Automatisch je bestanden syncen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varkeraarden
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-07-2024
Hi,

Ik overweeg om Dropbox Business aan te schaffen, maar heb daarover een vraag welke ik niet in de FAQ heb kunnen terugvinden: ik vind het vrij onhandig om zelf handmatig bestanden naar een Dropbox-map te slepen :|. Is er een manier om bepaalde mappen automatisch zowel op mijn computer als op Dropbox tegelijkertijd op te slaan? Dus als ik een bestand opsla dat in die map staat, dan vervangt deze het oude bestand zowel op mijn computer als datzelfde oude bestand op Dropbox. Ik ben tevens bekend met het third party software ‘Boxifier’ (www.boxifier.com), maar heb ik dit werkelijk nodig om het handmatige deel achterwege te laten? (Hetgeen de website doet vermoeden :/). Alvast thanks voor de respons!

Grz
Mark

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dropbox synced alleen de dropbox map voorzover ik weet? Het idee is dat je gewoon in de dropbox map werkt, maar dat wil je niet?

Waarschijnlijk kun je met een junction/symbolic link dropbox ook wel voor de gek houden en laten denken dat een (niet in de db map zittende) map in de DB folder staat.

http://www.dropboxwiki.co...tricks/sync-other-folders

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 08-01-2017 17:40 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Inderdaad een map aanmaken die de betreffende map op je pc en de Dropbox map synchroniseert.

Daar voor moet Dropbox wel op je pc staan, in onderstaand voorbeeld dus in C:\Users\user\Dropbox\

Open kladblok en plak onderstaande code er in. Bewerk die naar jouw situatie en sla op als test.bat

code:
1
mklink /D "C:\pad\naar\map" "C:\Users\user\Dropbox\map"

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varkeraarden
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-07-2024
Maar de map 'pictures' of de map 'downloads', ik zou bij al deze mappen willen dat wat hierin verandert, ook meteen online op Dropbox gebeurt. Eerlijk gezegd zijn er maar weinig mappen die ik NIET zou willen back uppen op een Dropbox-account waar ik toch onbeperkte data-opslag heb, of ben ik een van de weinigen die zo redeneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Let wel op dat wanneer je direct synct, het geen echte backup is. Wanneer je een virus krijgt die al je bestanden wijzigt, dan wordt dit automatisch ook doorgevoerd bij Dropbox => weg "backup". Ik begrijp je vraag trouwens niet geheel. Dropbox doet toch precies wat jij wilt? Je kan tevens naar Resilio Sync of Onedrive kijken.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:39

MsG

Forumzwerver

Hij wil Dropbox gebruiken zonder dat je geforceerd wordt je hele opslagstructuur om te gooien en alles in de Dropbox map te gooien. Dit bezwaar heb ik zelf ook met Dropbox. In de praktijk doe ik wel alles in de Dropbox map, maar onhandig vind ik het wel. Ubuntu One had altijd precies wat de TS wil. Dat je kan syncen, maar de mappen gewoon op hun fysieke locaties kunt laten.

Overigens heeft Dropbox wel dat je eenvoudig oudere versies van een bestand inlaadt, dus zelfs bij het wijzigen van een bestand zit je bij Dropbox nog wel safe.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MsG schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:35:
Hij wil Dropbox gebruiken zonder dat je geforceerd wordt je hele opslagstructuur om te gooien en alles in de Dropbox map te gooien. Dit bezwaar heb ik zelf ook met Dropbox. In de praktijk doe ik wel alles in de Dropbox map, maar onhandig vind ik het wel. Ubuntu One had altijd precies wat de TS wil. Dat je kan syncen, maar de mappen gewoon op hun fysieke locaties kunt laten.

Overigens heeft Dropbox wel dat je eenvoudig oudere versies van een bestand inlaadt, dus zelfs bij het wijzigen van een bestand zit je bij Dropbox nog wel safe.
Aha. Dan is Resilio Sync misschien wel een goede optie. Hierbij kan je gewoon lokale mappen syncen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Pagina: 1