Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzi
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-07 13:32
Goedendag allen,

Heb een vraag betreffende mijn homeplug sitecom LN555. De homeplug heb ik onlangs aangesloten op mijn router via de kabel op het net. De andere homeplug (slave) in de slaapkamer van mijn dochter waar die met Wifi wordt gebruikt. Alles werkt prima , geen problemen.

Alleen....als ik wil dat er in de slaapkamer geen gebruik wordt gemaakt van Wifi van de homeplug leek het mij simpel om de homeplug bij de router er gewoon uit te trekken zodat er geen wifi meer op de slaapkamer was want geen onderlinge verbinding meer via het electriciteitsnetwerk.. Maar tot mijn stomme verbazing blijft de wifi homeplug bestaan op de slaapkamer van mijn dochter ondaks dat ik de homeplug bij de router eruit heb getrokken...Bij een vriend van me wordt wel Wifi afgesloten zodra die de homeplug eruit trekt.
De enige mogelijkheid nu is zelf naar de slaapkamer te gaan en de homeplug eruit te trekken maar wil dit natuurlijk vanaf de woonkamer regelen.

Heb een Sitecom router AC1750 die achter een cisco modem staat.

Weet iemand hoe het mogelijk is dat de wifihomeplug verbinding blijft bestaan ondanks dat ik de homeplug uit het net haal bij de router?

Alvast bedankt.

Mvg,
Ed

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Is er ook daadwerkelijk nog een internetverbinding? Of geeft het apparaat alleen een SSID aan door?
Ik gok erop namelijk dat er wel een verbinding is met de homeplug, maar geen internet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzi
Nee, er is gewoon nog een internetverbinding dat is het rare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je hebt de homeplug neit als wifi repeater ingesteld? Sommige kunnen dat namelijk ook, om zo te pogen de beste snelheid te bieden. Als je dan de homeplug bij de router loshaalt werkt ie nog steeds door over de WiFi van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 22:56
Misschien één van de buren die ook gebruik maakt van een homeplug en dat hij daar dan verbinding mee maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzi
@Kaalus, bij mijn weten is het geen wifi repeater maar misschien nog even controleren.....@Sven, heb nog gewoon verbinding met de homeplug op de slaapkamer, dat zie ik aan de naam die ik er aan gegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzi
Nog even gecontroleerd maar is geen repeater....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
De homeplug op de slaapkamer heeft zijn eigen wifi access point, dus beneden (of waar dan ook) een andere homeplug uit zetten doet daar niks aan. Dat wifi netwerk blijft bestaan maar dat betekent niet dat er ook altijd internet is.
Probeer de homeplug beneden eruit te trekken en dan met een Windows laptop (of als Linux je voorkeur heeft) de command prompt te openen (Windows toets + R en daar 'CMD' in typen).
Daar dan 'ping google.nl' uitvoeren, als het succesvol is heb je inderdaad nog internet en kan je 'tracert google.nl' proberen om te kijken via welke route je internet hebt, hoewel het een minder goed idee is om dat hier zomaar te posten tenzij je weet welk IP in die lijst jouw IP is om dat af te schermen...
Grote kans dat je een wifi netwerk verward met internet :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:13
Heb je de moeite genomen de twee homeplugs te pairen (staat vast wel in de handleiding dat dat een goed idee is). Als je dit niet doet kunnen ze met willekeurig welke andere plugs van mensen die ook te lui zijn dit te doen contact maken, bijvoorbeeld een van je buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzi
@RGAT,Het is niet alleen het signaal dat blijft doorgaan, dat snap ik wel. Maar kan ook gewoon internetten met dezelfde snelheid op de homeplug Wifi, gewoon videos bekijken etc.
@hcQd,Heb de homeplugs zoals beschreven in de handleiding gesynchroniseerd met elkaar, ook de security. Of bedoel je wat anders met pairen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzi
En is het mogelijk dus dat ie met dezelde naam op een homeplug van de buren doorgaat?? Weet dat de buurvrouw precies dezelde homeplug heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-08 23:57
Als je op die verdieping nog wel (zwak) wifi signaal hebt kan je overwegen om er een Sonoff - WiFi Wireless Smart Switch tussen te zetten kan je mooi timer per dag enz instellen en heb je er geen omkijken meer naar

Je kan ook eens in je router kijken of er geen parental control kan instellen dat je per device internet blokkeert na bepaalde tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Log in op de homeplug en zet WiFi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:48
Sowieso als de homeplay via wifi verbonden blijft, dan heeft het toch weinig zin om die specifieke homeplug te ontkoppelen? Want blijkbaar is er dan alsnog een wifi signaal beschikbaar, zeer wss met een minder sterk signaal, maar wel beschikbaar en dan maakt het dus weinig uit... het gaat er toch om dat er geen verbinding beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:06

ongekend41

Division Brabant

edzi schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:41:
En is het mogelijk dus dat ie met dezelde naam op een homeplug van de buren doorgaat?? Weet dat de buurvrouw precies dezelde homeplug heeft...
Het zal niet de eerste keer zijn. Kijk even welk extern IP er wordt gebruikt in beide situaties (met iets als https://www.whatismyip.com o.i.d). Of zet jouw eigen router uit om te testen of er dan nog steeds een internetverbinding overblijft.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzi
De slaapkamer bevindt zich op de zolderverdieping daar zitten dus 2 betonnen vloeren tussen waardoor de routersignaal daar niet doorkomt vandaar de homeplug,gaat dus niet door op een zwak routersignaal.

