HTPC Voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:01
Goedemiddag

Ben momenteel bezig met een HTPC en daar heb ik inmiddels al wat voor besteld en rest wordt volgende week besteld.

Case (besteld)
pricewatch: Sharkoon Shark Zone C10
Mobo/Cpu ( word volgende week besteld )
pricewatch: ASRock J3455-ITX
Geheugen ( word volgende week besteld )
pricewatch: Crucial CT102464BF160B
HDD ( al in bezig ). Word misschien vervangen door SSD.
pricewatch: Toshiba P300 (Bulk), 500GB
SSD ( komt misschien ipv HDD )
pricewatch: Sandisk SSD Plus 120GB

Nu zit ik met volgende. Kom niet uit welke voeding ik het beste kan nemen.
Heb Voeding Advies topic al doorgelezen. Maar kom er niet echt verder omdat ik graag een Semi of volledig modulair wil ivm kleine case. Om wat niet nodig is ook niet aan te sluiten op voeding.

Zelf heb ik volgende voedingen op lijstje. Graag zou ik mening van anderen daar over horen en indien andere beter is hoor ik het graag.

Corsair CX430M
pricewatch: Corsair CX430M
Sharkoon WPM400 Bronze
pricewatch: Sharkoon WPM400 Bronze

Beste antwoord (via SnowBigQ op 08-01-2017 17:05)

Verwijderd

Vaste kabels,modulair of semi-modulair maakt niets uit. Het zal hooguit één kabel schelen. Die kabel raak je makkelijk kwijt op de plaats waar anders een videokaart zou zitten.
Het systeem is erg zuinig, een 400w voeding is daarom erg veel. Misschien kan je wat met een Minibox picoPSU. categorie: Voedingen
Als ATX zijn https://tweakers.net/pric...263;287501;388815;317759/ de moeite waard in het rijtje oplopend van voldoende naar zeer goede kwaliteit.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Vaste kabels,modulair of semi-modulair maakt niets uit. Het zal hooguit één kabel schelen. Die kabel raak je makkelijk kwijt op de plaats waar anders een videokaart zou zitten.
Het systeem is erg zuinig, een 400w voeding is daarom erg veel. Misschien kan je wat met een Minibox picoPSU. categorie: Voedingen
Als ATX zijn https://tweakers.net/pric...263;287501;388815;317759/ de moeite waard in het rijtje oplopend van voldoende naar zeer goede kwaliteit.

• SnowBigQ
Bedankt voor tip :)

Ja 400w is wel veel. Maar daar kwam ik op met modulair.

Ik ga zeker naar een Minibox kijken. Heb die zelf nog nooit gezien. Systeem zal niet veel nodig zijn, CPU is 10w en hdd trekt ook niet veel, denk max ook 10w.

Verwijderd

Een SFX voeding pricewatch: Kolink SFX-250 met ATX>SFX adapter pricewatch: Corsair SFX to ATX PSU Adapter Bracket (CP-8920133) is goedkoper dan een pico psu en veel kleiner en lagere vermogens dan een ATX voeding.

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:17
Over de kwaliteit heb ik inhoudelijk niks te melden wat betreft de PicoPSU (daar is genoeg over te vinden in andere topics hier op GoT door mensen die er wel verstand van hebben), maar wat mijn een voordeel leek is dat een PicoPSU Fanless is en de rest van je systeem op de casefan na ook.

Wanneer je de voeding met een PicoPSU buiten de case plaatst hoef je deze warme lucht ook niet af te voeren, kan de casefan weer een standje lager :-)

Ga dan indien mogelijk ook meteen voor de SSD, dan hoor je helemaal niets.

[ Voor 8% gewijzigd door gastje01 op 08-01-2017 17:11 ]

• SnowBigQ
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:09:
Een SFX voeding pricewatch: Kolink SFX-250 met ATX>SFX adapter pricewatch: Corsair SFX to ATX PSU Adapter Bracket (CP-8920133) is goedkoper dan een pico psu en veel kleiner en lagere vermogens dan een ATX voeding.
In deze Case is niks nodig voor een SFX voeding. Er zit standaard plaatje op voor SFX en als die eraf gehaald word kan een ATX in.

