Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gevraag: Vervangen ziggo router Cisco EPC3925

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023
Mijn vraag: Wie geeft mij advies in de keuze van vervanging en in de aansluiting hiervan?

Relevante software en hardware die ik gebruik: Ziggo modem/router Cisco EPC3925

Ivm traag wifi internet (max 42 mb met een 150mb abonn) ben ik op zoek naar een beter alternatief welke betaalbaar is en eenvoudig in de montage. Ik zit op de 2,4 GHz ivm mijn laptop en telefoon.
Bekabeld haal ik max 95 mb.

Moet ik daarnaast ook handelen richting Ziggo?

Moet ik de huidig modem/router (Cisco EPC3925) ook laten hangen of kan ik deze geheel vervangen?

...

...

Alle reacties

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Als die van Ziggo is, zou ik toch eerst eens bij Ziggo zelf gaan informeren wat de opties zijn.

• JSA
Ik krijg geen nieuwe modem/router en als men een monteur stuurt dan kan het zijn dat ik deze moet betalen als het niet aan hun ligt... beetje klaar mee dus. ik weet dat mijn huidige apparaat niet tot een van de beste behoort qua bereik en doorvoer. Ik zal wrs niet de enige zijn die dit probleem heeft?

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:26
Je zal de Cisco als modem moeten blijven gebruiken, wel kan je er een eigen router achter hangen. Je wifi snelheid kan ook door je laptop beperkt worden, dus wees niet verbaasd als dit gelijk blijft, 45 Mb is namelijk voor 2,4 GHz niet slecht.
Bekabeld zou je wel gewoon 150 Mb moeten halen, dat is nog wel wat uitzoeken waard.

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-11 16:53
Knielen schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:29:
Je zal de Cisco als modem moeten blijven gebruiken, wel kan je er een eigen router achter hangen. Je wifi snelheid kan ook door je laptop beperkt worden, dus wees niet verbaasd als dit gelijk blijft, 45 Mb is namelijk voor 2,4 GHz niet slecht.
Bekabeld zou je wel gewoon 150 Mb moeten halen, dat is nog wel wat uitzoeken waard.
Als TS een oude laptop heeft , en een 100mbit kaart in die laptop heeft is het helemaal niet zo gek.

@TS wat voor merk +type laptop heb je?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 15:16
Wat frankym zegt... controleer eerst eens of de Cisco vervangen moet worden. En begin dan met bedraad controleren.

• JSA
ik de de HP Pavilion 17-F239nd

op zich mooi ding maar zal ik niet aanbevelen ivm regelmatig traag / stotterig internet exploder wat ik dan moet afsluiten.

daarnaast idd speedtesten gedaan....

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pricewatch: HP Pavilion 17-f239nd -> 100Mbps netwerkkaart.

Oftewel; 100Mbps is het hoogste wat je wired haalt. En op 2.4GHz is er zat info te vinden dat je 0 garantie hebt dat je thuis enige snelheid haalt. Zeker niet als je 16 buren hebt die "ook" een standaard-Ziggo modem hebben en de standaard-instellingen gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
JSA schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:49:
ik de de HP Pavilion 17-F239nd

op zich mooi ding maar zal ik niet aanbevelen ivm regelmatig traag / stotterig internet exploder wat ik dan moet afsluiten.

daarnaast idd speedtesten gedaan....
Als je de laptop zelf niet wilt vervangen, zul je nooit sneller komen dan dat het nu is ;)

Wat je misschien kunt overwegen (denk wel dat het mogelijk is) om de wifi adapter in de laptop te vervangen voor een model dat wel 5GHz aan kan.

Alles is terug te redeneren naar 4

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Met MAX3400 en SteefPh eens. Bespaar je dus de moeite om een monteur te laten komen als je hardware gewoon niet sneller kan. Schaf een nieuw wireless kaartje aan (Intel AC ding) en ga dan kijken of het sneller is. Die Ethernet poort gaat dus niet sneller werken. Wil je het toch bekabeld hebben dan zul je je moeten richten op een USB3 naar Ethernet adapter (die 1Ghz aankan)

Als je nu een monteur laat komen dan zal hij met zijn (nieuwere) laptop even alles testen en zeggen" Het is goed meneer" hier heb je de rekening... Beetje zonde van het geld want dat kun je dus beter uitgeven aan betere adapters.

[ Voor 46% gewijzigd door Frostbite op 18-01-2017 09:00 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• MAX3400

MAX3400

Sterker nog; de HP heeft een 802.11n onboard; die zijn gecertificeerd op "ongeveer" 130Mbit maar daar moet je nog aftrek overheen gooien voor CPU-cycles, offloading, etc. etc. Dat topicstarter dan rond de 40Mbit ermee haalt, vind ik alleszins meevallen, eerlijk gezegd.

