Hallo iedereen,
Ik ben voor het eerst zelf een pc samen aan het stellen om mee te kunnen gamen. Ik heb weinig verstand van hardware. Processoren en grafische kaarten gaan nog wel, maar vooral bij voedingen, koelingen en moederborden weet ik eigenlijk niet zo goed waar ik op moet letten of wat ik wil.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk kunnen gamen, en dan denk ik op dit moment aan bijvoorbeeld de Witcher III of GTA V. Ook zou ik graag willen dat de pc toch zeker een jaar of 5 mee kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals in de titel al staat, wil ik ongeveer rond de 2000-2500 euro uitgeven aan de pc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel gebruik ik een laptop, dus hardware is er niet echt. Verder heb ik wel een muis, toetsenbord en surround-sound systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem, van begin tot eind eigenlijk. Inclusief monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij hoeft niet echt super stil te zijn, maar zoals ik al eerder zei zou ik graag willen dat hij toch zeker een jaar of 5 mee kan (en dan dus ook nog de wat meer vragende games aankan).
Ga je overklokken?
Nee, ik heb er totaal geen verstand van en was ook niet van plan om me erin te gaan verdiepen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of mijn lijstje een beetje ergens op slaat. Vooral van dingen als het moederbord, de voeding, de koeling, de monitor en de behuizing zou ik graag willen weten of het wel slimme keuzes zijn. Passen de gekozen componenten een beetje bij elkaar, dat bedoel ik dan zowel letterlijk als figuurlijk.
1. Past het fysiek
2. Zijn sommige onderdelen niet goed genoeg of juist te goed in vergelijking met andere onderdelen.
Het lijstje dat ik heb samengesteld is:
Ik sta open voor alle op- en aanmerkingen en alle tips zijn ook welkom, alvast heel erg bedankt voor jullie tijd!
Gillian
Ik ben voor het eerst zelf een pc samen aan het stellen om mee te kunnen gamen. Ik heb weinig verstand van hardware. Processoren en grafische kaarten gaan nog wel, maar vooral bij voedingen, koelingen en moederborden weet ik eigenlijk niet zo goed waar ik op moet letten of wat ik wil.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk kunnen gamen, en dan denk ik op dit moment aan bijvoorbeeld de Witcher III of GTA V. Ook zou ik graag willen dat de pc toch zeker een jaar of 5 mee kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals in de titel al staat, wil ik ongeveer rond de 2000-2500 euro uitgeven aan de pc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel gebruik ik een laptop, dus hardware is er niet echt. Verder heb ik wel een muis, toetsenbord en surround-sound systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem, van begin tot eind eigenlijk. Inclusief monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij hoeft niet echt super stil te zijn, maar zoals ik al eerder zei zou ik graag willen dat hij toch zeker een jaar of 5 mee kan (en dan dus ook nog de wat meer vragende games aankan).
Ga je overklokken?
Nee, ik heb er totaal geen verstand van en was ook niet van plan om me erin te gaan verdiepen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of mijn lijstje een beetje ergens op slaat. Vooral van dingen als het moederbord, de voeding, de koeling, de monitor en de behuizing zou ik graag willen weten of het wel slimme keuzes zijn. Passen de gekozen componenten een beetje bij elkaar, dat bedoel ik dan zowel letterlijk als figuurlijk.
1. Past het fysiek
2. Zijn sommige onderdelen niet goed genoeg of juist te goed in vergelijking met andere onderdelen.
Het lijstje dat ik heb samengesteld is:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6800K Boxed | € 452,40 | € 452,40 |
| 1 | Asus X99-Pro/USB 3.1 | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 Xtreme Gaming 8GB | € 534,- | € 534,- |
| 1 | Toshiba P300 (Bulk), 3TB | € 90,98 | € 90,98 |
| 1 | Asus Xonar DGX | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Cooler Master HAF 912 Plus | € 97,37 | € 97,37 |
| 1 | Philips 277E6EDAD Zwart | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 116,95 | € 116,95 |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 13,95 | € 13,95 |
| 1 | Cooler Master V Series V1000 | € 172,50 | € 172,50 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 136,76 | € 136,76 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.175,81 | |
Ik sta open voor alle op- en aanmerkingen en alle tips zijn ook welkom, alvast heel erg bedankt voor jullie tijd!
Gillian