Kom ik ook net achter :) Zit even Manual door te lezen van Case

Verwijderd

Ik zie het idd op de afbeelding. Scheelt weer 2 tientjes.
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000865255.jpeg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2017 19:38 ]

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:37

Harrie

NederVlaming

Andere optie is misschien zoiets?
pricewatch: ASRock J3160DC-ITX
Zit een DC/DC voeding mee op het moederbord.
Krijg je de adapter ineens bij, dus geen aparte voeding in de kast, en dus ook geen fan. Waarschijnlijk ook het meest energie efficiënt.
Maar je kast bied natuurlijk wel plaats voor een sfx voeding, daar zijn wellicht ook veel (semi-)passieve van te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie op 08-01-2017 19:50 ]

• SnowBigQ
Harrie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:49:
Andere optie is misschien zoiets?
pricewatch: ASRock J3160DC-ITX
Zit een DC/DC voeding mee op het moederbord.
Krijg je de adapter ineens bij, dus geen aparte voeding in de kast, en dus ook geen fan. Waarschijnlijk ook het meest energie efficiënt.
Maar je kast bied natuurlijk wel plaats voor een sfx voeding, daar zijn wellicht ook veel (semi-)passieve van te vinden.
Ik heb daar wel naar gekeken, maar moederbord die ik heb besloten te nemen heeft HDMI 2.0.

En dit model heeft 1.4.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:37

Harrie

NederVlaming

SnowBigQ schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:57:
[...]

Ik heb daar wel naar gekeken, maar moederbord die ik heb besloten te nemen heeft HDMI 2.0.

En dit model heeft 1.4.
Ik zie het ja. Voor htpcs is dat wel belangrijk.
Dan is het bordje wat je nu hebt gekozen inderdaad interessanter.
https://be.hardware.info/...oor-hdmi-20-ondersteuning

Een picopsu is dan ook een mogelijkheid, maar die zijn in verhouding redelijk duur dacht ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Harrie op 08-01-2017 20:37 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:51
Het moederbord dat je gekozen hebt, zet Displayport 1.2 om naar HDMI 2.0. Dat kun je vrij eenvoudig op andere moederborden ook met een actieve adapter, bv pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.2 to HDMI 2.0 UHD Active Adapter.

Maar ik zou toch niet voor de pricewatch: ASRock J3160DC-ITX kiezen omdat die een Braswell processor heeft die HEVC niet volledig hardwarematig kan decoderen, de J3455 is een Apollo Lake processor die op vlak van mediadecoding meer geschikt is voor 4K.

Uiteindelijk kosten beide opties je bijna hetzelfde, maar heb je met de Apollo Lake wel een moderner systeem.

Als voeding zou ik dan kiezen tussen
- pricewatch: be quiet! SFX Power 2 300W
of
- pricewatch: Mini-box picoPSU 80 + 60W Adapter Power Kit

Aangezien je behuizing al een stuk groter is dan eigenlijk nodig, zou ik dan de SFX voeding nemen. Dat die niet modulair is, maakt weinig uit, die kabels krijg je makkelijk weggewerkt. Een 400W voeding nemen omdat die modulair is, zou ik zeker niet doen. Je hebt daarmee nog steeds overschot aan kabel, op één SATA kabel hangen immers meerdere connectors.

Ik weet dat je je behuizing al besteld hebt, maar die heeft wel niet de eenvoudigste maten om in een tv meubel te plaatsen en is wat groter dan nodig. Eventueel is een pricewatch: Silverstone Milo ML05B een goed alternatief, je kunt nog steeds terug sturen, tenzij je echt gek bent op die Sharkoon.
Pagina: 1