Natuurlijk valt er in het OS, de driver, eventuele firewalls en andere security-meuk nog wel wat te tweaken maar de situatie is zoals het is; veel sneller zal het mogelijk niet worden.

Eventueel kan je een bekende vragen die een recentere laptop heeft, of hij/zij wil komen testen om te zien of er dan wel 80Mbit via WiFi kan worden behaald. Geeft een beetje meer uitsluitsel of de huidige HP "niet goed" is of dat de WiFi-channel overbezet is.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:59
JSA schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:36:
Ik krijg geen nieuwe modem/router en als men een monteur stuurt dan kan het zijn dat ik deze moet betalen als het niet aan hun ligt... beetje klaar mee dus. ik weet dat mijn huidige apparaat niet tot een van de beste behoort qua bereik en doorvoer. Ik zal wrs niet de enige zijn die dit probleem heeft?
Gooi het modem 3 seconden in de magnetron. Bel Ziggo met de melding dat je modem defect is.
Hoef je je geen zorgen te maken om te betalen 8)7

• MAX3400

MAX3400

Clavis schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:04:
[...]

Gooi het modem 3 seconden in de magnetron. Bel Ziggo met de melding dat je modem defect is.
Goed man; dan weten we 100% zeker dat dit topic over 3 werkdagen wordt geupdate met "Ivm traag wifi internet (max 42 mb met een 150mb abonn) ben ik op zoek naar een beter alternatief welke betaalbaar is en eenvoudig in de montage. Ik zit op de 2,4 GHz ivm mijn laptop en telefoon.
Bekabeld haal ik max 95 mb. " voor de tweede keer. |:(

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:45
[...]

Alleen heeft TS met een nieuw modem vreemd genoeg dezelfde "problemen".

Ik heb 2 oplossingen:
-Zet je internet abonnement omlaag zodat het meer overeen komt met wat je huidige laptop aan kan.
-Haal een nieuwe laptop en sluit deze bedraad aan.

De laptop uitbereiden met een pcmcia netwerkkaart of een usb2 netwerkkaart en/of de wifi kaart te vervangen raad ik af ivm de leeftijd van het ding en je meld zelf ook dat je er al regelmatig problemen mee hebt.

Ik denk dat je met oplossing 1 nog het beste weg komt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

[...]

Ik mis nu echt een Thumbs down optie... You can't be serious right?
Spullen van een ander moedwillig kapotmaken is het laatste wat je moet doen.

Ik blijf erbij koop gewoon een nieuwe adapter ...
kfaessen schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:08:
[...]

Alleen heeft TS met een nieuw modem vreemd genoeg dezelfde "problemen".

Ik heb 2 oplossingen:
-Zet je internet abonnement omlaag zodat het meer overeen komt met wat je huidige laptop aan kan.
-Haal een nieuwe laptop en sluit deze bedraad aan.

De laptop uitbereiden met een pcmcia netwerkkaart of een usb2 netwerkkaart en/of de wifi kaart te vervangen raad ik af ivm de leeftijd van het ding en je meld zelf ook dat je er al regelmatig problemen mee hebt.

Ik denk dat je met oplossing 1 nog het beste weg komt.
Wat een kul oplossingen... |:(

Met die laptop die nog geen 2 jaar is, is absoluut niets mis. Kijk even naar de specs en dan zie je dat het ding prima mee kan. i5-5200U, 256GB SSD, 12Gb enz. Dus stop met onzin uitkramen dat het ding verouderd is. Met een Intel AC 7260 netwerkkaartje voor 3 tientjes is hij al geholpen.

En je internet omlaag halen is een beetje omgekeerde wereld. Hij wil het sneller hebben niet langzamer. Daarbij weet je niet eens of het zijn abo is en of dat niet in een Alles in 1 pakket zit. Anno 2017 zou ik mijn internetabo echt niet downgraden.

[ Voor 58% gewijzigd door Frostbite op 18-01-2017 09:17 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik denk dat je inderdaad 2 opties hebt:
1. Nieuwe laptop en dan weer kijken.
2. Je Ziggo abonnement omlaag zetten.

Er is zo te zien niets mis met je Ziggo modem/router.

Geld investeren in nieuwe adapters gaat ook allemaal weinig uithalen en is het niet waard voor de laptop.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hann1BaL schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:16:
Ik denk dat je inderdaad 2 opties hebt:
1. Nieuwe laptop en dan weer kijken.
2. Je Ziggo abonnement omlaag zetten.