Net even getest en weet nu wel zeker dat ie over gaat op een andere router (buren). De router uitgezet en de homeplug heeft nog steeds internetverbinding. is voor mij alleen nog een raadsel hoe dit kan ivm met beveiliging die wel ingesteld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzi
En hoe zou ik dit kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
Is het niet mogelijk om de SSID op bepaalde tijden te disablenen ? ik kan in mijn Unifi systeem aangeven tussen welke tijden de SSID zichtbaar is en wanneer niet (gebruik dit op mijn guest lan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzi
Ik wilde het op de makkelijke manier doen dus de homeplug bij de router trekken wat er voor moet zorgen dat er geen internet meer is boven op slaapkamer. Dit zou ook gewoon moeten werken, vriend van me doet het ook zo. Wat er nu gebeurt zou niet moeten mogen en ben dus benieuwd hoe ik dit kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Je moet je plug opnieuw pairen met je eigen plug die bij je router hangt.
Plug boven heeft nu verbinding met je buren en zal dat blijven zoeken zolang je geen actie onderneemt.
Lees je handleiding hoe te pairen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
En hoe oud is je dochter? En hebben je buren kinderen? Is ze daar bevriend mee?
Zomaar een gedachte hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzi
Ze is 12 jaar en ja ze zijn inventief tegenwoordig...De buren hebben ook kinderen maar zijn wat ouder ga er vooralsnog vanuit dat er geen wachtwoorden worden uitgewisseld. Ga de homeplugs dan maar opnieuw pairen en hopen dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
hint:
johnkeates schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:45:
Log in op de homeplug en zet WiFi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-09 20:23
Volgens mij gaat het hier mis bij het onderscheid in beveiliging. Er spelen er twee:
1) de beveiliging van de SSID / het draadloze netwerk
2) de beveiliging van het homeplug netwerk

Die tweede is mogelijk het probleem. Standaard staan die dingen op de naam HomeplugAV ingesteld, ze kunnen beveiligd worden (de naam veranderen) met de knoppen of met software. Om dit te controleren: trek de homeplug bij de router er uit, brandt dan de data-led bij de wifi homeplug nog dan is er een andere homeplug ergens waarmee verbinding is.

WiFi uitzetten op de homeplugs kan zover mij bekend niet bij de Sitecom apparaten.

[ Voor 8% gewijzigd door Id3ntityX op 09-01-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzi
@Id3ntityX, Dat heb ik getest en ja de dataled blijft branden dus denk dat daar het probleem zit. Wifi uitzetten op de homeplug gaat niet dat had ik al eerder gechecked.

Ga de hele boel met de homeplugs opnieuw installeren en kijken of het probleem voorbij is. Zodra ik dit gedaan heb laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

Speedmaster

Make my day...

edzi schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:11:
Ze is 12 jaar en ja ze zijn inventief tegenwoordig...De buren hebben ook kinderen maar zijn wat ouder ga er vooralsnog vanuit dat er geen wachtwoorden worden uitgewisseld. Ga de homeplugs dan maar opnieuw pairen en hopen dat het helpt.
Een goed gesprek over gebruik van internet in de avond/het krijgen van voldoende nachtrust werkt beter dan dit soort maatregelen. Daarnaast, laat haar een week tot langer dan 00:00 internetten maar haal haar uit bed om 06:00 uur, leren ze het sneller af. Gewoon volwassen bespreken en ze zelf de gevolgen laten ervaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzi
Dat is een mooi streven en dat gesprek hebben we ook gehad maar heeft weinig geholpen. Op dit moment moet ze al haar apparaten, mobiel,tablet en laptop om half 9 s'avonds inleveren dat is het enige dat helpt....Dit is natuurlijk vrij omslachtig vandaar de technische oplossing die ik wil en mijn vraag op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
edzi schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:52:
Dat is een mooi streven en dat gesprek hebben we ook gehad maar heeft weinig geholpen. Op dit moment moet ze al haar apparaten, mobiel,tablet en laptop om half 9 s'avonds inleveren dat is het enige dat helpt....Dit is natuurlijk vrij omslachtig vandaar de technische oplossing die ik wil en mijn vraag op dit forum.
en als je het dan technisch hebt opgelost mag ze alles weer in haar kamer hebben...
ligt ze nog spelletjes offline te spelen :+
gewoon inleveren is nog het meest betrouwbaar en als je toch een technische oplossing wilt zie mijn vorige reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzi
Misschien is dat wel zo alhoewel skypen en dergelijke met haar vriendinnen is toch echt online. Zat me vooral dwars waarom mijn oplossing niet werkte.

Uiteindelijk heeft het opnieuw installeren van de homeplugs ervoor gezorgd dat het nu wel werkt! Ontkoppelen van de homeplug bij de router zorgt er nu wel voor dat er geen internet op de slaapkamer is. Het blijft wel een raadsel hoe het kwam dat de homeplug overging op de buren maar het werkt weer zoals het hoort.

Bedankt voor de reactie's.

Gr.
Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
nu nog even kinderslotje op de router zetten hoef je geen stekkers er meer uit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

dit soort dingen ga je sowieso niet aan ontkomen. Gaat het niet via de wifi danwel via 4G. Praten is het enige dat helpt.

Naja, een kooi van Faraday in dr slaapkamer maken en er een apart AP inzetten misschien. Maar dan is ze niet meer bereikbaar :P

Wat ik denk ik zou doen is er een proxy oid tussenzetten, dat ik iig kan loggen / monitoren wat er gebeurt. En dan alleen in noodgevallen naar kijken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1