Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop aanschaffen, welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hola!

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop. Op het moment ben ik sinds één jaar in het bezit van een MEDION ERAZER P6661 i7. Het beeldscherm gaat iedere 15 minuten flikkeren (uit-aan-uit-aan), en soms gewoon helemaal uit (en blijft ook uit tot je de laptop opnieuw opstart). Laptop blijft echter wel gewoon aan, want als je een Youtube video aan het kijken bent, hoor je dat deze gewoon door speelt.

Lokale computer fixer ict-er zegt dat dit te maken heeft met de ventilator. Mijn vorige laptop (HP) was doorgebrand volgens hem. Ik zit met de laptop veel op bed (ja, ja heel slecht i know :$) waardoor hij warm werd. Zo zou bij deze laptop hetzelfde aan de hand zijn. Ik gebruik nu wel vaker een laptop standaard waardoor hij kan "ademen", maar dat lost het probleem niet op aangezien het beeldscherm nog steeds uit gaat.
Zijn advies was om de laptop terug naar Medion te sturen maar dan ben je 1) je laptop lang kwijt (en vind het eigenlijk ook niet meer waard om hem nog te laten maken), en 2) Medion blijkt een van de slechtste hulp-service te hebben die er zo bestaat.

Dus.. dan maar een nieuwe. Ik zat zelf te denken om over te stappen naar een Macbook. Maar, hoe zit dat bij deze ventilatoren? Zijn die ook binnen een jaar doorgebrand, of kunnen die wat meer af?

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk browsen, netflix/youtube kijken. Soms word/excel/powerpoint gebruiken voor school. Photoshop nog maar heel af en toe, maar het moet wel kunnen.

Wat is je budget?
ongeveer max. 1500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet te vaak.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zou toch wel graag overstappen naar Apple, maar als het niet anders kan dan Windows.

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:39
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:51:
Zijn advies was om de laptop terug naar Medion te sturen maar dan ben je 1) je laptop lang kwijt (en vind het eigenlijk ook niet meer waard om hem nog te laten maken), en 2) Medion blijkt een van de slechtste hulp-service te hebben die er zo bestaat.

Dus.. dan maar een nieuwe.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk browsen, netflix/youtube kijken. Soms word/excel/powerpoint gebruiken voor school. Photoshop nog maar heel af en toe, maar het moet wel kunnen.
Je doet werkelijk niets dat je huidige laptop niet aan zou moeten kunnen. Weet niet precies welke je hebt, maar volgens mij een i7 6500u en een Geforce GTX 950.

En ja, je moet hem wel een beetje ventilatie geven, anders wordt iedere laptop traag en gaan er veel uiteindelijk stuk.

Je gooit dus nu gewoon € 1.000,- weg omdat je van horen zeggen slechte garantie krijgt en "vind het eigenlijk ook niet meer waard om hem nog te laten maken". Als hij het na reparatie toch weer doet, waarom zou je dan in vredesnaam een nieuwe laptop moeten hebben?

Voor € 1.500,- kun je een 12" Powerbook kunnen kopen. (vanaf € 1.449,- adviesprijs). Voor de goedkoopste 15" zul je € 2.249,- (adviesprijs) moeten meebrengen en die is mega-overspect voor jouw doeleinden.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Je had garantie maar je besloot toch eerst langs de Pc-reparateur te gaan. _O-
En die zegt dat je bij Medion moet zijn. :P
Reparatie door Medion duurt minimaal 2 weken. Een Medion in mij huis is ooit teruggebracht vanwege een defecte videokaart.

Onthou, naar Medion sturen betekend dat je laptop terugkomt met een schone installatie van Windows.
Je bent alles kwijt (documenten, foto's enz). Maak daarom ff een back-up van je laptop.

Of vergeet dit en ga voor Apple.
De Erazer-serie staat bekend om gaming en niet als laptops die lichte taken zoals YouTube en tekstverwerken. Daar zijn de mooie slanke Apple's weer voor gemaakt.

Trein?

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
Apple heeft niet alleen Macbooks gemaakt voor YouTube en wat Office werk. Als dat het enige is wat je ermee doet volstaat elke laptop.

Aangezien je medion nog in de garantie zit zou ik daar eerst aankloppen. Desnoods, als je nog steeds niet tevreden bent, laat je de medion maken onder garantie en verkoop je die daarna. Voor het geld dat je ontvangt koop je een laptop terug...

...

Verwijderd

Topicstarter
MedionAkoya schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:07:
Je had garantie maar je besloot toch eerst langs de Pc-reparateur te gaan. _O-
En die zegt dat je bij Medion moet zijn. :P
Reparatie door Medion duurt minimaal 2 weken. Een Medion in mij huis is ooit teruggebracht vanwege een defecte videokaart.

Onthou, naar Medion sturen betekend dat je laptop terugkomt met een schone installatie van Windows.
Je bent alles kwijt (documenten, foto's enz). Maak daarom ff een back-up van je laptop.

Of vergeet dit en ga voor Apple.
De Erazer-serie staat bekend om gaming en niet als laptops die lichte taken zoals YouTube en tekstverwerken. Daar zijn de mooie slanke Apple's weer voor gemaakt.
De pc reparateur is een kennis van ons, dus inderdaad daar eerst langs gegaan voor advies :) Ik heb deze laptop gekocht vorig jaar met de gedachte dat ik multi-media design was van plan te gaan studeren. Helaas change of plans door gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:36:
[...]

Je doet werkelijk niets dat je huidige laptop niet aan zou moeten kunnen. Weet niet precies welke je hebt, maar volgens mij een i7 6500u en een Geforce GTX 950.

En ja, je moet hem wel een beetje ventilatie geven, anders wordt iedere laptop traag en gaan er veel uiteindelijk stuk.

Je gooit dus nu gewoon € 1.000,- weg omdat je van horen zeggen slechte garantie krijgt en "vind het eigenlijk ook niet meer waard om hem nog te laten maken". Als hij het na reparatie toch weer doet, waarom zou je dan in vredesnaam een nieuwe laptop moeten hebben?

Voor € 1.500,- kun je een 12" Powerbook kunnen kopen. (vanaf € 1.449,- adviesprijs). Voor de goedkoopste 15" zul je € 2.249,- (adviesprijs) moeten meebrengen en die is mega-overspect voor jouw doeleinden.
Nu niet meer, heeft wel photoshop/lightroom/premiere etc. moeten draaien daarom heb ik deze in eerste instantie gekocht. Ik edit niet meer dagelijks maar het moet wel kúnnen op een nieuwe laptop. De reparatie duurt 2 weken, ik heb mijn laptop iedere dag nodig en heb geen alternatief. Daarbij zou ik graag naar apple overstappen en vind ik deze laptop niet fijn om mee te werken. (En ik gooi hem niet weg, ik zou hem geven aan mijn broer :P)

En waarom ik in "vredes naam een nieuwe laptop zou moeten hebben" is omdat ik deze gewoon niet fijn vind. De laptop is in een half jaar tijd (toen begon het beeldscherm probleem al) ontzettend sloom geworden, als ik soms te hard druk (en ik ben een meisje met papkracht) op de mousepad gaat de laptop ontzettend hard zoemen en loopt acuut vast (is mij verteld dat dat komt omdat daar de ram onder zit maar heb geen flauw idee?)
De batterij is matig en hij krast súper snel doordat alles van cheap plastic is. Ben er gewoon ontevreden mee en zou graag een andere willen. Ik zou deze altijd nog kunnen verkopen als ik dat zou willen, maar ik vind het persoonlijk gewoon geen prettige laptop voor mij. Kan toch?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2017 23:47 ]

Pagina: 1