Medion Eraser p6679, fan geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Inmiddels 4 dagen in het bezit van de Medion Eraser p6679, waar sinds vandaag constant de fan van draait(geluid maakt). Wellicht kent iemand dit probleem en de oplossing?

In het begin hoorde ik de fan totaal niet bij het surfen en tekstverwerken, alleen tijdens het spelen van LOL of Heartstone. Nu hoor ik dus al direct na het opstarten de fan meedraaien, aangezien dit eerst niet zo was vraag ik me af of er door de windows of nvidia update een interne instelling is veranderd.

Mocht iemand dit probleem herkennen of een mogelijke oplossing weten, dan hoor ik dit graag.
Ik ga nu proberen om met systeemherstel of dergelijk een oplossing kan vinden.

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk of de CPU niet gewoon constant bezig is. Een CPU die hard werkt zorgt voor veel hitte dus een harder draaiende fan. Controleer de CPU temps ook eens. Verder kijk eens in de UEFI naar de instelling van de fan.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 08-01-2017 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Hoe gebruik je de laptop?
Toch wel op een tafel of harde ondergrond neem ik aan.

Ik zie vaak genoeg mensen die de laptop op dekbed of bank oid gebruiken.
Aan de onderkant van de laptop moet wel iets van ruimte overblijven om te kunnen koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik heb dezelfde laptop met hetzelfde probleem. Ondanks dat de temperatuur van de CPU rond de 20°C schommelt (volgens Speedfan 15°C momenteel) maakt de fan veel lawaai. Ook is er amper belasting van de CPU.

Een oplossing heb ik niet maar je bent dus niet de enige. Ik weet niet wat de temperatuur van jouw CPU is?

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Niet online
Ik heb de laptop op een (houten en schoon) bureau staan, gebruik het nooit op schoot of dergelijk vanwege de koeling.
In de prestatie meter (taakbeheer) verbruikt de laptop momenteel 1% processor capaciteit.2% ssd met een cpu temp van 20 graden.

Ik heb ook meerdere berichten gevonden over fan geluid bij deze laptop, maar het vreemde vind ik dus dat deze eerst geen geluid maakte en na updates wel.

@Thorchy, hoelang heb je de laptop al en was die bij jou eerst ook stil?

Ik ben de laptop nu terug aan het zetten naar fabrieksinstellingen om te kijken of dit iets oplost. Zal hierna in het bios gaan kijken of daar nog iets in te regelen valt.

[ Voor 14% gewijzigd door Juok op 08-01-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde laptop met hetzelfde probleem. Heb geen clean install gedaan, maar wel even in BIOS gekeken. Heb helaas niets kunnen vinden.

De temperatuur/processor gebruik is minimaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
Juok schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:11:
Ik heb de laptop op een (houten en schoon) bureau staan, gebruik het nooit op schoot of dergelijk vanwege de koeling.
In de prestatie meter (taakbeheer) verbruikt de laptop momenteel 1% processor capaciteit.2% ssd met een cpu temp van 20 graden.

Ik heb ook meerdere berichten gevonden over fan geluid bij deze laptop, maar het vreemde vind ik dus dat deze eerst geen geluid maakte en na updates wel.

@Thorchy, hoelang heb je de laptop al en was die bij jou eerst ook stil?

Ik ben de laptop nu terug aan het zetten naar fabrieksinstellingen om te kijken of dit iets oplost. Zal hierna in het bios gaan kijken of daar nog iets in te regelen valt.
Bij mij maakt hij al lawaai vanaf dag 1 en ik heb hem nu 2 weken. Ik ging er eerst vanuit dat dit te maken had met belasting vanwege het installeren van alle nodige software. Ik heb ook nog getwijfeld of ik hem zou terugsturen of niet maar uiteindelijk toch niet gedaan.

