Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orko82
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2020
Mijn vraag

Ik wil een nieuwe tv kopen, maar dan ook gelijk alles qua beeld zo optimaal mogelijk aansluiten. Het liefst via hdmi. En het liefst dat ik alles op een goede kwalitatieve manier kan bekijken via tv en beamer.

Dit is mijn situatie thuis:

Beamer met 2 hdmi-aansluitingen (Optoma hd161x)

(nieuwe) tv met min. 3 hdmi-aansluitingen (merk/tv nog niet duidelijk)

ps4 met 1x hdmi

horizon box ziggo met 1x hdmi en scart

Mediaboxje Eminent Eminent EM7071 met 1x hdmi en component video

Pioneer receiver die eventueel van 1 hdmi-bron beeld/geluid kan doorgeven aan 2 apparaten (Pioneer VSX-519v)

Momenteel heb ik alles zo aangesloten:

beamer met 2x hdmi: direct verbonden met ps4 en hdmi via switcher met horizon box en mediaplayer

Tv: via scart met horizon box en via component video met mediaplayer. Ps4 momenteel niet aangesloten op tv. Zou ik wel graag wel willen.
...

Idee

Hoogstwaarschijnlijk dien ik te gaan werken met (hoogwaardige) hdmi switches en/of splitters. Wie kan mij een goed advies geven?

Alvast bedankt!
...

[ Voor 3% gewijzigd door orko82 op 08-01-2017 14:41 ]

Beste antwoord (via orko82 op 08-01-2017 16:36)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

orko82 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:20:
Beste majoor ton,

Bedankt voor het advies. Hier zat ik zelf ook aan te denken. Probleem blijft echter dat ik op Mediabox Ziggo en PS4 maar 1 HDMI aansluiting heb. Ik lees op internet niet zo heel goede verhalen om horizonbox en PS4 HDMI te splitten.

[...]
Wat is daar erg aan.
PS4 aansluiten op HDMI 1 in op Receiver
Ziggo aansluiten op HDMI 2 in op Receiver
Media box aansluiten op HDMI 3 in op Receiver

Dan heb je nog wat HDMI inputs over (vaak wel een stuk of 3 a 5) voor toekomstig spul.
En moet je alleen zoeken naar een Receiver met 2 HDMI outs. Waarvan 1 naar de TV en de ander naar de beamer gaat.

Dan kan je alles met 1 (in jouw geval 2) kabels bedienen op je receiver.
Je houdt dan ook nog HDMI poorten over op je TV om even snel een USB stickje (al kan ook dat gewoon op de front HDMI aansluiting die je tegenwoordig overal wel hebt).

Heb je geen receiver met 2 HDMI outs (of zijn ze te duur). Dan 1 HDMI switch plaatsen tussen de HDMI out van de receiver zodat je kunt switchen van TV naar Beamer.
De switch moet dan wel alle formaten (4k@60Hz, HDPC 2.2 en HDR etc ondersteunen).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:07

FeaR

In GoT we trust

Begin eens met de merken en types van de apparatuur op te noemen, dat geeft veelal een beter beeld van wat er mogelijk is qua aansluiten dan het opnoemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:32
Score op marktplaats een 2dehands receiver (of koop een nieuwe) met 2 HDMI uitgangen en genoeg HDMI ingangen om je componenten op aan te sluiten. Dat werkt als een zonnetje.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orko82
Beste majoor ton,

Bedankt voor het advies. Hier zat ik zelf ook aan te denken. Probleem blijft echter dat ik op Mediabox Ziggo en PS4 maar 1 HDMI aansluiting heb. Ik lees op internet niet zo heel goede verhalen om horizonbox en PS4 HDMI te splitten.
Major_ton schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:45:
Score op marktplaats een 2dehands receiver (of koop een nieuwe) met 2 HDMI uitgangen en genoeg HDMI ingangen om je componenten op aan te sluiten. Dat werkt als een zonnetje.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

Beste majoor ton,

[...]
Wat is daar erg aan.

Dan heb je nog wat HDMI inputs over (vaak wel een stuk of 3 a 5) voor toekomstig spul.
En moet je alleen zoeken naar een Receiver met 2 HDMI outs. Waarvan 1 naar de TV en de ander naar de beamer gaat.

Je houdt dan ook nog HDMI poorten over op je TV om even snel een USB stickje (al kan ook dat gewoon op de front HDMI aansluiting die je tegenwoordig overal wel hebt).

Heb je geen receiver met 2 HDMI outs (of zijn ze te duur). Dan 1 HDMI switch plaatsen tussen de HDMI out van de receiver zodat je kunt switchen van TV naar Beamer.
De switch moet dan wel alle formaten (4k@60Hz, HDPC 2.2 en HDR etc ondersteunen).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Beste majoor ton,
Zoals Darkside zegt, 1 hdmi vanuit je mediabox is niet erg. Hij hoeft ook maar 1x gekoppeld te worden met je receiver. Wat je receiver wel moet hebben is 2 HDMI OUT's: eentje koppel je met je tv en eentje met je beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orko82
DarkSide schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:27:
[...]

Wat is daar erg aan.

Bedankt voor het inzicht, ik zat verkeerd te denken qua aansluitingen :) Ik ga gelijk het internet even afstruinen voor een nieuwe receiver. Al moet ik eerst de uitspraak 'Deze receiver werkt toch nog prima?' van vrouwlief natuurlijk overwinnen. Tijd voor de alpha male. Dank voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

orko82 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:41:
Bedankt voor het inzicht, ik zat verkeerd te denken qua aansluitingen :) Ik ga gelijk het internet even afstruinen voor een nieuwe receiver. Al moet ik eerst de uitspraak 'Deze receiver werkt toch nog prima?' van vrouwlief natuurlijk overwinnen. Tijd voor de alpha male. Dank voor jullie advies!
Zet de jouwe op Marktplaats en koop daar ook een geschikte terug. Dan ben je onderaan de streep echt niet veel kwijt. Succes!
Pagina: 1