ik zo gauw weet dan kom ik dr wel achter denk ik of de wifi chip echt 100% meuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
speedtest gedaan.

mijn nieuwe laptop kreeg: ping: 9 ms, download van 24.46mbps en een upload van 13.61mpbs

mijn oudste laptop kreeg: ping: 20ms, download van 66.32mbps en een upload van 14.47mbps

mijn oudste had ik 2x getest om zeker te zijn, mijn nieuwe 10 keer maar werd der niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gameguy12 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:07:
dion_b

de ps4 werkt 50/50 evenals de TV. de router staat mogelijk te ver weg de telefoon die dat dan nog net kon die doet t dan wel goed maar die heeft zeg maar problemen met de Chromecast dan.
Oftewel 5GHz is stabiel maar je hebt mogelijk extra AP nodig. Bevestigt mijn vermoeden.
dat er een wifi adapter inzit die 5 jaar oud is verbaas ik mijzelf ook wel over. Mijn vader heeft een andere weet niet zo gauw welke, maar ik ga er vanuit dat t net zon slegte is als mijnte aangezien hij een iets oudere laptop heeft. rare zaak bij asus. 770 euro aan een laptop krijg je dat :/ en TN scherm trouwens. dus tsja wat zijn dan de oplossingen?
TN scherm kan ik je niet bij helpen die laptop klinkt als een behoorlijke miskoop :X - voor minder geld dan dat heb je van Asus zelf nota bene een Zenbook UX305 met zowel IPS scherm als degelijke 2x2 MiMo WiFi-ac, maar netwerkadapter is niet zo moeilijk:
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Helpt de vermoedelijk brakke antennes niet, maar geeft je 5GHz-support en 2x2 MiMo (en WiFi-ac, maar dat ondersteunt die modemrouter weer niet, dus niet zo relevant hier).
ik zal even een speedtest doen tussen mijne en de oudste laptop die ik zo gauw weet dan kom ik dr wel achter denk ik of de wifi chip echt 100% meuk is.
gameguy12 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:32:
speedtest gedaan.

mijn nieuwe laptop kreeg: ping: 9 ms, download van 24.46mbps en een upload van 13.61mpbs

mijn oudste laptop kreeg: ping: 20ms, download van 66.32mbps en een upload van 14.47mbps

mijn oudste had ik 2x getest om zeker te zijn, mijn nieuwe 10 keer maar werd der niet beter op.
Je meldt niet welke chip in je oude zit, maar op basis hiervan kan ik zeggen dat het 2x2 MiMo ondersteunt waar de nieuwe maar 1x1 doet. Dat levert nagenoeg exact dubbele snelheid op. Daarnaast zijn twee antennes gevoeliger dan een enkele, en kan het zijn dat de oudere gewoon betere antennes heeft. Oftewel die is waarschijnlijk verouderd maar verder een goed ontwerp. En de nieuwe is helaas zowel qua ontwerp als implementatie 100% meuk ja.

Trouwens, meerdere keren achter elkaar posten is niet echt de bedoeling. Het is een stuk overzichtelijker als je gewoon nieuwe info in je originele post te zetten als niemand anders intussen gereageerd heeft ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
dion_b mijn garantie vervalt toch s ik de WiFi chip vervang?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fTGAFFZCZD7dqdgmHUwJDYpv/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bOapmnHA0zfmhKPyYhage6rF/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door gameguy12 op 09-01-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gameguy12 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:33:
dion_b mijn garantie vervalt toch s ik de WiFi chip vervang?

[afbeelding]

[afbeelding]
Onzin.

Enige wat al die 'garantie'-stickers juridisch betekenen is dat je het recht verliest om te klagen over verkeerde/ontbrekende componenten in je systeem als je kast open geweest is. In dit geval kloppen de componenten en is dat juist het probleem :z

Buiten dat heb je gewoon garantie erover en ligt de bewijslast binnen garantietermijn bij de leverancier om aan te tonen dat evt storingen door jou veroorzaakt zijn. Als je de boel gruwelijk mishandelt kun je idd wel fluiten naar garantie, maar als je het netjes doet is er niets aan de hand.

Sowieso, je gaat geen chips vervangen (dat was in de jaren '80 nog haalbaar, met moderne BGA-chips kun je het vergeten), maar gewoon een module met een (mini)PCI-Express connector. Dat is niet anders dan bij een desktopsysteem een kaart inprikken/vervangen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1