Frostbite schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:09:
[...]
Ik mis nu echt een Thumbs down optie... You can't be serious right?
Spullen van een ander moedwillig kapotmaken is het laatste wat je moet doen.
Ik blijf erbij koop gewoon een nieuwe adapter ...
[...]
Wat een kul oplossingen...
Met die laptop die nog geen 2 jaar is, is absoluut niets mis. Kijk even naar de
specs en dan zie je dat het ding prima mee kan. i5-5200U, 256GB SSD, 12Gb enz. Dus stop met onzin uitkramen dat het ding verouderd is. Met een Intel AC 7260 netwerkkaartje voor 3 tientjes is hij al geholpen.
En je internet omlaag halen is een beetje omgekeerde wereld. Hij wil het sneller hebben niet langzamer. Daarbij weet je niet eens of het zijn abo is en of dat niet in een Alles in 1 pakket zit. Anno 2017 zou ik mijn internetabo echt niet downgraden.
Ik ben van mening dat je de plank helemaal mis slaat.
TS wil volgens mij niet sneller internet maar hij wil waar hij voor betaald. Daarom begint hij ook met dat hij een nieuwe modem wil. Hij heeft een speedtest gedaan waaruit blijkt dat de snelheid niet overeen komt met wat hij betaald.
Nou mooi om op die laptop sneller internet te regelen maar dat snellere internet heeft weinig nut. Er zit geen grote SSD in en ik lees nergens dat hij een externe schijf heeft. Dus met de gegevens die hij heeft gegeven is een goedkoper abonnement nemen een prima oplossing.
We zijn niet allemaal tweakers die het snelste van het snelste willen, maar we zijn wel allemaal hollanders die willen krijgen waar we voor betalen.
Zolang als TS zijn doel niet kenbaar maakt kunnen we hierom blijven gissen. Ik heb al vaker aan vrienden geadviseerd om het abonnement omlaag te zetten en die waren erna ook allemaal tevreden omdat ze internet alleen gebruikte voor e-mail, af en toe een app downloaden en netflix. Daar heb je met 50mbit/s meer dan genoeg aan.
Meestal is wifi traag omdat het modem in de meterkast hangt en daar veel dingen zijn die storen en het is vaak best ver weg van waar je de laptop gebruikt. Daarnaast zijn de antennes bij de geleverde modems vaak ook nog eens ingebouwd. De meeste die ik ken willen echter niks veranderen en geven ook al snel de provider dan de schuld omdat het niet zo snel werkt als wat er wordt gezegd door de provider (ze komen dan hun beloftes toch niet na?). Daarom raad ik dan aan om de snelheid gewoon omlaag te zetten, dan bespaar je ook nog wat geld.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.