Er is zo te zien niets mis met je Ziggo modem/router.

Geld investeren in nieuwe adapters gaat ook allemaal weinig uithalen en is het niet waard voor de laptop.
Ik snap werkelijk waar niet wat er nu mis is met deze laptop??
Het zal wel aan mij liggen maar tweakers hier willen liever dat je een paar honderd euro weggooit ipv een nieuw kaartje te kopen voor 3 tientjes ? :/

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• MAX3400

MAX3400

Frostbite schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:21:
[...]

Het zal wel aan mij liggen maar tweakers hier willen liever dat je een paar honderd euro weggooit ipv een nieuw kaartje te kopen voor 3 tientjes ? :/
Nofi maar met 3 tientjes is er vooralsnog 0 garantie dat het enigszins sneller gaat. Ja, de specs van een 7260 zijn aanzienlijk beter dus we kunnen de relatief veilige aanname doen dat het sneller zou moeten gaan.

Helaas, en dat is ook aan de topicstarter, mis ik deductieve troubleshooting en begon het topic al met "welke nieuwe router?".

• JSA
Mijn cisco router zou minimaal 200 Mb aan moeten kunnen en dit icm mijn 150 mb abonn van ziggo moet het ook geen probleem zijn. Het zit hem dus wrs in mijn laptop... Diegene die mij een echt goed advies kan geven om in mijn laptop bijv een aanpassing te doen qua nieuwe "kaart" of iets dergelijks ben ik erg dankbaar. Behalve dit probleem is de laptop idd vrij recent en nog niet aan vervanging toe.

• DutchKel
Frostbite schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:09:
[...]

Ik mis nu echt een Thumbs down optie... You can't be serious right?
Spullen van een ander moedwillig kapotmaken is het laatste wat je moet doen.

Ik blijf erbij koop gewoon een nieuwe adapter ...

[...]

Wat een kul oplossingen... |:(

Met die laptop die nog geen 2 jaar is, is absoluut niets mis. Kijk even naar de specs en dan zie je dat het ding prima mee kan. i5-5200U, 256GB SSD, 12Gb enz. Dus stop met onzin uitkramen dat het ding verouderd is. Met een Intel AC 7260 netwerkkaartje voor 3 tientjes is hij al geholpen.

En je internet omlaag halen is een beetje omgekeerde wereld. Hij wil het sneller hebben niet langzamer. Daarbij weet je niet eens of het zijn abo is en of dat niet in een Alles in 1 pakket zit. Anno 2017 zou ik mijn internetabo echt niet downgraden.
Ik ben van mening dat je de plank helemaal mis slaat.

TS wil volgens mij niet sneller internet maar hij wil waar hij voor betaald. Daarom begint hij ook met dat hij een nieuwe modem wil. Hij heeft een speedtest gedaan waaruit blijkt dat de snelheid niet overeen komt met wat hij betaald.

Nou mooi om op die laptop sneller internet te regelen maar dat snellere internet heeft weinig nut. Er zit geen grote SSD in en ik lees nergens dat hij een externe schijf heeft. Dus met de gegevens die hij heeft gegeven is een goedkoper abonnement nemen een prima oplossing.

We zijn niet allemaal tweakers die het snelste van het snelste willen, maar we zijn wel allemaal hollanders die willen krijgen waar we voor betalen. ;)

Zolang als TS zijn doel niet kenbaar maakt kunnen we hierom blijven gissen. Ik heb al vaker aan vrienden geadviseerd om het abonnement omlaag te zetten en die waren erna ook allemaal tevreden omdat ze internet alleen gebruikte voor e-mail, af en toe een app downloaden en netflix. Daar heb je met 50mbit/s meer dan genoeg aan.

Meestal is wifi traag omdat het modem in de meterkast hangt en daar veel dingen zijn die storen en het is vaak best ver weg van waar je de laptop gebruikt. Daarnaast zijn de antennes bij de geleverde modems vaak ook nog eens ingebouwd. De meeste die ik ken willen echter niks veranderen en geven ook al snel de provider dan de schuld omdat het niet zo snel werkt als wat er wordt gezegd door de provider (ze komen dan hun beloftes toch niet na?). Daarom raad ik dan aan om de snelheid gewoon omlaag te zetten, dan bespaar je ook nog wat geld.

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 11:30
Ik weet niet waar je woont, ik woon zelf in een apartement met 113 woningen. Heb zelf ook Ziggo en dat mooie modem van ze die draaid met 2.4Ghz wifi. Soms werkt het goed soms werkt het belachelijk slecht en dat komt waarschijnlijk door de 13 channels die maar beschikbaar zijn.