Ik kan mij niet meer herinneren of hij al onmiddelijk veel lawaai maakte of niet, het viel mij pas op tegen de avond.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laptop sinds vrijdag en het viel mij direct op bij het opstarten. Wanneer ik wil inloggen in Windows, dan begint de fan te draaien. Het is niet super hard, maar wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Niet online
De laptop hangt momenteel al 30 min op 16% bij het terugzetten naar fabrieksinstellingen. Boodschap op het scherm: deze pc opnieuw instellen 16%. (edit hij is nu naar 33% gegaan)

Maar bij jullie maakte hij dus al vanaf het begin dit geluid, waarschijnlijk haalt het herstel dan toch niets uit. Ik ga later weer verder kijken naar een oplossing. Als het herstel een keer wil eindigen, anders ben ik bang dat ik deze handmatig moet stopzetten (met de uitknop)

Aanname:
Het lijkt mij overigens een instellingen issue, volgens mij is het de fan van de 950M die gewoon constant meedraait op een bepaalde snelheid. Misschien dat ik hier volgende week nog iets over kan vinden. Wellicht dat er in te stellen valt dat de 950 alleen gaat werken bij games en dat anders enkel de processor draait.

Off topic
Dan had ik nog wel vraagtekens bij het ddr3 geheugen wat er inzit, hebben jullie ook allemaal deze variant( mediamarkt gekocht).
Op internet kwam ik deze link tegen https://www.alternate.nl/...book/html/product/1313059
Een erazer p6669, zover ik kan zien dezelfde specificaties maar dan met ddr4 geheugen.

Bij deze processor zou ddr4 toch sneller werken? Waarom zit hier dan ddr3 in?

[ Voor 15% gewijzigd door Juok op 08-01-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Juok schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:04:
De laptop hangt momenteel al 30 min op 16% bij het terugzetten naar fabrieksinstellingen. Boodschap op het scherm: deze pc opnieuw instellen 16%. (edit hij is nu naar 33% gegaan)

Maar bij jullie maakte hij dus al vanaf het begin dit geluid, waarschijnlijk haalt het herstel dan toch niets uit. Ik ga later weer verder kijken naar een oplossing. Als het herstel een keer wil eindigen, anders ben ik bang dat ik deze handmatig moet stopzetten (met de uitknop)
Dat herstel uren kost is normaal. Dit kan tussen de 2 en 7 uur duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Niet online
De laptop weer teruggezet naar de oorspronkelijke installatie, maar dit heeft niet geholpen. Ik hoor nog steeds de fan draaien.

[ Voor 53% gewijzigd door Juok op 09-01-2017 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
Volgens mij ligt het niet aan de nvidia 950. Er is namelijk maar 1 fan en als ik in het Nvidia configuratiescherm ga kijken is de kaart inactief. Eventueel dat de intel iets te fanatiek de fan aanstuurt.

Overigens is het bij mij ook pas na aanmelden dat de fan actief is. Als ik een aantal minuten niets doe gaat de fan hier wel uit tot ik mijn muis weer beweeg of een toets induw. Is dit bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb contact gehad met Medion om toch even na te vragen of hun iets wisten. Kwam nagenoeg niks bevredigends uit. Behalve dat ze hebben gezegd dat loading optimized settings in BIOS misschien iets kon veranderen. Nu slaan de settings van BIOS helemaal nergens op, maarja.

Iemand nog iets kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Niet online
Helaas geen tijd gehad om verder te zoeken, indien ik iets weet zal ik het hier melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:57
Ik heb dit probleem op met mijn laptop. ( pricewatch: Asus K501LX-DM104T ) in het begin maakte de fan veel geluid en was het iritant. Maar je went er aan na een paar weken, alleen de mensen om mij heen ergeren zich aan t geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-09 12:22
Blijft het geluid hetzelfde als hij alleen op de accu werkt?
Zo niet; Staat er niet in de BIOS de optie: Fan always on when running on AC Power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heeft BIOS nauwelijks opties. Wellicht als ik het BIOS update, dat heb ik nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Er zit toch rechtsonderin een taakbalk een icoon waarop je kan klikken op, energybeheer instelling zoals quiet met daarin verder instellingen als MShybrid, helderheid scherm, helderheid toetsenbord verlichting en instelbare combinatieknoppen? In iedergeval bij een X6601 is dat mogelijk.

Trein?

Pagina: 1