Daarom heb ik aan het modem een Netgear Router gehangen die als AP functioneert in de 5Ghz range, gemiddeld heb ik daarmee een vebinding van 150Mbps en dat werkt super.

Denk dat dat de beste optie is voor een beter Wifi.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• JSA
kfaessen schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:02:
[...]

Ik ben van mening dat je de plank helemaal mis slaat.

TS wil volgens mij niet sneller internet maar hij wil waar hij voor betaald. Daarom begint hij ook met dat hij een nieuwe modem wil. Hij heeft een speedtest gedaan waaruit blijkt dat de snelheid niet overeen komt met wat hij betaald.

Nou mooi om op die laptop sneller internet te regelen maar dat snellere internet heeft weinig nut. Er zit geen grote SSD in en ik lees nergens dat hij een externe schijf heeft. Dus met de gegevens die hij heeft gegeven is een goedkoper abonnement nemen een prima oplossing.

We zijn niet allemaal tweakers die het snelste van het snelste willen, maar we zijn wel allemaal hollanders die willen krijgen waar we voor betalen. ;)

Zolang als TS zijn doel niet kenbaar maakt kunnen we hierom blijven gissen. Ik heb al vaker aan vrienden geadviseerd om het abonnement omlaag te zetten en die waren erna ook allemaal tevreden omdat ze internet alleen gebruikte voor e-mail, af en toe een app downloaden en netflix. Daar heb je met 50mbit/s meer dan genoeg aan.

Meestal is wifi traag omdat het modem in de meterkast hangt en daar veel dingen zijn die storen en het is vaak best ver weg van waar je de laptop gebruikt. Daarnaast zijn de antennes bij de geleverde modems vaak ook nog eens ingebouwd. De meeste die ik ken willen echter niks veranderen en geven ook al snel de provider dan de schuld omdat het niet zo snel werkt als wat er wordt gezegd door de provider (ze komen dan hun beloftes toch niet na?). Daarom raad ik dan aan om de snelheid gewoon omlaag te zetten, dan bespaar je ook nog wat geld.
Mijn "DOEL" is duidelijk lijkt mij... ik vindt mijn laptop te traag qua internetsnelheid... dit zit hem in de hardware van de laptop die dus niet meer aan kan. Ik geef niemand de schuld dus deze aanname klopt niet.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

Ik begrijp wat je zegt. Echter zou ik het anders willen stellen:
Waarom accepteer je de huidige snelheid niet? 40 MBit/s voor Wifi is gewoon prima en je gaat het misschien iets beter voor elkaar hebben, maar een groot verschil gaat het niet maken.

Ik zou vooral geen geld investeren en als je het wel doet, doe het dan goed.

Neemt niet weg dat het wel degelijk een optie is, daarom geven we met elkaar ook meer adviezen en de TS kan zelf besluiten wat het beste aansluit bij wat hij wilt.

Ik denk dat de conclusie in ieder geval is: Vervangen ziggo router lijkt op dit moment compleet zinloos.

• DutchKel
JSA schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:12:
[...]

Mijn "DOEL" is duidelijk lijkt mij... ik vindt mijn laptop te traag qua internetsnelheid... dit zit hem in de hardware van de laptop die dus niet meer aan kan. Ik geef niemand de schuld dus deze aanname klopt niet.
Dan mag je nog als aanvulling geven wat je download, als het alleen is om met speedtest een hogere snelheid te krijgen dan ben je met een nieuwe wifi kaart geholpen.

Echter zal het voor torrents en nieuwsgroepen misschien niet zo heel veel uitmaken (dat zal traag blijven met die cpu aangezien het een ultra zuinige cpu is). Bij netflix merk je ook vrijwel geen verschil. Sites zullen waarschijnlijk ook niet sneller laden, cpu is daar veel meer de beperkende factor in dan de internet snelheid. Alleen de downloads vanuit de browser die kunnen mogelijk wel sneller zijn, maar of dat hetgeen is wat je wilt weet ik niet.

Dus sja je hebt veel advies gekregen, maar zonder usecase is het niet te bepalen wat voor jou het beste is.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 14:55

@r!k

It is I, Leclerq

[...]

Sowieso eerst even uitzoeken of dat wel kan, sommige fabrikanten hebben de laptop bios/uefi zo dichtgezet dat er alleen maar gecertificeerde kaarten in kunnen. Als die intel 7260 dat niet heeft voordat model werkt het alsnog niet.

Makkelijkste lijkt me een usb wifi adapter aan te schaffen hiervoor, hoe dan ook, het ligt niet aan ziggo zoals ik het nu lees.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Pagina: 1